Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

For mye protein, for lite fett

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-12, 15:59   #26
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av doLL, her.

Oida,nei,dA er det vel ikke den beste løsningen:/

verdt å lese om, hvordan du kan spise som diabetiker. Det finnes en tråd om det her inne http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=diabetes+1

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 16:40   #27
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: For mye protein, for lite fett

Frokost
2 mellomstore egg
1 ss fløte
1/2 liten tomat
1/2 rød paprika
1 vårløk
75 gram bacon
3 skiver norvegia
og steker det i ei ss smør

Da får jeg i gram
protein: 35
fett: 60,5
karbohydrater: 5
Energi: 704

Lunsj kan være
100 gram kokt blomkål
50 gram reker
1 kokt egg
1 vårløk
majones

Da får jeg i gram
protein: 16
fett: 15
karbohydrater: 3,7
Energi: 216


Middag hos meg kan være
125 gram laksefilet
stekt i 1 ss smør
200 gram broccoli
1/2 dl seterrømme

Da får jeg i gram
protein: 32,5
fett: 46,5
karbohydrater: 5
Energi: 579

Som kveldskos
8 paranøtter grovhakket
50 gram bringebær
1 dl fløte stivpisket


Da får jeg i gram
protein: 6
fett: 54,5
karbohydrater: 6,3
Energi: 549


I løpet av hele dagen får jeg da i meg
protein: 89,7 gram (18%)
fett: 176 gram (78%)
karbohydrater: 20,2 gram (4%)
Energi: 2048 kcal

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:47   #28
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Trooor jeg har vært flink i dag!

Kun 155 g proteiner!
Om ikke perfekt så er det iallefall bedre

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:53   #29
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Frokost
2 mellomstore egg
1 ss fløte
1/2 liten tomat
1/2 rød paprika
1 vårløk
75 gram bacon
3 skiver norvegia
og steker det i ei ss smør

Da får jeg i gram
protein: 35
fett: 60,5
karbohydrater: 5
Energi: 704

Lunsj kan være
100 gram kokt blomkål
50 gram reker
1 kokt egg
1 vårløk
majones

Da får jeg i gram
protein: 16
fett: 15
karbohydrater: 3,7
Energi: 216


Middag hos meg kan være
125 gram laksefilet
stekt i 1 ss smør
200 gram broccoli
1/2 dl seterrømme

Da får jeg i gram
protein: 32,5
fett: 46,5
karbohydrater: 5
Energi: 579

Som kveldskos
8 paranøtter grovhakket
50 gram bringebær
1 dl fløte stivpisket


Da får jeg i gram
protein: 6
fett: 54,5
karbohydrater: 6,3
Energi: 549


I løpet av hele dagen får jeg da i meg
protein: 89,7 gram (18%)
fett: 176 gram (78%)
karbohydrater: 20,2 gram (4%)
Energi: 2048 kcal

Tusen takk for menyforslag BenteR!Mange gode ideer for meg dette!
(så ikke de nye innleggene før jeg skrev mitt siste,beklager det)
Men takk

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:54   #30
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

verdt å lese om, hvordan du kan spise som diabetiker. Det finnes en tråd om det her inne http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=diabetes+1

Supert Yrla!Takk!

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:20   #31
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av doLL, her.

Supert Yrla!Takk!

bare hyggelig!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 08:17   #32
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: For mye protein, for lite fett

Å spise litt mindre protein tror jeg blir en vanesak om du trapper ned gradvis og passer på å få i deg godt med fett. Ihvertfall min erfaring. Jeg hadde i noen år puttet i meg tre egg til frokost. Spiste moderat lavkarbo og sjekket ikke sammensetningen av det jeg spiste, bare passet på å spise godt med protein til alle måltider. Når jeg endelig sjekket inntaket på diett.no så jeg at jeg hadde spist altfor mye protein i forhold til kroppsvekt. Nå spiser jeg gjerne et til to frokostegg og godt med smør, som regel to og jeg holder meg mett til godt over lunsjtid! Hender det blir et lite lunsjmåltid, noen ganger ikke og så rett på middag. Som oftest kjøtt og grønnsaker og godt med fett. Måler ikke akkurat hvor mye protein her. Spiser meg passe mett. Grønnsakene stekes gjerne i masse smør, gjerne en salig blanding som puttes i stekeovnen med følge av diverse urtekrydder.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 10:36   #33
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Å spise litt mindre protein tror jeg blir en vanesak om du trapper ned gradvis og passer på å få i deg godt med fett. Ihvertfall min erfaring. Jeg hadde i noen år puttet i meg tre egg til frokost. Spiste moderat lavkarbo og sjekket ikke sammensetningen av det jeg spiste, bare passet på å spise godt med protein til alle måltider. Når jeg endelig sjekket inntaket på diett.no så jeg at jeg hadde spist altfor mye protein i forhold til kroppsvekt. Nå spiser jeg gjerne et til to frokostegg og godt med smør, som regel to og jeg holder meg mett til godt over lunsjtid! Hender det blir et lite lunsjmåltid, noen ganger ikke og så rett på middag. Som oftest kjøtt og grønnsaker og godt med fett. Måler ikke akkurat hvor mye protein her. Spiser meg passe mett. Grønnsakene stekes gjerne i masse smør, gjerne en salig blanding som puttes i stekeovnen med følge av diverse urtekrydder.

