Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-11, 18:24   #1
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

Nei, nå tror jeg at jeg gir opp tanken på å gå ned i vekt. Har 35-40 kg for mye og har levd på ganske så strikt lavkarbo nå siden 20 september. De første ukene gikk jeg ned greit, tilsammen 7 kg, deretter opp igjen 2 kg og nå går jeg ikke ned mer!.... Varierer opp og ned med en kg, sånn har det vært siden oktober. Aner virkelig ikke hvorfor det ikke beveger seg??

Men samtidig må jeg jo si at jeg føler meg mye, mye bedre helsemessig med lavkarbokosthold og det er jo bra! Har ingen tanker om å gå tilbake til stivelse (og ihvertfall ikke sukker!) igjen. Får være fornøyd med at jeg føler meg bedre da, selv om jeg ikke blir slankere.

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 18:39   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

Er i samme situasjon, har liten vektnedgang, og må spise mindre porsjoner over lengre tid for å få endring på vekta. Den helsemessige positive konsekvensen er uansett så stor at jeg kommer til å spise slik til evig tid

Jeg har spist lavkarbo i over to år nå

Hvordan spiser du til vanlig da, eller har du kanskje gått gjennom dette i en tråd tidligere? I såfall link den hit da så jeg kan få se om du er interessert

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 18:40   #3
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

Jeg har bare lyst til å ønske deg lykke til

Uten å vite noe om hvilke helseutfordringer du har/har hatt - så tror jeg at kanskje vekta har vært sekundært for kroppen din. Altså er/har det vært viktigst å få bedre balanse i kroppen. Kanskje har du også det Skaldeman kaller en utrygg kropp. Som trenger tid før den tør å slippe mer vekt. Det henger erfaringsmessig ofte sammen med flere svingninger opp og ned i vekt før.

Så jeg tror at om du fortsetter å spise lavkarbo, og gleder deg over at du er friskere - så kanskje vekta slipper sakte men sikkert etterhvert

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 14:22   #4
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

LindaN: Så flott at du har bestemt deg for å spise sunt til tross for manglende vektnedgang! Vi får HÅPE at det plutselig slipper, og at du bare har kommet til et platå hvor kroppen må tenke seg om. Vi heier på deg iallefall Lykke til videre!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 14:30   #5
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

Akkurat sånn har jeg det også. Gikk ned en del i begynnelsen, og så opp 2 kilo. Der ligger jeg og vipper 1 kg + - hele tiden. Har nå bestemt meg for å ikke tenke så mye på det, og aller minst la meg stresse av manglende vektnedgang. Har også bortimot 30 kg som skal bort, men har gått ned 2 buksestørrelser bare pga "manglende" oppblåsthet og opphoping av vann. Føler meg mye mer komfortabel med lavkarbokosthold enn slik som jeg levde tidligere. Fortsetter her også, og som jeg har sagt tidligere: Om jeg går ned en kilo i ny og ne, så er det rein bonus.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 14:34   #6
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

jeg har og gitt opp, med vektnedgang.Jeg har en litt vanskelig livssituasjon, som gjør meg innmari stresset og anspent, så da har jeg lagt vekta på hylla for en stund.Men fortsetter som lavkarber, fordi jeg håper å få forandring i livssitusjonen og få mer ro over meg, så jeg kan fortsette å gå ned senere, og fordi at meg, sukkerjunkien har holdt seg unna sukker i over 9 måneder, DET er jeg stolt over.og skal ikke tilbake til sukkeravhengigheten.og jeg savner egentlig ikke ris og nudler så mye, er ikkeno glad i poteter og brød, så det er absolutt ikkeno savn. Jeg har gått ned ca 10, men skal ned 30-40 til. Men det er en tid for alt, og tiden er ikke der for meg nå, så kommer sterkere tilbake når livet ikke er så trasigt lengre.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 15:07   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

jeg har og gitt opp, med vektnedgang.Jeg har en litt vanskelig livssituasjon, som gjør meg innmari stresset og anspent, så da har jeg lagt vekta på hylla for en stund.Men fortsetter som lavkarber, fordi jeg håper å få forandring i livssitusjonen og få mer ro over meg, så jeg kan fortsette å gå ned senere, og fordi at meg, sukkerjunkien har holdt seg unna sukker i over 9 måneder, DET er jeg stolt over.og skal ikke tilbake til sukkeravhengigheten.og jeg savner egentlig ikke ris og nudler så mye, er ikkeno glad i poteter og brød, så det er absolutt ikkeno savn. Jeg har gått ned ca 10, men skal ned 30-40 til. Men det er en tid for alt, og tiden er ikke der for meg nå, så kommer sterkere tilbake når livet ikke er så trasigt lengre.

