Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Spiser lite salat, hva med "Grønnsaksbjørner"?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-11, 15:55   #1
loseit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 5
loseit er på en erverdig vei

Spiser lite salat, hva med "Grønnsaksbjørner"?

Har problemer med å få i meg nok grønnsaker og har ikke gått ned i vekt på 2 uker. Tror det er pga. dette og lurer på om "Grønnsaksbjørner" fra Collett er noe jeg kan ta istedet? Da får jeg også i meg vitaminer.
Link om Grønnsaksbjørner: http://www.bjorner.no/c-43-Ingredienser.aspx
Har noen noen andre forslag?

Vær så snill å ikke skriv "bare spis grønnsaker..."

loseit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 1500kcal under 20 karb, så lite karb som mulig Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 16:17   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spiser lite salat, hva med "Grønnsaksbjørner"?

De bjørnene inneholder søtstoff da, en kjent vektstopper for mange. Så det kan jo være at du kommer like langt.

Jeg tror ikke grønnsaker kan gjøre at man ikke går ned i vekt, i såfall må det være pga stress og vitaminmangel, men det kommer ikke så fort.
2 uker uten vektnedgang er helt normalt og ikke noe å stresse over.

Jeg spiser mine grønnsaker, fordi de gir meg så mye mere vitamine og mineraler enn en vanlig multivitamintablett. Men jeg liker grønnsaker godt da.

At du ikke spiser grønnsaker, er det noe nylig oppstått, eller bare at du ikke liker noe av grønnsaker? Jeg skal ikke si spis grønnsaker, men jeg undres når voksne ikke spiser grønnsaker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 18:48   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser lite salat, hva med "Grønnsaksbjørner"?

Hvis du er redd for å miste noe ved å ikke spise grønnsaker, så ville jeg heller satset på f.eks supergreens, helt naturlig og smekkfullt av vitaminer og mineraler og gode greier.

Men, og dette ville du vel ikke høre: finnes det altså ingen grønnsaker du liker?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 19:02   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Spiser lite salat, hva med "Grønnsaksbjørner"?

Hva med supper? Med en stavmikser til å kjøre suppen helt glatt - man kan få i seg mye grønnsaker på den måten, tomat eller spinat eller blomkål eller asparges eller sopp eller... og smaken kan langt på vei endres og gjemmes med krydder og fløte. Smoothies kan kanskje også være et alternativ - med bær og/eller grønnsaker. Vet det er flere oppskrifter her inne på smoothies med avocado, i alle fall. Det går også an å lage "krydderkake" av squash.

Blir litt nysgjerrig på om det er andre grunner til at du ikke får i deg så mye grønnsaker - jeg spiser ikke så innmari mye av det selv, mye fordi jeg rett og slett ikke klarer å spise så store mengder mat på en gang. I tillegg blir jeg utrolig ubehagelig forstoppet av råkost (mye fiber), så derfor jeg lurer på om det er noe sånt som ligger bak...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 19:17   #5
HighFive
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 39
Innlegg: 32
HighFive er på en erverdig vei

Sv: Spiser lite salat, hva med "Grønnsaksbjørner"?

De grønnsaksbjørnene smaker godteri! Hehe... Jeg måtte slutte etter å ha konsekvent spist mye mer enn anbefalt dose... Men heldigvis inneholder de bare vannløselige vitaminer (såvidt jeg vet?)

__________________
HighFive er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 19:38   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser lite salat, hva med "Grønnsaksbjørner"?

Opprinnelig lagt inn av HighFive, her.

De grønnsaksbjørnene smaker godteri! Hehe... Jeg måtte slutte etter å ha konsekvent spist mye mer enn anbefalt dose... Men heldigvis inneholder de bare vannløselige vitaminer (såvidt jeg vet?)

Nope. Det er nok bare C- og B-vitaminer som er vannløselige. Ellers er norske vitamindoser så latterlig lave, så det er muligens ikke den store grunnen til bekymring.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 21:39   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Spiser lite salat, hva med "Grønnsaksbjørner"?

Vel - ofte er det billigvarianten av vitaminer som finnes i tilskudd. Enten "tett opptil stoffer" (som D2 i smør f.eks i stedet for den mye mer riktige D3 - for mennesker) eller tungt opptakbare forbindelser.

Jeg vil ikke anbefale å spise tilskudd i stedet for mat. Hva med å prøve noen nye oppskrifter?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:23   #8
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Spiser lite salat, hva med "Grønnsaksbjørner"?

Jeg ville også heller gått for supergreens av et eller annet slag. Jeg har ikke studert de vitaminbjørnene, men jeg ville ikke overraskes om de inneholder kun kunstig fremstilte vitaminer... men altså som sagt jeg er bare fordomsfull her, vet ikke. Jeg ville heller oppsøkt helsekost og spurt etter noe med naturlig innhold.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rask, enkel og utrolig god "potet"salat (blomkålsalat). (Nesten fiks ferdig) marjusen Annen mat 0 27-05-11 16:54
Mye KH i "potet"salat av blomkål? marjusen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 20-09-10 19:57
"Spiser du for lite karbo får du ikke drømmekroppen" Hillelille Lavkarbo generelt 16 31-07-09 09:31
"Potet"salat Maimor Annen mat 9 05-03-09 14:46
Hva er "verst"? For lite fett, eller for mye karbo? hansola Spørsmål og svar 9 30-04-08 23:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no