Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-12, 18:58   #1
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Jeg vet det har vært skrevet tråder om bukplastikk før, men alle er ganske gamle, så jeg drister meg til å starte en ny

Jeg er ikke overvektig, BMI rundt 25. Det har sneket på seg noen kilo det siste året, men dette er pga mye stillesitting, litt ekstra karbohydrater i kosten og lite trening, men jeg er tilbake, fit for fight, og nå er kroppen snart der jeg vil den skal være. Er kvinnelig i formen, men hofter og rumpe, proposjonert smal i livet, grei størrelse på puppene

Men så var det magen, da. Jeg har to barn, begge var 4,5 kg ved fødsel. I tillegg har jeg hatt en operasjon i underlivet, og fått et arr akkurat som keisersnitt. Jeg har ikke så mye hengemage, mer balkong. Og når jeg ikke holder inne magen og legger hånden under forsvinner hånden når jeg ser ovenfra... Jeg blir også fuktig, særlig når jeg sitter mye.

Magen min ser litt slik ut, bare ikke så mye heng og litt mindre strekkmerker. http://www.bukplastikk.com/2011/09/lena/ (Håper det er greit å linke, det er jo en anonymisert, offentlig nettside)

Problemet er at jeg har en stemme i bakhodet som sier at jeg overdriver og det er bare å gå ned x antall kilo til, så blir det så bra. Men selv når jeg har vært veldig trent er magen der, og balkongen forsvinner ikke.

Nå har jeg mannet meg opp til å bestille time hos fastlegen min !

Hvordan legger jeg saken best fram? Hva slags råd har dere som har fått dette dekket? Ber jeg bare om å få sendt en henvisning? Jeg har et godt forhold til fastlegen min, men dette er noe jeg knapt har nevnt for mannen min, faktisk... Jeg har alltid hold magen inne og brukt hold-in undertøy, og bader gjør jeg aldri, så jeg tror ingen har reflektert over dette. Jeg er rett og slett redd for å bli bagatellisert. Legen min er seriøs, men jeg blir veldig usikker på hvordan jeg skal legge det fram.

Jeg bor slik at Sørlandsparken spesialistsenter er et alternativ, går ikke de for å være flinke?

Tar imot alle tips og råd med takk!

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 19:45   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Sørlandsparken er kjempeflinke!
Ellers kan du jo prøve Skien!

Jeg tror du trenger å få en bukplastikk MED sammensying av magemuskler. Det du forteller om balkong, kan høres sånn ut. Alt er liksom slapt "inni" magen også!
Du må få fastlegen til å sende en GOD henvisning hvor han beskriver hvilke medisinske plager du har, svangerskap, at du ikke skal ha flere barn, BMI, heng etc. Legg gjerne ved et bilde og et lite personilig brev der du forteller om hvor plaget du er av dette, fysisk og psykisk!
Skriv en liste over hva du syns bør være med + brevet før du kommer til legen, legg dette frem som et medisinsk problem og si du har tenkt på dette lenge og nå ønsker å gjøre noe med det.

Om du får avslag et sted, prøv gjerne et annet. Ikke alle kirurger som ser likt på det.
Ellers koster det vel opp mot 50 000,- å få det gjort privat! Jeg betalte ca 40 000,- for noen år siden og det var verdt hvert enenste øre! Selv om jeg har lagt på med over 20 kilo i etterkant ble det ekle henget borte og alle musklene sydd på plass!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 20:10   #3
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Takk for gode råd, Kitt. Jeg skal forberede en liste til legen min, og lage et brev som jeg kan ta med. Kan jeg evt sende det til deg så du kan ta en titt og evt komme med bemerkninger? Har time i neste uke.

Problemet sitter mest i hodet mitt, jeg tenker som så at siden ingen ser magen min, vil jeg garantert ikke få godkjent dette. Men de ser ikke at jeg ALLTID går med hold-inn truser og holder magen inn til jeg blir blå i trynet!

Jeg vet at det går an å dekke det selv, men er student for tiden... Det sier vel sitt

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 20:16   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Send meg gjerne både brev og bilde, du, så skal jeg hjelpe deg videre!

Jeg hadde aldri kunnet bruke så mye penger på meg selv om jeg ikke hadde fått forskudd på arv. Var som sagt verdt det, uansett!
Sammensying av muskler dekkes visstnok ikke alle steder, men mener Sørlandsparken og Skien gjør det!

