Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

LCHF - nøtteallergi

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-12, 22:13   #1
Lyckliga
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
Lyckliga er på en erverdig vei

LCHF - nøtteallergi

Jeg skal begynne på LCHF dietten og har kjøpt inn flere lavkarbo-bøker og ser flere av oppskriftene inneholder ulike typer nøtter, mandler osv. Jeg er super allergisk mot dette, er det noen som har tips eller forslag til hva jeg kan erstatte det med?

Lyckliga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Alltid hatt et normalt norskt kosthold. Skal nå begynne på LCHF. Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:26   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: LCHF - nøtteallergi.

Tåler du frø som solsikkefrø osv? De kan også males til mel feks. Kokosnøtten er jo ikke en nøtt og finnes også som mel, ikke bare kokosmasse.

Ellers finnes det massevis av oppskrifter uten noen former for nøtter. Du får bare lete litt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:53   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: LCHF - nøtteallergi.

Peanøtt er ikke en nøtt, kokosnøtt er heller ikke en nøtt... Solsikke som Kitt nevner, sesamfrø og bokhvete og linfrø er et par andre alternativ.

Og så selvfølgelig vite om det gjelder alle nøtter, eller bare enkelte. Er det det sistnevnte kan du selvfølgelig bruke av de som du tåler.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 11:18   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: LCHF - nøtteallergi.

Du trenger jo ikke å spise hverken nøtter eller frø. Det er jo stort sett bare til erstatninger. Holder lenge med rent kjøtt, fisk, fugle, egg, grønnsaker som vokser over jorden og fett som fløte, rømme, evt kokosmelk om du tåler det, smør, osv. Det er grunnmaten i lavkarbo, uansett filosofi. Man trenger ikke å lage en eneste erstatning.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 17:52   #5
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: LCHF - nøtteallergi

Liker ketolyse bakemiks til baking jeg, ellers får du bakepro på helsekost, så finnes mange alternativer!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar

Emneord
lchf - nøtteallergi


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på LCHF angel69 LCHF 16 07-12-13 21:10
Nøtteallergi Norunb Spørsmål og svar 8 07-09-11 14:58
Lchf Østfoldjenta Andre dietter 2 05-07-11 14:04
Nøtteallergi - tips? Kitsu Fysisk og mental helse 0 01-03-11 22:48
Hvordan forhindre nøtteallergi mofe Fysisk og mental helse 11 06-06-06 10:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no