Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurodiet kontra lavkarbo-mat

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-05, 12:36   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Eurodiet kontra lavkarbo-mat

Jeg skal prøve å gå mer intensivt ned i vekt. Men jeg orker ikke Eurodiet-produktene. Så tenkte jeg å lage min egen variant av Eurodiet ved hjelp av matvarer, slik at det blir lavkarbo OG lavkalori, men smakfullt. Fordelen med Eurodiet er at det er veldig lettvint, men det hjelper lite om man ikke får produktene forbi drøvelen.

Må si at jeg fikk litt kalorisjokk når jeg næringsberegnet måltidene jeg spiser nå. Masse kalorier…. Eurodiet med 5 produkter + grønnsaker + 2 ss olje inneholder under 1000 kalorier. Det går an å spise så lite uten å bli sulten fordi man er i ketose. Det går an å spise så lite uten å miste muskelmasse fordi produktene er rike på proteiner, pluss at man ikke skal trene hard styrketrening samtidig.

Ulike måltider jeg spiser nå:

Proteinshake (2 scoops pulver, bær, melk, 20 gram olje): 700 kcal, 43 g protein, 30 g kh

Frokostpannekake med litt bær: 530 kcal, 30 g protein, 7 g kh

Cottage cheese m/ frukt, yoplait og mandler: 465 kcal, 32 g protein, 26 g kh

Blandet salat med kjøtt/fisk og olje: 450 kcal, 33 g protein, 6 g kh

Standard middag med kjøtt/fisk, brokkoli/blomkål, fett: 450 kcal, 36 g protein, 4 g kh

Omelett (2 egg, 50 g skinke, grønnsaker, 1 ss cocosa, 50 g ost): 530 kcal, 39 g protein, 5 g kh

Dr. Lindbergs pizza (en stk): 450 kcal, 40 g protein, 30 g kh

CarbRite bar (smak av peanøttsmør): 190 kcal, 21 g protein, 2,5 g net kh


Eurodiet måltider:

Cappuccino: 107 kcal, 20 g protein, 2 g kh

Omelett: 131 kcal, 19 g protein, 2 g kh

Potet/purre-suppe: 99 kcal, 20 g protein, 3 g kh

Eurodietbar: 164 kcal, 14 g protein, 12 g kh


Må si jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Det er eneste CarbRite baren min som likner Eurodiet i det hele tatt per i dag. Den bør jeg ha en av per dag nå i denne fasen, selv om jeg ellers ser på den som en nødløsning. Mulig jeg rett og slett kan fortsette med de vanlige måltidene mine fire ganger daglig, men bare halvere dem. Og håpe at det er tilstrekkelig med proteiner. Frokostpannekaka er veldig innarbeidet og god, men jeg kan spise mindre av den. For eksempel 2/3 mengde. Så kan jeg ha salat eller omelett til lunsj, men 2/3 mengde (opprettholde samme grønnsaksmengde). Samme middag, og så en bar til kvelds.

Det blir i kalorier: 350 + 300 + 450 + 190 = 1290 kcal.
Det blir i proteinmengde: 20 + 22 + 36 + 21 = 99 gram protein
Det blir i karbohydratmengde: 5 + 6 + 4 + 3 = 18 gram karbohydrat


Okei, jeg har en plan!


Er det noen av dere Eurodiet-folk som har prøvd lavkarbo a-la Fedon eller Atkins før dere begynte på Eurodiet, og kan dere eventuelt si noe om hvilke forskjeller dere merket?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 13:43   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Flott plan MHM !!
Jeg har også fått kalorisjokk. Har gått tilbake til matdagboka mi for 1,5 år siden, og fant samme tendensen der. Mye proteiner, mye karber..... Lavt protein (rundt 70-80) lav kalorier..... Nå spørs det hva vekta viser da. Er det en stadig oppgang (skal gi det et par/tre uker) kommer jeg til å kutte ned på proteiner.....

Det var cottage cheesen med Yoplaiten, pizzaen og protein shaken som skilte seg veldig ut hos deg. Men det betyr ikke at du må lavære å spise ALT.

Cottage cheesen kan du jo ha noe annet enn yoplait i, pizzaen er forbudt område for en stund (Du kan prøve å lage Torkils pizzabunn, han sier til og med 15 åringen hans liker den !) og du må skaffe seg et annet proteinpulver med lite karber og kalorier... ??

I dag skal jeg ha salat med masse reker til middag.........
Og smoothie UTEN vaniljekesam til lunch....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 18:38   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

flott, MHM! blir inspirert til å følge i dine fotspor.
gleder meg til å se hvordan det går!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 20:32   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Spennende tanker MHM.

Tror jo tross alt vi må skule litt til kslorier, selv om vi spiser Lavkarbo.
Jeg spiser nå mye mindre enn for bare en uke side, og jeg er ikke noe sulten. Er jo i ketose. Om det er nok mat vet jeg ikke, men jeg må ta hensyn til at jeg er veldig lite fysisk aktiv.... og trenger mindre proteiner av den grunn.... Det var kanskje ikke det du lurte på nei... Det var Lavkarbo kontra Eurodiett....Bare et innspill om manglende sultfølelse med mindre mat.....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat i barnehagen guro Barns kosthold 39 18-10-05 12:33
Kopi av e-mail sendt Mat & Helse Nille Nyheter / media 4 20-02-05 19:10
Lavkarbo og kroppsbygging.. bubavon Trening 5 12-11-04 14:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no