Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Sommerdrink!

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-11, 14:24   #1
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sommerdrink!

Jeg har kuttet ut øl og søt (hvit)vin, men koser meg med det meste av rødvin og annet som inneholder under 5g sukker/l. Jeg tenker som så, at selv om alkohol stopper fettforbrenningen for en kort periode, så vil det ikke hive meg ut av ketolyse, og jeg er igrunnen så og si nesten nede i den vekten jeg ønsket uansett, og jeg har det ikke akkurat travelt, så godt jeg kan spise med dette kostholdet.

Av og til får man lyst på noe annet enn vin, dog. Jeg har alltid likt å mikse drinker, men smaken av lettbrus og sprit kan fort bli litt for alhoholaktig for meg, det virker nesten som den metalliske ettersmaken av søtstoffer fremhever alhoholen, bleh....

I går så laget jeg en skikkelig god drink som jeg vil anbefale alle lavkarboere Butikkene har begynt å selge jordbær nå før 17. mai og jeg ble inspirert. Dessuten blir man ikke så fort tussete i hodet, når det er litt næring i drinken.

ca 7 friske jordbær (ca 50-70 gram)
like mange isbiter
2-3 ss fun light jordbær/rabarbra, smak deg frem
1 ss sukrin
1 dl kremfløte
1/4 ts ekte vaniljepulver (valgfritt)
vodka eller rom til du synes drinken er sterk nok, minst 1/2 dl og gjerne en snau dl, da dette gir minst 2 drinker

Kjør med blender eller stavmikser til det er jevnt.

Hell i drinkglass til 2/3 fullt og hiv på en god håndfull isbiter, og et sugerør.

Kos deg! Det er ca 5-7 karber på 2 drinker.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 14:33   #2
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Sommerdrink!

nam! Det hørtes skikkelig førførande ut

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 14:46   #3
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Sommerdrink!

Det er faktisk veldig friskt til tross for kremfløten, den bare runder av smaken.

Isbitene har veldig mye å si, så sørg for at du har dette inne

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 17:37   #4
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Sommerdrink!

Denne skal testes ut med rips og solbær

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 04:30   #5
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerdrink!

Hørtes farlig god ut denne ja og mettende også det er mye god mat i god drikke sies det.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no