Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Deprimert på lavkarbo?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-12, 17:32   #1
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Deprimert på lavkarbo?

For ei tid tilbake møtte jeg ei dame som jeg ikke hadde sett på ei stund. Hun kommenterte at jeg var blitt slankere, og jeg fortalte at jeg hadde lagt om kostholdet. Hun spurte meg om jeg hadde merka noe til depresjon. Jeg benekta det, og spurte hvorfor hun spurte om det. Jo, fortalte hun, mange som levde på lavkarbokosthold ble deprimerte fordi de ikke fikk nok vitaminer i seg.

Jeg reagerte etterpå (er litt treg av meg..) syntes det var litt frekt av henne å nevne det. At jeg kan være litt deppa av og til tror jeg har mer sammenheng med at jeg har en diagnose der depresjon kan være ett av symptomene. Og det hadde jeg ikke tenkt å nevne for henne. Dernest tror jeg at jeg får i meg mye mer vitaminer nå enn da jeg levde på høykarbo.

Dama jeg traff har gått på opptil flere GR-kurs og har også vært kursholder, men jeg vet ikke om hun fortsatt er det.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 18:20   #2
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Deprimert på lavkarbo?

Har levd på lavkarbo i et og et halvt år....aldri deprimert Tror som deg at jeg får mere vitaminer nå enn før. Spiser mye mer grønnsaker og mye sunnere og renere enn før.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 18:45   #3
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Deprimert på lavkarbo?

Jeg har bare en ting å si, og det er det at jeg var MYE mere deprimert da jeg levde høykarbo. Samme hva jeg gjorde gikk vekta oppover, og iallefall ikke nedover. DA var jeg deprimert da, nesten på stadiet til å ikke ønske å være tilstede lenger og sperret meg inn og blokkerte meg vekk fra resten av samfunnet. Nå er livsgleden på full vei tilbake, og jeg er mere positiv enn negativ. Jeg får i meg mye mere vitaminer nå gjennom kosten, da grønnsaker var fraværende omtrent på høykarbo... Nå spiser jeg mye av det, hver eneste dag. Er jeg litt deppa en dag, kan man ikke akkurat skylde det på lavkarbo, det blir litt for dumt

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 18:55   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Deprimert på lavkarbo?

Vi ser jo her inne at det er mange måter å "leve lavkarbo" på. Jeg er sikker på at det også på lavkarbo går an å unngå å få i seg tilstrekkelig vitaminer og sporstoffer. Når det er sagt tror jeg nok det er vanskeligere enn det er på "høykarbo"...

Ut over det skjønner jeg ikke hvorfor man skulle være mer utsatt på lavkarbo. Det tror jeg at jeg ville bedt om en forklaring på - hvilke "spesielt næringsrike" elementer det finnes på høykarbo som ikke vi vår i oss....

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 00:51   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Deprimert på lavkarbo?

De matvarene jeg i størst grad går "glipp" av er vel sukker og korn, og det gjelder vel de fleste av oss, skulle jeg mene. Lurer fælt på hva slags vitaminer og mineraler jeg går glipp av uten sukker og korn? Samtidig lurer jeg på hvordan de som spiser svært fettfattig klarer å absorbere vitamin A, D, E og K.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Deprimert og stressa Mariette Ketolysekuren 3 04-02-08 14:33
litt deprimert. søta Lavkarbo generelt 10 19-04-05 20:45
Blir nesten deprimert Dumsi Atkins kosthold 3 28-10-04 11:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no