Ikke sant tror på det.Prøver å tenke litt ordentlig over sammensettningen nå,føler meg litt dum som har brukt så lang tid på å "skjønne",men hey,nå er informasjonen på plass;D Jeg bruker også diett.no for å regne ut fett,karbo og protein.Veldig nyttig verktøy! Men kan du fortelle meg,gikk du mere ned i vekt når du kuttet ned på proteinene?Jeg føler at jeg ikke har gått ned noe,men egentlig gått opp:/ kan ikke veie meg for tida,pga litt usunt forhold til badevekta,men kjenner det jo på kropp og klær...;p

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 11:04   #34
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av doLL, her.

Ikke sant tror på det.Prøver å tenke litt ordentlig over sammensettningen nå,føler meg litt dum som har brukt så lang tid på å "skjønne",men hey,nå er informasjonen på plass;D Jeg bruker også diett.no for å regne ut fett,karbo og protein.Veldig nyttig verktøy! Men kan du fortelle meg,gikk du mere ned i vekt når du kuttet ned på proteinene?Jeg føler at jeg ikke har gått ned noe,men egentlig gått opp:/ kan ikke veie meg for tida,pga litt usunt forhold til badevekta,men kjenner det jo på kropp og klær...;p

Altså jeg lot det skure med mye protein i noen år selv da... men var sliten og hadde fått nr 3 og ammet døgnet rundt. Så begynte jeg å henge litt mer her inne og leste litt rundt og somlet meg omsider til å logge litt på diett.no. Trengte ikke gjøre det mer enn et par dager før jeg skjønte tegningen. Jeg følte at det løsnet litt vektmessig ja. Men jeg skjerpet inn på småutskeielser her og der samtidig så vanskelig å si. Jeg har uansett ikke hatt mange kg jeg skulle gå ned og da tar det også som regel lengre tid å miste kg når man er normalvektig i utgangspunktet. Jeg tenker uansett at det nok er en belastning for kroppen med for mye protein. Protein omdannes også til fett om man får for mye av det såvidt jeg har skjønt. Derfor kan det være lurt å sikte seg inn på rett mengde i forhold til hva kroppen faktisk trenger. Men det er jo også forskjellig hva man trenger. Forholdstall i gram i forhold til kroppsvekt er jo også ganske tøyelig. Er du veldig fysisk aktiv vil du vel trenge mer enn om du ikke er særlig aktiv. Mye som spiller inn. Noen måler og veier ikke maten og finner likevel ut hva som funker og går ned i vekt. Andre må være mer påpasselige... Det finnes ingen fasit. Man må bli kjent med egen kropp.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 13:38   #35
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye protein, for lite fett

å omdanne protein hvis man trenger det til energi er en energikrevende prosess, sånn sett er det slankende, men når man spiser for mye protein i tillegg til nok fett som energikilde, det er nok da man ikke går ned, tenker jeg. Så må må velge, og da er fett selvsagt det beste valget når man skal ha til energi. Redusere noen gram på proteinkilden og heller tilsette litt fett, uten å glemme at man da ikke må ta like mange gram fett å erstatte proteinen med siden kalori-innholdet er så forskjellig.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 18:35   #36
milja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 68
milja er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Frokost
2 mellomstore egg
1 ss fløte
1/2 liten tomat
1/2 rød paprika
1 vårløk
75 gram bacon
3 skiver norvegia
og steker det i ei ss smør

Da får jeg i gram
protein: 35
fett: 60,5
karbohydrater: 5
Energi: 704

Lunsj kan være
100 gram kokt blomkål
50 gram reker
1 kokt egg
1 vårløk
majones

Da får jeg i gram
protein: 16
fett: 15
karbohydrater: 3,7
Energi: 216


Middag hos meg kan være
125 gram laksefilet
stekt i 1 ss smør
200 gram broccoli
1/2 dl seterrømme

Da får jeg i gram
protein: 32,5
fett: 46,5
karbohydrater: 5
Energi: 579

Som kveldskos
8 paranøtter grovhakket
50 gram bringebær
1 dl fløte stivpisket


Da får jeg i gram
protein: 6
fett: 54,5
karbohydrater: 6,3
Energi: 549


I løpet av hele dagen får jeg da i meg
protein: 89,7 gram (18%)
fett: 176 gram (78%)
karbohydrater: 20,2 gram (4%)
Energi: 2048 kcal

Går du ned i vekt når du spiser dette?

milja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helsemeny1. Lav karbo, lav kalori, mye protein Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 20:09   #37
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: For mye protein, for lite fett

Jeg er diabetiker, 47 kilo og 1,60 høy, og må spise minimum dette, oftest mer, for ikke og miste mer vekt, men jeg har en del andre sykdommer som gir meg svært høy forbrenning.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:06   #38
milja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 68
milja er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg er diabetiker, 47 kilo og 1,60 høy, og må spise minimum dette, oftest mer, for ikke og miste mer vekt, men jeg har en del andre sykdommer som gir meg svært høy forbrenning.

Jeg er og diabetiker, type1. 163 cm og 74 kg. Vil ned til 60 kg ihvertfall.. Har dessverre ikke noe forbrenning What so ever..he he.

milja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helsemeny1. Lav karbo, lav kalori, mye protein Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo - lite fett, lite karber og mye proteiner knut1969 Lavkarbo generelt 23 03-08-13 00:19
Yrlas protein-kakaokjeks med lite karber og fett Yrla Bakst 2 12-02-12 12:26
Mye fett og protein, men lite trening Mileyme Ketolysekuren 12 08-02-10 20:33
For lite protein og for mye fett? ned Ketolysekuren 3 22-05-09 20:57
Fett vs Protein Nynne Lavkarbo generelt 7 07-02-07 20:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no