Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Suksessterte

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-12, 18:28   #1
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Suksessterte

4 eggehviter
150 gram mandler
3/4 dl sukinmelis
1 kn.odd stevia

Mandler, sukrinmelis og stevia blandes/knuses godt i foodprosessoren og blandes så forsiktig med 4 stivpiskede eggehviter.
Has i smurd 24 cm form og stekes ved 190 grader i ca 25 minutt

4 eggeplommer
1 dl fløte
1/2 dl sukrin
1 kn.odd stevia

Gis ett oppkok og bland så inn 100 gram meierismør i biter.

Når krem og kake er avkjølt, bres kremen over, og det er klart for kos!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 20:15   #2
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

funker det å gjøre det samme med bunnen til moccakaka di som med denne? bare dele den på midten når den har kjølnet? jeg har ikke kakefat som passer til en firkantet kake

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 22:06   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Jeg har også hatt moccakaka på rundt fat; da stekte jeg den i langpanne, og skar av hjørnene og brukte de som lag nummer to, og plutselig passet den på et stort rundt fat

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 22:25   #4
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Jamen, jeg har ikke et STORT rundt fat Jeg har ønska meg kakefat i bursdagsgave, men fram til da så må jeg bruke de der platene til springformene mine Eller et middagsfat

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 22:32   #5
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Hvis du skal steke moccabunnen i liten rund form, må du nok steke den lenger og sjekke når den er ferdig, men det skulle nok gå helt greitt.
Lykke til!
Kaka er så god at jeg kan ikke forstå at om bunnen blir stekt litt for mye/lite skulle dempe opplevelsen.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 00:35   #6
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Suksessterte

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

4 eggehviter
150 gram mandler
3/4 dl sukinmelis
1 kn.odd stevia

Mandler, sukrinmelis og stevia blandes/knuses godt i foodprosessoren og blandes så forsiktig med 4 stivpiskede eggehviter.
Has i smurd 24 cm form og stekes ved 190 grader i ca 25 minutt

4 eggeplommer
1 dl fløte
1/2 dl sukrin
1 kn.odd stevia

Gis ett oppkok og bland så inn 100 gram meierismør i biter.

Når krem og kake er avkjølt, bres kremen over, og det er klart for kos!


Lagde den på lørdag,den var nydelig.Takk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 03:35   #7
dorthelie
Nytt Medlem
 
dorthelie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Finnmark
Innlegg: 8
dorthelie er på en erverdig vei

Sv: Suksessterte

Ganske ny her, så lurer på hva 1 kn.odd stevia betyr, vet hva stevia her, men om det er vanlig stevia man skal bruke eller ikke forsto jeg ikke helt Vil heller spørre en gang for mye, enn en gang for lite. Har lyst å prøve meg på denne!

dorthelie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 08:16   #8
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

En knivsodd! Stikk kniven i pulveret og fisk opp litt på tuppen

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 08:17   #9
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Og ja det er vanlig steviapulver!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 16:45   #10
dorthelie
Nytt Medlem
 
dorthelie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Finnmark
Innlegg: 8
dorthelie er på en erverdig vei

Sv: Suksessterte

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Og ja det er vanlig steviapulver!

hehe, okei da vet jeg det!

dorthelie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 02:11   #11
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Suksessterte

"gis et oppkok" er vel feil? Man har vel ikke lyst til at eggeplommene skal koagulere slik at det smaker kokt egg?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 03:17   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Jeg rører hele tiden, og lar akkurat de første boblene komme før jeg trekker det til sides.
Kremen blir ikke koagulert om man rører hele tiden og tar den til sides akkurat når den koker, iallefall ikke hos meg.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 11:03   #13
Nemo78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 41
Nemo78 er på en erverdig vei

Sv: Suksessterte

Må man ha stevia i med tanke på at det er så lite?
Får jeg evt. kjøpt det og sukrinmelis i vanlig butikk?
Jeg har vanlig sukrin. Kan jeg bruke det?

Nemo78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 11:23   #14
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Suksessterte

Nei du må ikke ha stevia, du kan erstatte det med f.eks sukrin, men det blir et helt annet mengdeforhold som jeg ikke orker å regne ut. Du kan få kjøpt stevia i hvert fall hos helsekostforhandlere, om det finnes i dagligbutikker avhenger av hva butikken tar inn og ikke. Canderel sin stevia(blanding) finnes i hvert fall på Rema, men den er en del utblandet så vidt jeg vet. Noen større kjeder som Meny selger sukrin og sukrinmelis.
Ja du kan bruke vanlig sukrin, men du må sannsynligvis ha mer enn det som står pga at melisen er tyngre og fiiiiinmalt. I tillegg bør du være nøye på at den løser seg opp i sausen. Om du ikke vil knaske sukrin da.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Min versjon av suksessterte monja Kake/dessert og snacks 3 13-11-13 08:50
Suksessterte kun 25 karb Randy69 Kake/dessert og snacks 2 08-04-12 19:18
Suksessterte guro Bakst 44 26-10-10 23:00
Suksessterte Svadadama Kake/dessert og snacks 15 13-07-10 02:06
Suksessterte Millsi Oppskrifter 14 09-01-08 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no