Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Skattefradrag for Eurodietten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 12:15   #51
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Opprinnelig lagt inn av Grubbeline, her.

Hmmm... Jeg har fått beskjed om å spesifisere utgiftene og sende kvitteringer, men ikke noe krav om tilleggslidelse... Men det står også at det vil bli behandlet som en klage, som betyr minst 6 uker til å vente på avgjørelsen. Hurra!! Håper det ordner seg til slutt.

Jeg vet ikke så mye om dette, men jeg vil tro at det har betydning ift hvor viktig Eurodietten er for akkurat deg, og om det dermed kan anses som god nok grunn til store sykdomsutgifter.

Tvi, tvi med klagen!

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 10:55   #52
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Noen som har satt seg inn i de nye skattereglene? Jeg er usikker på om det er noen vits i å prøve å få fradrag for timer og produkter etter innstrammingene som kom i statsbudsjettet i fjor høst?

__________________




Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:05   #53
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Den som ikke søker, får iallfall ikke... ?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:08   #54
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Husk at det også går an å søke om grunnstønad for fordyret kosthold også
Forøvrig er vi spente vi også på muligheter for å miste fradraget. Har multihandikappet sønn på 15, og vi har STORE fradrag hvert år.....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:38   #55
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Husk at det også går an å søke om grunnstønad for fordyret kosthold også
Forøvrig er vi spente vi også på muligheter for å miste fradraget. Har multihandikappet sønn på 15, og vi har STORE fradrag hvert år.....

Der sa du noe... grunnstønad har jeg ikke tenkt på

Jeg er veldig spent på hvilken annen ordning de kommer med i stedet fradrag for store sykdomsutgifter. For vår del er ordningen som er nå kun negativ. Jeg er trygdet pga sykdom, og betaler derfor kun trygdeavgifter i skatt. Dermed fikk jeg ikke en krone igjen om fradraget på over 20 000 Jeg trodde jeg ville få igjen 12-15000, så ting gikk ikke helt etter planen i oktober, gitt....

Håper det ordner seg til det beste for dere, slik at dere får avdragene dere har krav på!

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:16   #56
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Takk til alle for svar - sammenliknet med dere som har handikappede barn og er trygdet på grunn av sykdom så er jo selvsagt dette et luksusproblem...

__________________




Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 08:37   #57
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Jeg fikk ikke fradrag for utlegg. Da hadde jeg en lege erklæring hvor det sto at jeg hadde oppnådd normal BMI og kvitt min hodepine som slo meg ut 3 dager hver mnd.

Svaret var at så lenge det var tilsvarende tilbud fra kommunen på å redusere fedmen, så ble ikke ED akspetert til å gi fradrag. Men det er 1-2 års ventetid så det var uakseptabelt for meg å vente så lenge.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 08:43   #58
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Jeg fikk ikke fradrag for utlegg. Da hadde jeg en lege erklæring hvor det sto at jeg hadde oppnådd normal BMI og kvitt min hodepine som slo meg ut 3 dager hver mnd.

Svaret var at så lenge det var tilsvarende tilbud fra kommunen på å redusere fedmen, så ble ikke ED akspetert til å gi fradrag. Men det er 1-2 års ventetid så det var uakseptabelt for meg å vente så lenge.

Bør jo gå an å påklage avgjørelsen med denn begrunnelsen der...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 20:27   #59
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Jeg mener jeg fikk...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 11:31   #60
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Da har jeg sendt avgårde selvangivelsen med krav om fradrag for eurodietten (konsultasjonene + produktene, til sammen 30.000 kroner) - blir jo spennende å se om jeg får fradrag. Det vil jo bety en liten haug med tusenlapper ... Men jeg er ikke overvettes optimistisk.

__________________




Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 09:44   #61
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Lov å prøve seg hvertfall. hvor mye må minimumbeløpet være på for å kunne få fradrag?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 12:07   #62
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Skattefradrag for Eurodietten

Sånn da fikk jeg ordnet med legeattest fra Hexenberg, siste liten i år også.,

Så da er det bare å krysse fingrene, dersom jeg får dette i gjennom går jeg akkkurat opp i opp med det mannen må betale i rest og da går vi i null.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fradrag, skatt, skattefradrag, utgifter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eurodietten igjen nunno Eurodiett 102 11-04-16 20:38
Eurodietten- og over 30 kg ned krystall Mer enn 30 kg overvekt 15 21-02-16 18:53
Eurodietten sin første dag Malcam Eurodiett 11 21-10-09 18:22
Ketolyse vs eurodietten?? Monen Lavkarbo generelt 2 27-09-06 18:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no