Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Dere som går på ketose, lite spørsmål

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-12, 18:00   #1
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Dere som går på ketose, lite spørsmål

Jeg begynte på veldig lavkarbo på søndag/mandag.
Er vel nede i en 10-30 karbo om dagen, altså ketose.
Får også utslag på disse stripsene..

Jeg har ikke vært helt i form siden jeg begynte og har flydd på do hele tiden.
Så leste jeg i boken "Frisk med lavkarbo" at den første tiden vil overskudd og fysisk prestasjoner svekkes, slapphet, økt urin mengde, økt svetting, svimmelhet og hodepine...
Kjenner meg veldig igjen.

Noen som vet hvor lenge det varer?

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 19:03   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dere som går på ketose, lite spørsmål

Til du VIRKLELIG begynner å brenne fett. 2 uker er ikke unormalt, hos noen kan det ta mye lenger tid (2 måneder)? Den gode nyheten er at du etter å ha gjort det på denne måten (og holdt ut) sannsynligvis er en veldig effektiv fettforbrenner. Husk å ta ketolysetilskuddene, fordi kroppen din "bygger om" til å brenne fett og da kan det trengs ekstra vitaminer/mineraler.

Edit: Mark Sisson (Primal Blueprint) sier 21 dager for å bli habil og for de fleste å bli kvitt ubehaget ved ketose. Men lenger for å bli virkelig god.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 19:16   #3
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Sv: Dere som går på ketose, lite spørsmål

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Til du VIRKLELIG begynner å brenne fett. 2 uker er ikke unormalt, hos noen kan det ta mye lenger tid (2 måneder)? Den gode nyheten er at du etter å ha gjort det på denne måten (og holdt ut) sannsynligvis er en veldig effektiv fettforbrenner. Husk å ta ketolysetilskuddene, fordi kroppen din "bygger om" til å brenne fett og da kan det trengs ekstra vitaminer/mineraler.

Edit: Mark Sisson (Primal Blueprint) sier 21 dager for å bli habil og for de fleste å bli kvitt ubehaget ved ketose. Men lenger for å bli virkelig god.

Ok, tusen takk smgj.
Trodde jeg forbrant fett allerede siden jeg raser ned i vekt.
Hva er det jeg bør ta utenom magnesium og multivitamin?

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 19:49   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dere som går på ketose, lite spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Blåbærpiken, her.

Ok, tusen takk smgj.
Trodde jeg forbrant fett allerede siden jeg raser ned i vekt.
Hva er det jeg bør ta utenom magnesium og multivitamin?

Du forbrenner nok fett, ja. Spørsmålet er hva som kroppen din synes når det blir lite glukose igjen i kroppen og en del prosesser må over på å brenne ketoner.

Jeg hadde nok anbefalt ketolysetilskuddene... da de nettopp er utviklet med tanke på denne prosessen. Det er vanskelig å forutsi hva nettopp du trenger mer av i denne perioden (ut over magnesium som trengs i fryktelig mange av kroppens prosesser).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 19:51   #5
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Sv: Dere som går på ketose, lite spørsmål

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Du forbrenner nok fett, ja. Spørsmålet er hva som kroppen din synes når det blir lite glukose igjen i kroppen og en del prosesser må over på å brenne ketoner.

Jeg hadde nok anbefalt ketolysetilskuddene... da de nettopp er utviklet med tanke på denne prosessen. Det er vanskelig å forutsi hva nettopp du trenger mer av i denne perioden (ut over magnesium som trengs i fryktelig mange av kroppens prosesser).

Takk.
Magnesium tar jeg fra før for å forebygge søvn problemer

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 23:10   #6
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Dere som går på ketose, lite spørsmål

Den første gangen jeg gikk over på ketolyse så varte slapheten og litt hodepinne i et par uker så vidt jeg husker. Ikke hele tia, men iblant. Og egentlig trur jeg det var fordi at jeg spiste for lite fet. Denne gangen etter ca et års pause kjører jeg på med skikkelig godt med fet og har ikke opplevd noen tidligere problemer. Uansett: det går nok over! Lykke til!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et lite spørsmål om ketose/ketostix fudge Spørsmål og svar 1 28-10-11 01:15
Eit spørsmål til dere som har lavkarbo som livsstil, og ikkje er i ketose lenger nattinatt Lavkarbo generelt 34 05-06-11 02:37
Et lite spørsmål om ketose... Selma Ketolysekuren 11 18-10-07 16:43
hei.... et lite spørsmål Lennor Ketolysekuren 3 08-07-05 12:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no