Håper ting ordner seg for deg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 23:00   #8
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

Nå har jeg gått ned en del mer enn deg, men også for meg har det stoppet helt opp. Det sies at stress er vektnedgangens verste fiende, og det er nok det som er situasjonen for meg. Skulle veldig gjerne rast ned resten av overvekten, men det går visst ikke. Å gå tilbake til å spise høykarbo er ikke et alternativ, men motivasjonen for superstrikt lavkarbo har forsvunnet litt i løpet av 9 mnd. med stillstand. Så nå unner jeg meg en frukt om dagen om jeg skulle ha lyst på det, og det jeg orker av lavkarbo-grønnsaker.

Har du prøvd å legge deg på et litt høyere nivå? Noen må ligge litt opp på inntaket for å gå ned. Har du også målt deg med målebånd? Det hender noen går ned i cm'ere, men ikke så mye i kilo.

Lykke til videre i hvertfall, vi er flere i samme båt!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 23:05   #9
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

Er der, eg også. Og har vore det leeenge! (Har strevd med den same kiloen sidan påske, og vel så det.) Men generell helse og velvære er overordna vektnedgang, så får eg håpe at vekta løsnar etter kvart. Klart eg gjerne vil ned meir, men det er så mange ting som er nøsta inn i kvarandre, at ein må berre gjere det beste ut av det og prøve å stresse ned, tenker eg. Og slik er det kanskje for deg også?

Lykke til vidare med lavkarbolivet

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 13:52   #10
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

Jeg går heller ikke ned. Gikk ned 7 kg veldig fort, og så la jeg på meg ca 2 kg (uten at jeg gjorde noen særlige endringer i kosholdet). Jeg mistenker at det er meieriproduktene slik som fløte, rømme, CF, CC, tyrkisk/russisk yoghurt osv som er årsaken til manglende vektnedgang (samt atkins barer ) -men jeg er fornøyd og hadde uansett bare tenkt meg ned maks 10 kg. Jeg trener også mye styrketrening, så jeg har rett og slett innsett og lært å leve med at vekta er kun ett tall Så lenge jeg trives og er fornøyd, så er det bra nok

Kroppen har det generelt mye bedre på dette kostholdet og nå kan jeg snart feire 1 års dag med "nytt liv". Sukkeravhengigheten er borte, men jeg spiser nok også kanskje litt for mye mørk sjokolade Men pytt, det er viktig for meg å kunne leve med dette kostholdet og ikke hele tiden vært opphengt i hva jeg ikke kan spise -så jeg spsier det jeg kan spise med god samvittighet

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 14:11   #11
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Gir opp vektnedgang, men fortsetter med lavkarbo allikevel

Jeg er med.... Gikk ned to kilo i starten for over ett år siden, og der står jeg. Har prøvd alle varianter av LK uten hell. Veier 85 kg og kan gjerne gå ned til 70 kilo ift lengde. Altså ikke så mye som trådstarter, men vektstagneringen kjenner jeg til!

Velger lavkarbo med "slingringsmonn", dvs veier/måler ikke hva jeg spiser av "godkjent" mat. Stikkprøver enkelte dager viser at jeg ligger på ca 20 g kh pr dag; akkurat passe. Å veie/måle mat/meg selv er også en stressfaktor har jeg funnet ut.... LAvkarbokostholdet har gitt en kropp som fungerer godt, selv om jeg gjerne skulle sett den bli mindre også

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Svar

Emneord
helse, lavkarbo, slanking, vektnedgang


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang! mofe Lavkarbo generelt 121 04-06-19 12:50
Kanskje det fortsetter? Okie Livets lyse side 7 14-08-11 14:54
ang lavkarbo- vektnedgang og trening mocca75 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 16-06-08 22:12
Fortsetter man egentlig å gå ned i vekt ? marchus Atkins kosthold 4 07-03-06 09:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no