Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og amming

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-09, 09:20   #1
Wilma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 25
Wilma er på en erverdig vei

Ketolyse og amming

Hei
Jeg mener å ha lest at amming og ketolyse er ok, så jeg skriver dette i den tro at jeg ikke gjør noe som er helseskadelig for mitt barn. Det ser i alle fall ikke ut, hverken på barnets vekt eller humør, som om det er noe i veien for at jeg tar av noen kilo. (Men motsi meg gjerne om noen vet noe jeg ikke vet der ute...)
Men så til spørsmålet: Jeg har lest et sted, husker ikke hvor, at det er en del av tilskuddene, vitaminene (???) man ikke skal ta når man ammer? Noen sim kan hjelpe meg her? Nå tar jeg ingen ting ved siden av, men vet jo at f.eks ketolysetabelettene skal hjelpe...

Wilma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 09:35   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og amming

Du skal ikke gå på ketolyse om du fullammer!
Man vet rett og slett ikke nok om det er skadelig eller ikke, og mange mener at miljøgifter lagret i fettvevet hos moren frigjøres og går ut i morsmelken i større grad ved ketolyse enn ved andre typer dietter.

Er barnet over 6 måneder og du ikke fullammer, er det ingen ting i veien for å være i ketose! Eller ta tablettene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 10:06   #3
Wilma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 25
Wilma er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og amming

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du skal ikke gå på ketolyse om du fullammer!
Man vet rett og slett ikke nok om det er skadelig eller ikke, og mange mener at miljøgifter lagret i fettvevet hos moren frigjøres og går ut i morsmelken i større grad ved ketolyse enn ved andre typer dietter.

Er barnet over 6 måneder og du ikke fullammer, er det ingen ting i veien for å være i ketose! Eller ta tablettene!

Hva kan ev. skje om giftene går ut i melka da? Har vært i ketose i to uker nå, og har ikke merket noen forskjell på barnet. Men kjenner jeg blir litt usikker nå... Grunnen til at jeg startet selv om jeg ammer var jo at jeg tross alt spiser normal mat, bare uten sukker og mel- ca 13-15 karber om dagen, og kunne ikke forstå at det skulle være farlig på noe vis. Barnet får to måltider om dagen som ikke er morsmelk.

Wilma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 10:08   #4
Wilma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 25
Wilma er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og amming

Opprinnelig lagt inn av Wilma, her.

Hva kan ev. skje om giftene går ut i melka da? Har vært i ketose i to uker nå, og har ikke merket noen forskjell på barnet. Men kjenner jeg blir litt usikker nå... Grunnen til at jeg startet selv om jeg ammer var jo at jeg tross alt spiser normal mat, bare uten sukker og mel- ca 13-15 karber om dagen, og kunne ikke forstå at det skulle være farlig på noe vis. Barnet får to måltider om dagen som ikke er morsmelk.

Må legge til at jeg nevnte det på helsestasjonen uten at helsesøster reagerte. Hun mente det var et sunt kosthold! Men det kan jo tenkes at man rett og slett vet for lite og at hun ikke hadde peiling på hva karboredusert kosthold er for noe.

Wilma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 10:28   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og amming

Dersom barnet får annen mat, fullammer du jo ikke, og da skal det være trygt å være i ketose selv om man ammer noe.
Du skal ikke være så sikker på at helsesøster vet hva hun snakker om, nei, men som sagt kan du være i ketose så lenge du ikke fullammer.

Når miljøgifter går over i en bitteliten kropp hvor lever og nyrer ikke er store og fullt utviklet, vil de jo være mer skadelig enn i en voksen kropp.
Men dette er ingen eksakt vitenskap og lite forsket på, så grunnen til at man fraråder ketolyse og fullamming, er rett og slett at man ikke helt vet om det er trygt!

Dersom du er i tvil, kan du jo spise lavkarbo, men sørge for at du ikke er i ketose ved å drikke melk og spise litt frukt hver dag!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 10:36   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og amming

Du skal ikke gå ned mer enn et kilo i uka. Det er det aller viktigste i hht ketolyse siden noen raser ned. Så juster kostholdet deretter. Du fullammer jo heller ikke lenger, det betyr en del!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 10:42   #7
Wilma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 25
Wilma er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og amming

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Du skal ikke gå ned mer enn et kilo i uka. Det er det aller viktigste i hht ketolyse siden noen raser ned. Så juster kostholdet deretter. Du fullammer jo heller ikke lenger, det betyr en del!

Den første uka gikk jeg ned 3 kilo, og denne uka har jeg ikke gått ned i det hele tatt. Jeg bør vel strengt tatt slå meg til ro med det da...sakte vektnedgang. Men noen som vet mer om tilskuddene man bør ta? Som nevnt så tar jeg ingen ting nå...

Wilma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:29   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og amming

I amming kan du gjerne fortsette med svangerskapsvitaminene dine, samt legge til magnesiumen i ketolyse. Ellers biter det i leggene!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 12:12   #9
Wilma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 25
Wilma er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og amming

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

I amming kan du gjerne fortsette med svangerskapsvitaminene dine, samt legge til magnesiumen i ketolyse. Ellers biter det i leggene!

Hva slags vitaminer snakker vi om da? Jeg tok bare tran i svangerskapet, og folat i starten. Er det forresten noen begrensninger på hvor mye fast føde barnet skal få før man bør unngå å være i ketose? (Det hender jo han har dager han spiser dårlig, slikt som barn flest...)

