Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Våre fantastiske lavkarbosauser

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-10, 01:21   #76
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Ja, jeg er ikke glad i den vanlige Arla marinade-greia, men den som heter Kybos med hvitløk og chili, HÅHÅHÅ den er gooood! Savner veldig en digg fetaost i chiliolje jeg kjøpte på Lidl før, de finnes jo ikke her lenger nå så jeg får ikke tak i den lenger. Buhu!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 01:35   #77
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg er ikke glad i den vanlige Arla marinade-greia, men den som heter Kybos med hvitløk og chili, HÅHÅHÅ den er gooood! Savner veldig en digg fetaost i chiliolje jeg kjøpte på Lidl før, de finnes jo ikke her lenger nå så jeg får ikke tak i den lenger. Buhu!

Den vanlige Arla-i-marinade synes jeg er deilig, men jeg liker best de små plastikkpakkene med hvitløk og oliven. Mmm. Den kybos'en med hvitløk og chili var veldig god å bruke i salat, men jeg fant ut at jeg måtte "vanne" den ut med ikke-chili-marinert-feta, fordi jeg har for mye fetaost i salatene mine og det smakte ikke annet enn chilimarinade av salaten. Så den smakte rett og slett for mye og for dominerende for mitt vanlige bruk. Men god var den!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 07:47   #78
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Åh, ja! Herregud, det er sykt godt! Litt trist at jeg i grunn ikke kan spise sånt lenger .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 19:48   #79
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, ja! Herregud, det er sykt godt! Litt trist at jeg i grunn ikke kan spise sånt lenger .

Reagerer du på sauemelk også? Vet at mange tåler det selv om de reagerer på vanlig melk. Er det samme Kasein i begge?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 20:55   #80
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Reagerer du på sauemelk også? Vet at mange tåler det selv om de reagerer på vanlig melk. Er det samme Kasein i begge?

Vet ikke om jeg reagerer på det, men det er nå kumelk i rømme og creme fraiche, da ... .
Men nei, protenet er så vidt jeg vet ikke helt like. Men jeg gidder ikke å prøve det noe særlig nå, nå som vekta går nedover, så får jeg heller eksperimentere med det når jeg er nede i drømmevekta .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 20:59   #81
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vet ikke om jeg reagerer på det, men det er nå kumelk i rømme og creme fraiche, da ... .

Glemte de, tenkte bare på fetaen jeg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 16:48   #82
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Soppsaus
50 g fersk sjampinjong
1 ts sitronsaft
2 dl creme fraiche/rømme
1/2 dl hakket persille
1 ts tørket oregano (1 ss frisk)
salt og pepper

Finhakk sjampinjongen. Bland sammen sitronsaft, creme fraiche/rømme, hakket persille, oregano og sjampinjong. Smak til med salt og pepper.

SKal ikke denne være varm, Iset?

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 17:11   #83
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Oj, jo. Jeg vet ikke hva jeg tenkte på da jeg skrev den der.

Jeg lager den annerledes nå, synes denne blir mye bedre:

Soppen skal stekes godt, jeg liker den litt crispy men selvsagt ikke svartbrent. Pepre soppen maaaasse, og hell på en kartong kremfløte (synes det blir bedre, men rømme kan selvsagt også brukes). Ha i en dæsj soyasaus, salt og bittelitt paprikapulver. La det putre en stund.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 18:15   #84
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oj, jo. Jeg vet ikke hva jeg tenkte på da jeg skrev den der.

Jeg lager den annerledes nå, synes denne blir mye bedre:

Soppen skal stekes godt, jeg liker den litt crispy men selvsagt ikke svartbrent. Pepre soppen maaaasse, og hell på en kartong kremfløte (synes det blir bedre, men rømme kan selvsagt også brukes). Ha i en dæsj soyasaus, salt og bittelitt paprikapulver. La det putre en stund.

Aha! Se det var noe helt annet!
Gleder meg til å prøve den neste gang.

Vi laget den andre og varmet den, men ingen av oss likte den særlig godt. Litt mye creme fraiche-smak..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 18:22   #85
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Ja jeg synes også det, så jeg har gått over til fløte, myyye bedre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 18:39   #86
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Granny Weatherwax, her.

Carbonarasaus

Jeg er helt ny på dette, men såvidt jeg vet er vel denne ganske lavkarbo?