Ja forresten, få med denne operasjonen og arret. Særlig om det er plagsomt stramt, stygt, vondt osv

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 20:42   #5
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Fikk ett lite sjokk/aha opplevelse når jeg så bildene på linken.. Det var som å se magen min. Og jeg har alltid tenkt at mitt heng og mine plager er vel for små til å få dekket. Men kanskje det er hvert ett forsök alikevel?
Önsker deg masse lykke til med legebesöket

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 20:45   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Magen i linken er jo nesten fin, den. Min hang ned så jeg ikke kunne se dotten, men pga BMI på 32 fikk jeg ikke operasjonen dekket. De krever som regel BMI på 27/28 eller lavere.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 20:50   #7
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Hvis jeg löfter opp og dytter inn magan litt så ser jeg min
Men det er ganske irritabelt med fukt og lukt spesielt....

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 21:08   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Hvis jeg löfter opp og dytter inn magan litt så ser jeg min
Men det er ganske irritabelt med fukt og lukt spesielt....

Fukt, lukt og sårhet er noen av de medisinske grunnene som kan gi "gratis" operasjon!
Om henget er såpass palgsomt og man har "riktig" BMI!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 21:12   #9
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Har sendt deg PM, Kitt

Det er så godt å ha noen med erfaringer og kompetanse å spørre!

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 16:57   #10
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Fikk ett lite sjokk/aha opplevelse når jeg så bildene på linken.. Det var som å se magen min. Og jeg har alltid tenkt at mitt heng og mine plager er vel for små til å få dekket. Men kanskje det er hvert ett forsök alikevel?
Önsker deg masse lykke til med legebesöket

Takk skal du ha! Jeg er veldig spent, men har nå fått kjempegod hjelp fra Kitt, og ser lysere på ting

Jeg tror at vi ofte godtar ting med oss selv og tror at problemene er småting, det gjelder i hvert fall for meg. Slet i mange år med vonde mens-smerter som varte i dagesvis. Til slutt kom jeg meg til legen, og fikk rett og slett fjernet livmoren! Angrer ikke et sekund, det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før...

Kanskje du også burde komme deg til legen ?

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 17:19   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Å fjerne livmoren er jo et større inngrep forbundet med en del bivirkninger på sikt. Jeg fikk fjernet livmorslimhinnen og slipper langvarige styrblødninger hver 3. uke! Mer skånsomt, og heldigvis nok for min del!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 18:30   #12
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Å fjerne livmoren er jo et større inngrep forbundet med en del bivirkninger på sikt. Jeg fikk fjernet livmorslimhinnen og slipper langvarige styrblødninger hver 3. uke! Mer skånsomt, og heldigvis nok for min del!

Så bra du det var nok, vet alt om styrtblødninger Min livmor var fem ganger for stor pga muskelknuter. Kanskje ikke så rart jeg blødde... Operasjonen var selvfølgelig et stort inngrep, men jeg vet at hvis det er mulig fjerner de livmoren vaginalt. Og det er mye mer skånsomt.

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 18:39   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Så bra du det var nok, vet alt om styrtblødninger Min livmor var fem ganger for stor pga muskelknuter. Kanskje ikke så rart jeg blødde... Operasjonen var selvfølgelig et stort inngrep, men jeg vet at hvis det er mulig fjerner de livmoren vaginalt. Og det er mye mer skånsomt.

Ja, jeg var heldig og hadde bare noen små knuter de fikk med seg på skånsoms mulig måte. De var klare på at om det første inngrepet ikke var nok, ville de fjerne hele senere. Kan se ut som jeg slipper det siden både blødningene og de ville smertene så og si er borte!

Tror ikke mange vet om muligheten med å fjerne kun slimhinnene og tror de må fjerne hele for å få hjelp! Men heldigvis finnes det mer skånsomme metoder for de som kan ha hjelp av det! Ikke at jeg har noe bruk for livmoren min mer, men den holder jo ting og tang på plass blant annet der den sittter!

Noen ting må endres innenifra! 3-4 dager hver måned så jeg høygravid ut fordi den lettere betente livmoren min blåste opp hele magen. Utrolig godt å slippe det!

__________________

Sist redigert av Kitt : 15-06-12 kl 18:44.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 11:11   #14
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Dette her får du dekket vet du. Ikke trenger du t-snitt heller, så bare å søke om vanlig bp.
De har godt rykte og kort ventetid på Sørlandsparken, så bare å be fastlegen din om henvisning

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 21:27   #15
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Dette her får du dekket vet du. Ikke trenger du t-snitt heller, så bare å søke om vanlig bp.
De har godt rykte og kort ventetid på Sørlandsparken, så bare å be fastlegen din om henvisning

Takk! Godt å høre at det er flere som har hørt godt om Sørlandsparken. Burde jeg ringe de før jeg skal til legen, forresten?

