Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Splenda, ikke så bra allikevel??

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-04, 10:52   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Splenda, ikke så bra allikevel??

leste inne på Atkinsbythebook-forumet at mange der inne hadde dårlige erfaringer med splenda såvel som aspartam. de la på seg, eller vekten stagnerte. ikke mange der inne som var positive til dette produktet. trodde jo det var det beste vi kunne bruke på Atkins jeg!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 11:42   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Smile

Jeg sendte spørsmål om søtstoff til en "guru" på området, nemlig Doreen, som startet hele Forum Lowcarber en gang i 2000. Hun har enorm kunnskap. Så vidt jeg har forstått er det kroppens reaksjon på søtstoffet, insulin/blodsukker som gjør at det har forkjellig virkning på folk. Det er hormonene som styrer hjernen vår og som gjør om vi tar av eller ikke...... Det vil alltid være noen som ikke tåler det ene eller det andre.Tror ikke du skal legge så vekt på akkurat det. Som du ser i dette forumet er det mange som tydegvis ikke har noe problem med Aspartame heller ! Du spiser jo sjokolade med annet type søtstoff i, uten at det er et problem, sant ?

Opprinnelig lagt inn av doreen T

Artificial sweeteners have no direct effect on blood sugar or insulin. Dr Richard Bernstein discusses this in his book, Diabetes Solution.

Some people who have addictive tendencies for sweets *may* experience a rush from the sweet taste stimulation, similar to sugar. This can trigger the excitement hormones - adrenalin, cortisol dopamine .. which in turn may trigger insulin. I think this is discussed in the Carb Addicts books.

What folks do need to watch out for are sweeteners that come in powdered form, both the bulk spoonable type and the little packets/sachets. These contain fillers such as maltodextrin and/or dextrose .. which are high-glycemic carbs that will affect blood sugar and insulin.
Doreen

Ta det med ro du. Tror nok Atkins Foundation har forsket på dette også. De går ikke direkte ut og anbefaler noe som ødelegger folks sjanse til å lykkes.

Når det er sagt, - det er ekstremt mange fler som ikke tåler Atkins egne produkter som bars & mixes heller. Det er det første rådet du får når vekta stopper. Kutt ut disse produktene, alt annet du spiser for mye av og spis mer grønnsaker og drikk mer vann..... Det siste nye nå er noe som heter KISS (Keep It Simple Stupid) hvor de kutter ut alle meieriprodukter.... Kan fortelle mer om det siden !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 12:44   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

takk for svar. nei ikke sjokolade, det har jeg ikke turd ennå, men aspartam har jeg ikke hatt dårlig erfaring med.
wræææl hadde jeg kuttet ut alle meieriproduktene hadde det ikke vært mye igjen. dagen min består i rømme, smør og fløte hehehe. satt på spissen da, men alle sausene mine, som er rømmebaserte, hadde jo blitt tatt bort. tror ikke jeg slal VURDERE det engang. men så har jo ikke jeg problemer med å komme i ketose heller da heldigvis

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 18:01   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Når det gjelder Splenda,så er det pga. smaken at vi gleder oss til det kommer til norge. Den har ikke den emne smaken som de søtstoffene vi hittil har fått kjøpt i norge har. Det er derfor vi roper etter sucralose

Da kan du innbille deg at det er ekte sukker

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Vekta rikker seg ikke ... cathrine Induksjonen 5 15-01-08 22:08
jeg har vært så sulten idag og i går... skjønner det ikke Iset Induksjonen 2 23-02-04 18:30
Aspartam . tillatt eller ikke?? Iset Atkins kosthold 4 13-02-04 22:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no