Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Proteiner i egg

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-05, 12:09   #1
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Ja jeg vet at jeg kunne lett etter det, men spør no her uansett for det er jo greit å vite... 1 mellomstort egg, hvor mange proteiner er det i det?

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 12:44   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av des65

Ja jeg vet at jeg kunne lett etter det, men spør no her uansett for det er jo greit å vite... 1 mellomstort egg, hvor mange proteiner er det i det?

Ca 8 i et stort, så dersom du skal ha egg som proteinkilde, så må du ha 3 stykker. (24 g)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 12:47   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av des65

Må bare spørre her inne... noe som høres så godt ut som en smoothie, er den virkelig sunn? Passer smoothies til fedon?

Hva er Cocosa Extra Virgin og Udo's Choice? Skjønner at sistnevnte er en slags olje, men hvorfor er den så bra?

Her kan du lese om den fantastiske Udos Choice, den er et unikum:

http://www.soma.no/ (gå øverst på menyen til venstre)

Her er noen smoothier anbefalt av Fedon selv:

https://www.drlindbergs.no/page/inde...490&parentid=8

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 18:36   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av Lise

Ca 8 i et stort, så dersom du skal ha egg som proteinkilde, så må du ha 3 stykker. (24 g)

Er det virkelig ikke mer???

Men da tror jeg at jeg må finne meg et proteinpulver, for jeg tåler ikke mer enn en halv eggehvite om gangen før jeg får skrekkelig vondt i magen.

Noen som kan anbefale et proteinpulver? Jeg vet at det har vært noe diskusjon og prat om det før i en eller annen tråd. Er det best å ha et uten smak, og kan man i så fall bruke det samme proteinpulveret i bakverk og andre oppskrifter der det står at det skal være proteinpulver?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 18:38   #5
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

er det ikke eggeplommen proteinene er i?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 20:00   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

nei der er det nok mest fett men eggehviten derimot .... , jeg spiser uansett bare hele egg ... pleier aldri og dele de, men jeg har en sånn angst mot rå egg så derfor har jeg det aldr i smothiesen ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 20:31   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Nøtta: Gjelder det eggedosis også?

Karin: Er det rå eggehviter du mener? Eller eggehviter generelt? (vet mange tåler kokte, men ikke rå egg)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 22:09   #8
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av Lise

Nøtta: Gjelder det eggedosis også?

nja ....

jeg har prøvd og ta egg i smothiesen og jeg smaker det absolutt ikke ... men det er bare sånn jeg er ...


men viste dere at det var like mange proteiner i ett egg som i to glass melk .. ? ( men i melka er det khd i tilEGG da... )

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 22:21   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Ja, 6.5 g protein i 2 dl melk, og 9.2 g karbohydrat i 2 dl.

Så da må en drikke 4 x 2 dl glass med melk for å få 26 g protein (8 dl melk). Og da er en langt unna ketogene dietter hvertfall (36.8 g karber).
(-Og så er det jo også et poeng at melkeprodukter kan hindre vektnedgang hos en del.)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-10-05, 13:06   #10
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av Lise

Karin: Er det rå eggehviter du mener? Eller eggehviter generelt? (vet mange tåler kokte, men ikke rå egg)

Når du sier det, så er jeg faktisk ikke sikker på hvor mange rå eggehviter jeg tåler... Men kokte/stekte vet jeg at jeg ikke kan spise mer av enn ca en halv. Jeg har liksom ikke prøvd meg på flere rå eggehviter... Har jo aldri prøvd en smoothie, så... Og det er jo begrenset hvor mye eggedosis man klarer å spise, og det er liksom der jeg mest har vært borti rå eggehvite.

Kan det hende at jeg tåler rå eggehviter bedre enn kokte/stekte??? Kanskje det må prøves. Men jeg tror jeg starter forsiktig i alle fall, så kan jeg heller øke på etter hvert.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-05, 13:35   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Ja, du får teste ut forsiktig steg for steg.

Når jeg hadde proteinpulver basert på eggeprotein, så var det i en dose 7 eggehviter for å dekke inn 30g protein. Så jeg vil jo anbefale at du kansje kan basere deg på andre proteinkilder. Hvis ikke kan det bli dyrt.

Har du noen gang spist sorbet? Det er laget på rå eggehvite. Så om du tålte det, så har du jo en indikasjon på om det går bra. Mend ersom du ikke tålte det, så kan det jo likegjerne være sukkeret du ikke tålte.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-10-05, 04:29   #12
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av nøtta

nei der er det nok mest fett men eggehviten derimot .... , jeg spiser uansett bare hele egg ... pleier aldri og dele de, men jeg har en sånn angst mot rå egg så derfor har jeg det aldr i smothiesen ...

Jeg har lest ett sted at eggeplommen inneholder like mye protein som eggehviten. eggeplommen inneholder i tillegg masse fett mens eggehviten inneholder ikke fett men masse vann.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-10-05, 09:00   #13
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: Proteiner i egg

Fra Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt, næringstabellen fant jeg

eggehvite = protein og vann
eggeplomme = 2/3 fett og 1/3 protein

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 10-10-05, 12:44   #14
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Proteiner i egg

jeg foreslår at du finner andre proteinkilder en egg , hvis du ikke liker/tåler egg. Eks: Tunfisk ca 25-30g pr boks eller protein shake.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overproduksjon av egg Gamla Generell diskusjon 11 23-02-10 15:01
Melk, ost og egg Nille Type O 1 30-07-09 09:57
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
arakinsyre i egg? Iset Atkins kosthold 20 09-04-06 23:45
Proteiner ikke nyttig rett etter trening ?? Nille Trening 33 21-10-05 12:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no