Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen som har erfaring med stor bil?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-05, 09:16   #1
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Noen som har erfaring med stor bil?

Noen som har erfaring med litt store 7-seter biler? Vi har sett på Seat Alhambra, Ford Galaxy og VW Sharan, som så og si skal være identiske fordi de er produsert ved samme fabrikk.

Noen som har kjørt en sånn bil på vinterføre? Vurderer å kjøpe en, men er litt skeptisk.

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 09:39   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det er mere oversiktelig å kjøre en stor bil, synes jeg. og sålenge man føler seg komfortabel med å rygge på speil, så går det fint.'

har ikke så mye erfaring med å kjøre sånn bil på vinterføre, da...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 09:45   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Har kjørt både Seat og VW - og var VELDIG fornøyd!! KONGEBILER!!! VW Touran er også veldig flott og god å kjøre - det ønsker jeg meg!!

Til info: går an å fly med dem også.........

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 10:17   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg digger store biler - spesiellt på vinterføre. Jeg har ikke prøvd 7 seterne, men har kjørt alle Toyota HiAce/Class modellene og VW Transporter. Generelt: Jo større bil, dess bedre på vinterføre - min erfaring

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 10:22   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Du ligger som en konge på veien i litt større biler. Vi har bare en Avensis stasjonsvogn nå, og jeg blir fremdeles våt i blikket når jeg ser en ny VW Caravelle TDI... Savner gammelbilen jeg.
Jeg har dessverre ingen erfaring med de bilene du spør om, men har du mulighet kan du jo sjekke ut servicekostnader, delepriser på de mest vanlige delene og verkstedpriser. Det er jo der de fleste pengene flakser avgårde.

  Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 10:50   #6
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Har kjørt både Seat og VW - og var VELDIG fornøyd!! KONGEBILER!!!

Høres bra ut! Jeg koste meg også godt under prøvekjøringen! Jeg har hørt at disse bilene skal være litt "bob-bob", og at det er en del reparasjons- og vedlikeholdskostnader med dem. Hørt noe om det du? På en omfattende storbiltest kommer også disse ut som "mindre bra kjøp", sammen med en hel haug andre biler. De som er de beste kjøpene ut fra testen er Citröen Evasion, Peugeot 807 og Renault Espace.

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 11:16   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sånn fram til idag så har vel ikke franske biler vært noe å satse på her i det kalde nord, men det har kansje endret seg?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 17:12   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kjørte VW Caravelle noen år. Nyttig på smale vestlandsveier (som f.eks. Åkrafjorden, som jeg kjørte OFTE). Plutselig flyttet andre biler seg for MEG. Noe helt annet enn å kjøre Fiat Uno !! Sitter høyt og godt, flott utsikt. God på veien..... TRYGG

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-04-05, 12:13   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg har en renault grand espace 1999 modell og er kjempefornøyd. Den er utrolig romslig og selv om alle sju sitter romslig er det fortsatt plass til barnevogna. Ja og så er bilen kortere enn stasjonsvogna vi hadde før og så er den kortere fra forakselen og frem til støtfangeren. dette gjør at den er utrolig lett å lukeparkere.

Og du HP, franske biler har nok gått forbi tyske biler når det gjelder kvalitet.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no