Wilma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 15:27   #10
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og amming

Jeg tok noen mulitivatamin greier som jeg kjøpte på helsekosten var laget for gravide og ammende hadde alt av vitaminer som mor og barn trenger (kostet en del da ca 250 kr pr mnd)..
Jeg turte ikke amme samtidig som jeg gikk på ketolysedietten så jeg avsluttet amminga før jeg begynte (hadde ikke nok næring i melka uansett så jentungen la ikke på seg) men jeg ble fraråda og begynne med noe som helst slanking mens jeg ammet hos legen pga avfallsstoffene som kommer ut med melka..
Så ville kansje heller ha satsa på vanlig lavkarbo kosthold så lenge jeg ammet om jeg var deg.
Men kansje du skal skrive til Torkil selv og høre?
han kan nå hvertfall gi deg et mer sikkert svar en oss her inne vil jeg tro :-)

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:58   #11
Wilma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 25
Wilma er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og amming

Opprinnelig lagt inn av Nitja, her.

Men kansje du skal skrive til Torkil selv og høre?
han kan nå hvertfall gi deg et mer sikkert svar en oss her inne vil jeg tro :-)

Hvordan skriver jeg til Torkil da? Har lett etter mailadressen både her og på Ketlyse.no.

Kanskje han hører meg om jeg roper?
TORKIL!!!! Hvis du ser dette, kan du ikke skrive litt om ketolyse og amming? Det står alt for lite om det i boka di!


Sist redigert av Photobscura : 10-05-09 kl 05:26. Årsak: Rettet opp i quote-klammer
Wilma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:34   #12
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og amming

Opprinnelig lagt inn av Wilma, her.

Men kansje du skal skrive til Torkil selv og høre?
han kan nå hvertfall gi deg et mer sikkert svar en oss her inne vil jeg tro :-)

Hvordan skriver jeg til Torkil da? Har lett etter mailadressen både her og på Ketlyse.no.

Kanskje han hører meg om jeg roper?
TORKIL!!!! Hvis du ser dette, kan du ikke skrive litt om ketolyse og amming? Det står alt for lite om det i boka di![/quote]

Står det ikke mailadresse inne på ketolyse.no?
Under kontakt oss eller noe slikt?
Mener jeg har sett ei mail adresse der inne altså..

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 18:57   #13
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og amming

Hei. I min ketolyse bok står det (på s.70) at hvis man ammer bør man ikke ta ketolysetablettene "da overgang i morsmelk og sikkerhet for barnet ikke er tilstrekkelig undersøkt"
Jeg ammer en gutt på 7,5 mnd som får 2-3 små måltider mat pr dag. Har gjenoppstarta kuren i går, og lurer på om det er noen andre som har fått mindre melk av å komme inn i ketose? I går og i dag drikker jeg 3-4 liter vann om dagen, samme som jeg måtte gjøre i økedagene for å produsere nok. I dag har jeg lite melk, håper det normaliserer seg i løpet av morgendagen, minsten blir så sint når han skal sove og ikke får nok, da vil han ikke ha mat.. Men det er jo ikke så rart at kroppen registrerer når den går 200 g i minus med sjokolade.
Noen erfaringer der ute?

nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 16:58   #14
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og amming

Man forbrenner "gammelt fett" som lagrer miljøgifter og svineri, man vil ikke fore barn med det?

Jeg ventet til jeg var ferdig med ammingen til jeg begynte, jeg ville ikke ta noen sjanser på at hun skulle få noe skadelig i seg nei.


Du kan jo gå på generell lavkarbo, og passe på å ikke gå ned mer enn 1 kg i uka.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 01:18   #15
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og amming

Takk for svar :-)
Ser ut til at jeg følger ketogen kost,(maks 40 g karbo til dagen så det er jo ikke like ekstremt som ketolyse) kommer sikkert ikke til å gå ned mer enn 1 kg i uka nei. Masse grønnsaker, magert kjøtt og sunne fettkilder...og ost da..

Jeg er klar over miljøfiftene men tenker som følger,at fettet mitt er jo egentlig ferskt ettersom jeg var nyslanka da jeg ble gravid, så miljøgiftene som jeg fikk i meg for ett år siden blir han sannsynligvis fortsatt utsatt for..
Det jo også svært mange damer som mister alt av overskuddsfett av å amme uten å gå på kur. Jeg hadde tenkt å være en av dem, men sjokoholikeren i meg satte en effektiv stopper for det..

nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 16:52   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og amming

Er ikke ketogen kost det samme som ketolyse?
Jeg er i ketose opp mot 50 karber, jeg!
Er det ikke ca 72 karber som regnes som lavkarbo, eller der det Bedre uten brød? Teflonhjernen slår til igjen!

Så lenge du ikke fullammer, ville jeg ikke bekymret meg for det.

At fettet ditt er "nytt" spiller ingen rolle, det er mengden i den lille barnekroppen som er poenget.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og amming, noen som har prøvd? tonemor Ketolysekuren 1 12-09-08 22:14
Amming og Ketolyse Nea30 Ketolysekuren 4 24-03-08 10:58
Ketolyse og amming? turid Ketolysekuren 11 25-04-06 14:52
amming susanna Generell diskusjon 2 16-01-06 17:55
Ketolyse og amming Babe Ketolysekuren 7 20-05-05 21:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no