Skal til legen på onsdag, krysser fingrene. Rapporterer her etterpå

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 21:33   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Takk! Godt å høre at det er flere som har hørt godt om Sørlandsparken. Burde jeg ringe de før jeg skal til legen, forresten?

Skal til legen på onsdag, krysser fingrene. Rapporterer her etterpå

Trenger ikke ringe dem på forhånd, nei. De sender deg brev etter at de har fått henvisningen!
Lykke til hos legen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 21:36   #17
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Trenger ikke ringe dem på forhånd, nei. De sender deg brev etter at de har fått henvisningen!
Lykke til hos legen!

Takk, Kitt

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 13:25   #18
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Nå har jeg snakket med legen min. Hun så på magen min, og var veldig klar på at samme hvor mye jeg går ned vil jeg alltid ha "balkongen" der, og det var helt riktig av meg å ta det opp med henne. Hun skrev en fin henvisning til Sørlandsparken, så nå er det bare å vente !

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 13:57   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Ser du! Det var ikke så skummelt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 17:43   #20
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ser du! Det var ikke så skummelt!

Takk, det gikk over all forventning! Fastlegen min er gull verdt, sammen med gode råd fra deg

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 15:11   #21
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Så bra at det gikk bra! Jeg er inne på tanken selv, men jeg tror nok ikke jeg går innenfor de kravene som stilles. Min mage bare buler utover, har ikke særlig heng, annet enn når jeg sitter da selvsagt.

Blir spennende å høre hvordan det går videre, du får holde oss oppdatert Lykke til!

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 15:17   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Så bra at det gikk bra! Jeg er inne på tanken selv, men jeg tror nok ikke jeg går innenfor de kravene som stilles. Min mage bare buler utover, har ikke særlig heng, annet enn når jeg sitter da selvsagt.

Blir spennende å høre hvordan det går videre, du får holde oss oppdatert Lykke til!

Dersom grunnen til at magen buler ut, er ødelagte magemuskler, er dette et medisinsk kriterie og kan gi rett til å få dekket en operasjon!


Det er ikke bare svangerskap som kan ødelegge magemusklene, så selv menn kan ha behov for å få dem sydd på plass igjen! Bare så det er sagt, liksom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 15:22   #23
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom grunnen til at magen buler ut, er ødelagte magemuskler, er dette et medisinsk kriterie og kan gi rett til å få dekket en operasjon!


Det er ikke bare svangerskap som kan ødelegge magemusklene, så selv menn kan ha behov for å få dem sydd på plass igjen! Bare så det er sagt, liksom!

Er det virkelig det? Trodde det i seg selv ikke var nok jeg...... Kanskje jeg må sjekke opp litt mer. Ikke vet jeg om magemusklene er ødelagt heller, finner liksom ikke helt ut av det på egenhånd....(selv om jeg vil tro det er det etter 3 svangerskap....hehe)

Men takk for info

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 15:42   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Er det virkelig det? Trodde det i seg selv ikke var nok jeg...... Kanskje jeg må sjekke opp litt mer. Ikke vet jeg om magemusklene er ødelagt heller, finner liksom ikke helt ut av det på egenhånd....(selv om jeg vil tro det er det etter 3 svangerskap....hehe)

Men takk for info

Jeg fikk tilbake 28% av utgiftene til full bukplastikk med sammensying av magemuskler fordi det var medisinsk betinget pga musklene. Klarte aldr i komme ned i lav nok BMI (under 27) til å få det gjort offentlig, men kirurgen skrev til Skatteetaten og dermed fikk jeg en del tilbake!
Så snakk med legen din, du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 16:06   #25
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Mye nyttig informasjon her! Det jeg lurte på var om det samme gjelder for brystløft. Føler at resten av huden klarer å følge med, mens brystene som var og fortsatt er store, nærmer seg magen mer og mer!

Jeg vil jo selvfølgelig vente til jeg har holdt vekten en stund og til jeg ser om det blir barn på meg i nærmeste fremtid. Men, det er godt å vite om det er en mulighet!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må man bytte fastlege om man flytter til en annen kommune? Timiane Generell diskusjon 11 09-07-11 22:33
Ny fastlege takk - Stavanger eller deromkring indi Generell diskusjon 1 16-06-11 11:16
Håpløs fastlege og blodprøve Adriane Fysisk og mental helse 18 09-06-11 12:31
Tips om LCHF-vennlig fastlege i Bærum? krb Spørsmål og svar 0 02-06-10 11:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no