Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Kaloriinntak?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-12, 19:00   #1
Wilmael
Nytt Medlem
 
Wilmael sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2
Wilmael er på en erverdig vei

Kaloriinntak?

Hei

Jeg har gått på lchf (Dahlberg) en stund nå, har hatt en lengre sprekk og begynner på med ny frisk. Er ny på dette forumet.

Jeg brukte i dag diet.no for første gang for å sjekke næringsinnhold osv. Og ble sjokka over hvor lite kalorier jeg får i meg, 974! Har dette noe å si når man går på lavkarbo? Har gått på Grete Roede før og da fikk jeg vite at jeg ikke måtte gå under ca 1400 kalorier for da vil forbrenningen stoppe. Er det noen her som vet om dette gjelder lavkarbo også, eller skal jeg bare konsentrere meg om karboene?

Wilmael er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 19:04   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kaloriinntak?

om fettforbrenninga er bra kan det hende du bruker energi fra kroppsfettet ditt.
Du skal ikke sulte, gjør du det nå spiser du for lite.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 19:04   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Kaloriinntak?

Under 1000 kalorier er alt for lite uansett! 1400 kcal er nok mer fornuftig, ja.. Mange opplever også at de kan spise en del mer på lavkarbo enn høykarbo, og fortsatt gå ned i vekt, eller holde vekta stabil mens de ellers ville lagt på seg av samme kalorinivå. Når man er i ketose kan det være vanskelig å kjenne når kroppen er sulten og trenger energi, så det er lurt å se på kaloriene også ja, hvis du har vanskelig for å spise nok.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 19:07   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kaloriinntak?

Forbrenninga di stopper ikke med det første, men du burde nok prøve å spise litt mer, hvis du ikke har noe problemer med å få i deg litt til!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 19:16   #5
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Kaloriinntak?

Og husk at det er fettet du skal øke på hvis du allerede får i deg tilstrekkelig med protein

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 20:50   #6
Wilmael
Nytt Medlem
 
Wilmael sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2
Wilmael er på en erverdig vei

Sv: Kaloriinntak?

Takk for svar. Føler meg mett men det er nok lite. Tror nok det er fettet som må økes siden dt ser ut som det er nok proteiner.

Wilmael er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 21:19   #7
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Kaloriinntak?

Opprinnelig lagt inn av Wilmael, her.

Takk for svar. Føler meg mett men det er nok lite. Tror nok det er fettet som må økes siden dt ser ut som det er nok proteiner.

om magen er mett...og du ikke har plass til mere mat , så ville jeg hatt i meg et par ss cocosa. Det fyller ikke mye i magen, men er veldig energitett og inneholder masse sunt fett

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 22:37   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kaloriinntak?

hvordan er energinivået? formen din altså

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et spørsmål ang kaloriinntak ... Tøsa! Ketolysekuren 3 09-12-10 15:17
Kaloriinntak og kh-inntak binia Lavkarbo generelt 7 14-06-10 14:15
Kaloriinntak på ketolyse lille_Venn Ketolysekuren 18 28-05-10 11:07
Kaloriinntak! Idaaee89 Spørsmål og svar 4 26-02-10 08:46
Kaloriinntak vs vekttap sea4me Atkins kosthold 1 22-09-07 01:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no