Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Har mistet pappaen min ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-12, 22:07   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Har mistet pappaen min ...

Jeg mistet pappaen min for en uke siden.... Lurer bare på hvordan man kommer seg videre jeg? Det var brått og uventet, så vi er vel i sjokk enda. Var begravelse i dag, så jeg trodde alt ble liksom litt lettere etterpå. Men alt er mye verre og savnet er altfor stort til å bære......Dette klarer jeg ikke.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 22:15   #2
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Har mistet pappaen min...

Kondolerer. Det beste er vell å ta tiden til hjelp og snakke med noen som er forståelsesfull. Vanskelig å sette seg inn i din situasjon om man ikke har vært i den selv. Om du ikke har et familie medlem eller en god venn du føler du kan snakke med kan legen din være et alternativ - å snakke med legen min da jeg hadde det tungt var det lureste jeg noen gang har gjort!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 22:25   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min...

Så trist!
Mistet pappaen min etter et kort sykeleie da jeg var 19 år. Det er snart 26 år siden, så jeg kan love deg at man kommer seg videre, det virker bare så totalt umulig en stund!
Ta vare på de gode minnene og la tiden slipe vekk sorgens skarpe kanter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 22:42   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min...

Kondolerer!

Pappan min er omtrent alt for meg. Jeg gruer meg til denne dagen kommer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 22:47   #5
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min...

Kondolerer. Så fryktelig trist.

Sorgen blir blekere etter hvert, men savnet vil nok på en måte bestandig være der... Du kommer deg gjennom det, selv om det ikke føles sånn akkurat nå.
Skal tenke på deg jeg.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:05   #6
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Har mistet pappaen min...

Uff, kor trist, stor klem til deg
Eg mista pappaen min brått og uventa når eg var 22 år, han var 52 dette er 22 år siden, so då har eg levd halve livet uten pappa.
Det var forferdelig, og vi var i ett vakuum lenge. Men sorgen vil blekne, sjøl om det ikkje føles sånn no, og du vil klare å ta fram dei gode minna.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 00:09   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min...

Kondolerer. Jeg mistet også faren min for noen år siden. Da etter kreftdiagnose.

Savnet og sorgen er fryktelig i begynnelsen, men etter hvert vil de gode minnene overskygge mye av sårheten. Det er som når et sår blir til et arr. Det er der, men det gjør ikke så vondt, lenger.
Men det kan ta lang tid og jeg tror det er viktig å la seg selv få lov til å sørge. Ikke forvent at dette er noe som "går over" raskt. Mange sier at det blir lettere - og spesielt etter et år, når man har kommet gjennom alle tradisjoner og merkedager man hadde med avdøde og har fått begynt på nye tradisjoner. Sånn var det for meg iallfall.
Samtidig så var det for meg viktig å erkjenne at sorgen også er en form for anerkjennelse av den som gikk bort... Var man ikke glad i personen ville man ikke ha sørget heller?
*klem*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:15   #8
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Har mistet pappaen min...

Så veldig trist, det blir bedre, men vet det ikke føles slik nå.For meg hjalp det å snakke om den jeg hadde mistet ,om og om igjen . Jeg tenker på deg og sender mange klemmer.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 09:49   #9
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har mistet pappaen min...

HUff så trist
Jeg mistet min pappa for litt over et år siden. En tøff tid, hvor sorgen går i bølgedaler. Men det blir bedre og bedre det lover jeg. Selv om man aldri kommer helt over det.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 10:29   #10
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Re: Har mistet pappaen min...

Så vondt å lese, å miste pappa var fryktelig tungt. Man tar en dag av gangen, sakte sakte så gjør det litt mindre vondt som flere her også sier.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 10:44   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min...

Kondolerer

Mista sjøl pappa helt brått og uventet for snart 4 år siden.
Så jeg signerer det de andre skriver her....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 10:47   #12
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Har mistet pappaen min...

Kondolerer, jeg vet det er vanskelig. Mistet selv både far og mor i november og desember i fjord. Jeg sliter ennå, det har blitt så mye tyngre enn jeg hadde trodd.

Men en ting som jeg må gjøre er å ikke planlegge for mye om hva jeg skal gjøre. Ta små ting om gangen å kjenn etter.

Jeg vet ting blir bedre, men har også erfart ting tar tid.

Det er etter begravelsen en blir innhentet av alt som må gjøres, av praktiske ting og papir som må fylles ut. Vi er ennå ikke komt helt i mål med alt. Ta i mot hjelp der dere trenger og kan. til deg

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 12:33   #13
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Har mistet pappaen min...

Ord blir fattige.. Kondolerer så masse.

Jeg har ingenting annet vettu å si enn at tiden, leger alle sår. Savnet forsvinner nok aldri.. Men den intense sorgen, å steinen på et tonn i magen, vil nok minske etterhvert.. Ta tiden, familie og venner til god hjelp!

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 19:48   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min...

Kondolerer! uff, jeg klarer ikke tenke meg tanken en gang før jeg kjenner tårene kommer... håper du har mange kjære rundt deg slik at dere kan dele sorgen!

En dag av gangen... finnes ingen annen måte å gjøre det på.

Mamma som mistet sine for 12 år siden tar seg fremdeles i å slå nummeret til sine foreldre for å dele ting som skjer i livet hennes...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 20:30   #15
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Har mistet pappaen min...

