Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Rapsolje

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-07, 10:09   #1
mocca75
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 48
Innlegg: 43
mocca75 er på en erverdig vei

Rapsolje

Tok ei ss med rapsolje til frokost som kosttilskudd/for å få fart på forbrenningen.. Hjelper det eller er jeg helt på bærtur? Har hatt store problemer med å gå ned i vekt med atkins dietten. Har sikkert fått i meg for mange karbs, samt slurvet litt. Men nå er det nok.... Tenkte å ta en ss med rapsolje hver morgen i tillegg til frokost.. Er det lurt?

Ellers kan noen svare meg på om smørgrøten med bare 4 karb per porsjon er en ok frokost? Må ha noe søtt til frokost, klarer ikke egg og bacon så tidlig. Tenkte å kjøpe ing i dag

mocca75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 10:29   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Rapsolje

Opprinnelig lagt inn av mocca75, her.

Tok ei ss med rapsolje til frokost som kosttilskudd/for å få fart på forbrenningen.. Hjelper det eller er jeg helt på bærtur? Har hatt store problemer med å gå ned i vekt med atkins dietten. Har sikkert fått i meg for mange karbs, samt slurvet litt. Men nå er det nok.... Tenkte å ta en ss med rapsolje hver morgen i tillegg til frokost.. Er det lurt?

Ellers kan noen svare meg på om smørgrøten med bare 4 karb per porsjon er en ok frokost? Må ha noe søtt til frokost, klarer ikke egg og bacon så tidlig. Tenkte å kjøpe ing i dag



Vet ikke om en ss rapsolje fra eller til har noen spesiell virkning. Det er i så fall det første jeg har hørt om at den skal ha spesiell innvirkning på forbrenningen.

Men som oljetilskudd får du jo gevinsten av flott hud, hår og ellers det olje/fett i maten gir.

Ser du etter øket forbrenning er det bare Cocosa og MCT olje som skal ha effekt/øke forbrenningen. Dette fordi denne oljen i seg seg forbrenner fort. Noen merker forskjell, andre ikke.... I tillegg er Cocosa god som kosttilskudd fordi den inneholder vitaminer og mineraler i større grad enn raps og olivenolje.

Det er jo ikke rart at du ikke går ned på Atkins om du slurver og spiser for mye/ikke teller karbene. Da GÅR du jo teknisk sett ikke på Atkins i det hele tatt.. Da vil du nok ha problem med de fleste dietter som krever telling.

Men prøv nå om du klarer det uten slurv men med telling. Ta en uke om gangen !

Ang smørgrøten så er den grei frokost for å fylle magen.... Det er kunn fett og lite proteiner og grønnsaker - så etter Atkins prinsipper er den ikke et fullverdig måltid/frokost

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 10:48   #3
mocca75
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 48
Innlegg: 43
mocca75 er på en erverdig vei

Sv: Rapsolje

ok, har i teorien trodd jeg har fulgt atkinson, men har vel prøvd meg litt frem ja!!! Hvor får jeg tak i cocosa? på helsekost?
Ei veninne sa at jeg kan spise rå gulrøtter når jeg er sulten, men det stemmer visst ikke?

mocca75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 10:52   #4
mocca75
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 48
Innlegg: 43
mocca75 er på en erverdig vei

Sv: Rapsolje

ang smørgrøten... Kan jeg spise cottagecheese m litt yoghurt naturell m natreen i til frokost? Har spist det de siste ukene, m litt frosne usukrede bær... Blir det også feil?
Har problemer med å finne gode frokoster som metter. Må dessuten være litt søte... Spiser ellers egg og bacon til lunch og kvelds. til middag kjøtt og lovlige grønnsaker m saus...

mocca75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 12:19   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Rapsolje

Opprinnelig lagt inn av mocca75, her.

ok, har i teorien trodd jeg har fulgt atkinson, men har vel prøvd meg litt frem ja!!! Hvor får jeg tak i cocosa? på helsekost?
Ei veninne sa at jeg kan spise rå gulrøtter når jeg er sulten, men det stemmer visst ikke?

Cocosa får du på helsekost. MCT har de på apoteket, - men noen helsekoster har visst tatt det inn også.

Du kan absolutt IKKE spise rå gulerøtter på Atkins (det heter IKKE Atkinson). Never ever !

Opprinnelig lagt inn av mocca75

ang smørgrøten... Kan jeg spise cottagecheese m litt yoghurt naturell m natreen i til frokost? Har spist det de siste ukene, m litt frosne usukrede bær... Blir det også feil?
Har problemer med å finne gode frokoster som metter. Må dessuten være litt søte... Spiser ellers egg og bacon til lunch og kvelds. til middag kjøtt og lovlige grønnsaker m saus...

Det spørs hvilken fase av Atkins du er i. Er du på Induksjon kan du IKKE spise cottage cheese eller yoghurt naturell. Heller ikke bær. Dette er noe av det du øker med i fase 2 - vedvarende. Se linker nedenfor. Der finner du masse info om dette.

Søte frokoster er ikke helt vanlig på Atkins. Du kan prøve å lage deg en tjukk pannekake av 1-2 egg, 50 gram philadelpia kremost, 30-50 gram proteinpulver, 1 ts splenda eller annet søtstoff, 1/2 ts kanel. Bland godt til klumpfri røre (hurtigmixer er godt å ha), og stek i smær på liten stekepanne. Evt. kjør i mikroen 2 min. i egnet form. Når du kommer til fase to kan du hive oppi 20-30 gram bær om du har den i mikroen eller evt. spise usukrede (eller søtet med Splenda) bær ved siden av om dus teker i panne.

Fase 1: Induksjon


Fase 2: Vedvarende vekttap

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 13:30   #6
mocca75
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 48
Innlegg: 43
mocca75 er på en erverdig vei

Sv: Rapsolje

tusen takk, da dropper jeg herved gulrøtter, light brus, kaffe, cottagechees og yoghurt i fase 1- gulrøtter er vel helt ut uansett.. Takk skal du ha

mocca75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rapsolje istedenfor mct? Kanutten Lavkarbo generelt 7 28-01-07 20:50
Rapsolje kals Spørsmål og svar 3 01-09-06 14:16
Dr. Lindberg rapsolje Tingeling Lavkarbo generelt 6 29-08-05 10:30
Skal egentlig rapsolje smake fjøs? Iset Lavkarbo generelt 9 15-08-05 23:20
Linfrø- eller rapsolje? Albertine Lavkarbo generelt 4 18-04-05 22:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no