Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Søvnregistreringsapp

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-13, 21:36   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Søvnregistreringsapp

Noen flere som bruker det?
Jeg har en tid nå sjekket søvnen min via en app og jeg må bare si at det treffer godt! Appen ble jeg anbefalt av en søvnpsykiater da poden trengte hjelp til sovinga si.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 21:37   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen flere som bruker det?
Jeg har en tid nå sjekket søvnen min via en app og jeg må bare si at det treffer godt! Appen ble jeg anbefalt av en søvnpsykiater da poden trengte hjelp til sovinga si.

Nei, men jeg er nysgjerrig på hvilken app du bruker - og er det på iphone elelr android?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 21:41   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnregistreringsapp

Sleep cycle på iPhone fungere veldig bra!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 21:42   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Nei, men jeg er nysgjerrig på hvilken app du bruker - og er det på iphone elelr android?

Det er på iphone. Jeg sovner inn til bølgeskvulp og blir vekt opp av fuglelyder.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 21:44   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Sleep cycle på iPhone fungere veldig bra!

Det er den jeg bruker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 21:59   #6
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Søvnregistreringsapp

Jeg fant en app på Android market som heter det samme, regner med det er det? Fungerer det som vekkeklokke også? Jeg har noe greier på telefonen som spiller av fuglekvitter og susende vann ett par minutter før selve vekkingen starter. Det er ytterst sjelden at jeg ikke våkner av fuglene først.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 22:02   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Jeg fant en app på Android market som heter det samme, regner med det er det? Fungerer det som vekkeklokke også? Jeg har noe greier på telefonen som spiller av fuglekvitter og susende vann ett par minutter før selve vekkingen starter. Det er ytterst sjelden at jeg ikke våkner av fuglene først.

Hos meg er den sånn slumrevekkeklokke. Bare det at den begynner å vekke deg FØR du skal stå opp. Ikke slik som andre som ringer når du bør stå opp, men lar deg slumre.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 22:05   #8
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Søvnregistreringsapp

Høres ut som det er det samme prinsippet. Må prøves
...

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 22:06   #9
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Søvnregistreringsapp

Denne app'en må jeg teste, takk for tips

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 09:21   #10
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Søvnregistreringsapp

God morgen! Jeg lastet ned androidversjonen i går, og den var det ikke vekkefunksjon på. Den var rett og slett et verktøy for å finne ut når du burde sovne ut fra når du tenkte å stå opp. Så jeg holder meg til fuglene og vannsuset som er på vekkeklokka på mobilen mi jeg

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 10:42   #11
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Denne android-appen er tilsvarende Sleep Cycle på iPhone, og har alarmfunksjon.

https://play.google.com/store/apps/d...2lkLnNsZWVwIl0.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 11:18   #12
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søvnregistreringsapp

Får prøve ut

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 14:09   #13
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Søvnregistreringsapp

Da må denne prøves også

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 22:40   #14
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Søvnregistreringsapp

Hvor har dere mobilen liggende om natten? Og hva er det appen registrerer? Bevegelsene eller lyder?

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:25   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Detta er morsomt, synes jeg! Prøvde androidappen i natt.
Det var mye opp og ned og resultatet ble: Dyp søvn: 65%.


Aner ikke om det er bra eller hva det betyr, da..

Føler selv jeg hadde en veldig utrolig natt. Noe jeg har hele tiden om dagen. Lurer på om jeg skal prøve å ta ZMA første gangen jeg våkner.

Brukte også den appen hvor man plotter inn når man vil legge seg også får man tider på når man bør stå opp.

Hva var vel livet uten apper?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:29   #16
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Lurer på hvor mye en sånn app evt forstyrres av at man deler seng med noen - men jeg får vel teste, jeg også.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 18:49   #17
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Livet uten app'er er grusomt!

Brukte Sleep Cycle på iPhonen i litt over ett år i strekk, og var helt avhenig av å bruk den som vekkerklokke. Etter telefonbytte så har jeg ikke brukt tracking-funksjonen mer, kun alarmfunksjonen, synes det er fint å få en liten pip på mobilen med påminnelese om at det er på tide å komme seg i seng dersom jeg skal få så mye søvn som jeg burde.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 18:56   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Lurer på hvor mye en sånn app evt forstyrres av at man deler seng med noen - men jeg får vel teste, jeg også.

Virker ikke som at min ble det i noe større grad.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 17:26   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Noen som vet hvor mye "dyp søvn" man bør ha? Samboeren og jeg sover med hver vår app. Jeg ligger rundt 50% dyp søvn, han fikk 90%. Han hadde tatt sovepille da..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 18:01   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Noen som vet hvor mye "dyp søvn" man bør ha? Samboeren og jeg sover med hver vår app. Jeg ligger rundt 50% dyp søvn, han fikk 90%. Han hadde tatt sovepille da..

Jeg får ikke frem hvor mye dyp søvn jeg har, men søvnkvaliteten gjennom hele natten. Jeg er ofte våken om natten, noe ala dette:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (162,1 KB, 10 visninger)
__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 18:08   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Søvnregistreringsapp

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg får ikke frem hvor mye dyp søvn jeg har, men søvnkvaliteten gjennom hele natten. Jeg er ofte våken om natten, noe ala dette:

Ei perfekt natt dette! Se under.
Ti timer i senga! Jeg trenger faktisk mye søvn grunnet apneen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (167,4 KB, 10 visninger)
__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no