Stek 250 g bacon i terninger
Hell over en pakke fløte, la det småkoke i to minutter
Tilsett riflet parmesanost (ca 20-30 gram)
Masse salt og pepper! Masse!
Tilsett 3 eggeplommer til slutt, etter at sausen har sluttet å koke.

Vi har tenkt å ha denne til baconsurret kyllingfilet i morgen, så jeg lager den uten bacon oppi. Men det blir kanskje feil?
Og parmesanost er ikke min sterkeste side. Kan man bruke vanlig revet ost?
Så gjenstår det bare å håpe at jeg klarer å skille plommen fra hviten, for det har jeg aldri gjort før..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 15:17   #87
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Synes denne så aldeles nydelig ut - en slags majones-saus fra Andreas Viestad:

http://www.dagbladet.no/2010/05/03/m...stad/11473389/

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 10:28   #88
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Hva med barbecuesauser dere? Alle på glass og flaske er jo spekket med karber!

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 22:05   #89
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

Hva med barbecuesauser dere? Alle på glass og flaske er jo spekket med karber!

Hvis du googler det finner du flere oppskrifter, bare bytt ut sukkeret med lovlig søtning.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 23:12   #90
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Abonnerer på denne jeg, for her var det mye godt

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:01   #91
Noddyboy
Nytt Medlem
 
Noddyboy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 3
Noddyboy er på en erverdig vei

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Wasabi- majones! Bland hemmelaget majones, som forøvig er superlett å lage. Du kan lage med og uten hvitløk, samme fremgangsmåte. se link: http://harald-thingsilike.blogspot.coml -trykk på linken Den perfekte aioli. Blandt majonesen/hvitløksmajonesen sammen med wasabi på tube eller pulver og man har en herlig småsterk anerledes majones som kan brukes som dipp til grønnsaker. Skal visstnok være veldig godt til biffstrimler. Brukte det sammen med noen skikkelige pølser, smørstekt blomkål og tomat. Superdigg!

__________________


Noddyboy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 15:08   #92
tryna
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
tryna er på en erverdig vei

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Lettvint bearnaisesaus
75 g meierismør
1 dl kremfløte
2 eggeplommer
1 1/2 ss bearnaiseessens (selges i velassorterte dagligvareforretninger)
saft av ½ sitron
1/2 ts estragon, finhakket
1 ss kruspersille, finhakket

Bland alt i en kjele og rør mens sausen tykner over svak varme. Hold sausen varm i vannbad.

Hollandaisesaus
75 gram meierismør
1 dl kremfløte
2 eggeplommer
saften av 1 sitron

Bland alt i en kjele og rør til det tykner over svak varme. Rør godt hele tiden og hold sausen varm i varmbad. Den må ikke koke.

Peppersaus
1-2 ss hel grønn eller rosa pepper
3 dl fløte
2 ts soyasaus
2 dråper tabasco
salt

Ha pepper, fløte, soya, tabasco i en kjele. La det få koke opp og trekke til sausen tykner. Rør hele tiden, ca. 5 minutter.

Soppsaus
50 g fersk sjampinjong
1 ts sitronsaft
2 dl creme fraiche/rømme
1/2 dl hakket persille
1 ts tørket oregano (1 ss frisk)
salt og pepper

Finhakk sjampinjongen. Bland sammen sitronsaft, creme fraiche/rømme, hakket persille, oregano og sjampinjong. Smak til med salt og pepper.

Verdens beste rømmesaus
Etter at du har stekt kjøtt eller fisk, ha et beger seterrømme i pannen og la det surre sammen med kraften en stund. Rør hele tiden.
Server. Denne er virkelig god, og så enkel!!

Sennep-saus
2 ss dijonsennep
2 ss lys sennep
1 ts hvit pepper
1 ss hvitvinseddik
1 1/2 dl olivenolje
1-2 dl finhakket dill
2 ss fløte
ev salt

Rør sennepen sammen med pepper og eddik. Pisk inn olje litt etter litt og tilsett dill og fløte. La sausen trekke i ca en time. Rør godt før servering og smak til med salt.

Ostesaus
2 dl. fløte
1/2 boks kremost m/ urtesmak
2-3 ss oppskåret urter
litt salt og pepper etter smak

Kok det hele sammen i 1-2 minutt, kommer an på hvor tykk du vil ha den.

Grillsaus
2 løk, finhakket
½ rød chili, finhakket
½ dl olivenolje
2 båter hvitløk, finhakket
2 ss tomatpure
1 boks knuste hermetiske tomater
2 ss finhakket persille
2 ts sitronsaft

Bland alle ingrediensene, og la det trekke en til tre timer.

