Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sliter maks

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-10-11, 11:57   #1
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sliter maks

Jeg er veldig kresen og liker lite. Spesielt av grønnsaker og frukt. Får ikke i meg noe særlig grønnfor noen tips? Liker ikke paprika,tomat,asparges,aubergine,selleri,squash osv osv

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 11:59   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: sliter max

Hva liker du da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 12:02   #3
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: sliter max

agurk,alle sorter løk,mais,gulrot,kålrot,potet,isbergsalat(i små mengder), banan,eple,blomkål,brokkoli,hodekål.

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 12:04   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: sliter max

Du kan lage mye godt med løk, blomkål og brokkoli

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 12:05   #5
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: sliter max

så man kan spise litt løk på lavkarbo?

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 12:07   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sliter maks

Ja

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 12:17   #7
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Sliter maks

Løk, minimais, blomkål, brokkoli, hodekål, du har jo masse godt å boltre deg i
Blomkålmos laget med fløte er min favoritt, kålstuing er også godt, det var forresten en ny oppskrift i VOF som kom i posten i går (som jeg ikke har prøvd ihvertfall)
Gratinert blomkål
LenaBeatrice har en god oppskrift på skinke og ost salat: http://lenabeatrice.net/generelt/mattips/

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 20:36   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Sliter maks

Jeg har ikke lyst til å virke frekk eller freidig bare så det er sagt. Men jeg våger meg å si at det er faktisk mulig å lære seg å like ting. Det tar tid men det går an.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 12:41   #9
Tula
Medlem
 
Tula sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 62
Tula er på en erverdig vei

Sv: Sliter maks

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Jeg har ikke lyst til å virke frekk eller freidig bare så det er sagt. Men jeg våger meg å si at det er faktisk mulig å lære seg å like ting. Det tar tid men det går an.

Og i tillegg så har jeg opplevd at smakssansen endres på lavkarbo. Før jeg begynte, ble jeg rett og slett kvalm av alt som inneholdt tomater eller sellerirot. ( tomatsauser, hakka tomater, flådde tomates osv) Men nå bruker jeg både tomater og sellerirot i masse! Av en eller annen merkelig grunn, så elsker jeg ratttouille og tomatsaus! Så ikke avskriv ting du sier du ikke liker. Prøv deg frem med det i steden.

__________________


Tula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - under 30 pr dag. Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 13:12   #10
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliter maks

Hei,
Bare en kjapp tur innom for å minne om den store grønnsakstråden der finner du masse inspirasjon på grønnsaksfronten.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 13:28   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sliter maks

Spis mye av det du liker og prøv det du ikke liker på nye måter innimellom. Smak forandrer seg mye over tid, men det krever også litt øvelse. Kanskje du liker noe av det du ikke liker bare det blir tilberedt annerledes? Kanskje ikke ubehandlet men kokt eller stekt, eller som en purré i en suppe - eller omvendt.
Jeg "liker" heller ikke stangselleri, men har f.eks oppdaget at små skiver i en kjøttsuppe gir fin smak... og en veldig tynn stilk inne i en en god rull med ost også faktisk er godt. (Men jeg skjønner fremdeles ikke greia med å knaske rå selleri altså. )

Grønnsaker er viktig. Jeg vil faktisk påstå at det er nødvendig for å lykkes, om ikke hele tiden.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man skal ned maks 10 kg ... Kalorier..? oppavsofaen Lavkarbo generelt 8 08-09-11 21:42
Ketose i maks 6 mnd - hva om mer skal av? Sommerglad Spørsmål og svar 5 25-02-10 08:48
Maks protein? kamp Lavkarbo generelt 1 05-05-09 23:23
Maks 20 karbo? Posh Induksjonen 6 16-06-08 00:59
Er det noe maks på proteiner? Lollypop! Ketolysekuren 3 27-08-07 22:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no