Tusen takk alle sammen. Utrolig mange som har det slik som meg eller har opplevd samme. Litt godt av den grunn at da ser jeg at det er faktisk et liv etter dette her. MEN jeg klarer ikke legge fra meg de ekle følelsene jeg har. Han var min beste venn. Vi møttes daglig. Vi gjorde masse rart sammen. Han var så godig og snill. Mammaen min og han har vært sammen siden hun var 16 år. Nå er hun 62. Han døde et par dager etter han fylte 67. Og mamma sitter igjen og ikke vet verken opp eller ned på ting. Jeg gjør alt jeg kan for å hjelpe men allikevel så skjærer det i hjertet å se henne så trist og at hun sitter der og lengter.....

Vi sitter også igjen med en følelse av at helsevesenet tok ikke oss alvorlig. Vil ikke anklage noen men vi lurer litt på om han hadde levd i dag hadde de vært raskere å få han til sykehus osv... sukk. Jada jeg vet vi bare ødelegger oss selv med den tankegangen der men det er slik vi oppfattet det.

Jeg klarer ikke holde lavkarbo linjen heller. Har nesten ikke spist på mange dager. Klarer ikke tanken på lavkarbo middagene mine da vi hadde det mye moro jeg og han med de kjøttstykkene osv. Så jeg spiser bare for å spise og ofte så blir det det som jeg får servert eller hiver i meg noe bare sånn rett før jeg går i golvet.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 21:50   #16
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min...

Ord blir så fattige! Vil bare gi den en god

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 21:54   #17
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har mistet pappaen min...

En stor klem til deg!!
Jeg har ikke så mange kloke ord å komme med, men vil bare sende en varm tanke.

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 22:17   #18
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har mistet pappaen min...

En god klem fra meg også
Jeg mistet farmoren min nettopp, og har vært i bisettelse i dag - trist, trist, trist, kan fremdeles ikke fatte det helt....

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 22:35   #19
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min...

Kondolere!

Mistet søsteren min for over 20 år siden, mistet min mann for noen år siden, flere venninner er borte osv osv. Det blir sakte men sikkert til å leve med.
Minnene er der alltid, og savnet er der, men det blir bedre, det kan jeg love deg!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 22:35   #20
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min...

Kondolere til Momse også!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:29   #21
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har mistet pappaen min...

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Kondolere til Momse også!

Takk for det, Lava

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 20:29   #22
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Har mistet pappaen min...

Så leit.
Stoor klem fra meg også

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 22:22   #23
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min...

Litt sent ute jeg - har vært borte.

Det var trist å høre. Jeg mistet faren min for litt over 1 år siden, så jeg vet akkurat hvordan du har det.
Men - som alle kloke sjeler her sier, sorgen blekner med tiden, man må bare gi det den tiden man trenger.
I dag snakker vi bare om de gode minnene og morsomme opplevelsene. Gi deg selv og dine tid til å sørge sammen og trøst dere med at det blir lysere etterhvert

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 23:57   #24
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har mistet pappaen min...

Huff det er trist å miste noen som er så nær og kjær (min pappa døde brått for to år siden). Vi sørger vel alle veldig forskjellig; noen sykemelder seg i et par uker, andre i flere måneder. Ei nær venninne holdt på å gå dunken selv da moren hennes døde, for hun grov seg så veldig langt ned i sorgen: satte seg i morens klesskap og gråt hver dag...

Har ingen "oppskrift", men kanskje et godt råd; fyll tida med noe annet, noe lystbetont. Da slipper du å gå rundt og bære sorgen absolutt hele tiden!! Tror det er sunt å tillate seg selv å slappe av fra sorgen, ellers drukner man liksom i selvmedlidenhet. Faren din glemmer du ikke uansett, og innimellom kommer sorgen bølgende på igjen (lurer på om ikke det kommer til å vare resten av livet), men du takler det når du også får ha et vanlig liv.

Buddhistene sier det slik; tillat deg selv å sørge i to minutter, så må du videre . Min erfaring tilsier at de der to-minuttene kommer når du minst aner det, og når det passer som sårligst. Det er to år siden min pappa døde, men jeg kan plutselig bli kjempetrist når jeg står i butikkø, sitter på bussen osv.. man skal gjennom så mange ting som minner om den personene man har mistet, og da kommer sorgen. Du får bare tillate deg selv å sørge - men ikke la det ta overhand.

Masse lykke til i tida framover!!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 02:48   #25
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Har mistet pappaen min...

Tusen takk alle sammen.
Aktivjente du har så rett -så rett. Man må tillate seg selv å sørge men jeg kjenner at man kan faktisk drukne i den. Jeg har mistet gnisten og ser ikke noe poeng i å fortsette som før. For ting vil jo aldri bli som før. Men så begynner jeg å tenke: jeg har jo barna mine som betyr alt for meg. Og jeg har sikkert mange gode år sammen med dem, og ikke minst sammen med moren min. Bare det er jo verdt å leve for. Jeg har en fantastisk mann. Han er bare unik. Men så var det pappa da.... som skulle vært her. Sukk.

Nå har jeg iallefall planer om å stramme inn maten. Jeg må begynne å få i meg skikkelig mat igjen. For det merker jeg på formen. Den er elendig. Men av erfaring så blir jeg kvikk og rask igjen når jeg spiser skikkelig lavkarbomat. Så det er første bud.

Men jeg syns det er så vanskelig å takle mamma opp i det hele. Hun lider veldig. Jeg skulle gjort mer for å hjelpe henne men jeg klarer ikke hente pappa tilbake igjen liksom......

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er så redd for at pappaen min skal dø trude.lutt Generell diskusjon 59 01-03-11 08:19
Mistet matlyst sumabless Spørsmål og svar 1 30-01-11 18:22
Mistet lysten på mat :-/ biggirl75 Spørsmål og svar 8 10-01-11 20:29
Mistet matlysten O. Borealis Spørsmål og svar 9 16-02-10 22:47
Mistet muffinsoppskrift Anom Ketolysekuren 8 23-08-09 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no