Avocadosaus
2 stk avocado
2 1/2 dl rømme
Salt, søtningsstoff og sitronsaft

Rør sammen ingrediensene til sausen og smak den godt til. Serveres kald.

Eggesmør til fiskINGEN torsk uten eggesmør her i huset!

100 g smør
2 hardkokte egg
1-2 ts hakket vårløk eller gressløk

Smelt smøret og ha i hardkokte, hakkede egg. Eggesmør smaker godt til saltet og røkt fisk.

Veldig mange fine oppskrifter på sauser men for oss som er på ketosdiett, blir det formye karbo i fløte:-(

tryna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 15:12   #93
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av tryna, her.

Veldig mange fine oppskrifter på sauser men for oss som er på ketosdiett, blir det formye karbo i fløte:-(

Åh?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 15:39   #94
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Mange gode oppskrifter her , så må jo skrive ett eller annet så jeg finner den igjen..

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 16:21   #95
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av tryna, her.

Veldig mange fine oppskrifter på sauser men for oss som er på ketosdiett, blir det formye karbo i fløte:-(

What? I ketolyseboka er det jo brukt fløte i mange av oppskriftene. Fløte er helt lov på ketolyse/ketosediett. Men kanskje du drikker/spiser en hel boks eller to om dagen? I så fall er jeg tilbøyelig til å være enig med deg.
Husk også at det er kremfløte det er snakk om, ikke matfløte eller kaffefløte. Jeg nevner det siden mange ikke er helt klar over det, matfløte inneholder flere karber enn kremfløte.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 17:46   #96
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

What? I ketolyseboka er det jo brukt fløte i mange av oppskriftene. Fløte er helt lov på ketolyse/ketosediett. Men kanskje du drikker/spiser en hel boks eller to om dagen? I så fall er jeg tilbøyelig til å være enig med deg.
Husk også at det er kremfløte det er snakk om, ikke matfløte eller kaffefløte. Jeg nevner det siden mange ikke er helt klar over det, matfløte inneholder flere karber enn kremfløte.

Ikke minst er det ikke snakk om å drukne maten i fløtesaus, heller. Det gjør men vel ikke uansett? Tre fire ss, pluss minus til biffen e.l er vel det man vanligvis pleier å bruke?!
Både fløte (kremfløte, ja ), seterrømme, creme fraiche og de aller fleste oster er helt forenlige med et ketogent kosthold, med mindre man har intoleranse for laktose/kasein, men det har ikke noe med ketose å gjøre. Med det sagt kan disse produktene gi stillstand på vekta, men da er det også gjerne snakk om intoleranser, eller overforbruk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 23:52   #97
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Trenger ikke fløte for å lage nydelige sauser heller, eggeplommer og smør holde lenge om du vill skjære ned litt mer

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 23:54   #98
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

En av mine favoritter til fisk, er smør med egg og bacon i. Det er utrolig godt. Til kjøtt kan man bruke den samme men sløyfe egget, feks. Det er også godt med persille i, fortrinnsvis frisk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:35   #99
NupiSnowJog
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 11
NupiSnowJog er på en erverdig vei

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Eg laga kremet eggesmør idag, OH LORD, det var godt! DEILICIOUS!
(veit ikkje om oppskrifta har vore her på forumet, eg har prøvd å søke)

2.5 dl fløte
250g smør
2 hardkokte egg
4 ss persille

Kok opp fløta og kok ho til ho tjuknar, ta av frå plata og tilsett litt og litt smør og rør ut. Tilsett hakka egg og hakka persille.

NupiSnowJog er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 15:37   #100
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser

Lettvint bearnaisesaus (Forenkelet versjon av isets oppskrift)
50 g meierismør
o,5 dl kremfløte
1 eggeplommer
sitronsaft
1/2 ts estragon, finhakket, evt tørr

Bland alt i en kjele og rør mens sausen tykner over svak varme. Har ikke skrevet om mengde sitronsaft, men smak til, jeg brukte ca 2 ts.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Donalds Fantastiske Kylling Nille Middag 23 09-02-09 12:20
Våre beste skjønnhetstips! mofe Generell diskusjon 46 23-11-05 09:40
Den fantastiske Teen jeg snakket om NettaMamma Induksjonen 0 15-12-04 10:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no