Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-08, 22:07   #1
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien
Question

Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang?

Jeg prøver å bli kvitt siste rest av det jeg skal ta av og har "gitt opp" lavkarbo. Har holdt meg stabil i 1/2 år på lavkarbo og er fornøyd med det, men nå skal resten av! Har vært i tvil om ketolyse er veien, men etter å ha lest litt rundt omkring har jeg funnet ut at dette ikke skader. Har prøvd ganske hardt de siste 2 ukene å komme i ketose, men det går rett og slett ikke. Sist gikk det på en dag, kun ved å kutte ut frukt (alt det andre hadde jeg allerede kuttet ut), men nå er det ikke like lett. Spiser akkurat likt som sist, tilogmed mindre karbs tror jeg og begynner å bli litt frustrert. Ketosticken har såvidt vist spor 2 ganger, men dagen etter er de borte igjen... Kan jeg ha blitt mer vàr for karbs? Må jeg rett og slett kutte ut alt grønt (for det er den eneste karb - kilden min) ? Snart kan jeg vel ikke spise noe lenger....

Spørsmålet mitt er altså: er det vanskeligere andre gang? Hva gjør jeg evntuelt feil. Trenger litt hjelp her...

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:34   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang???

Dette har du jo fått svar på tidligere. Eneste feilen du gjør er å forsøke å slanke en normalvektig kropp ved hjelp av kostindusert ketose - det går ikke.

Hvis du på død og liv skal videre ned i vekt kan du enten øke aktivitetsnivået betydelig eller sulte deg. Jeg anbefaler første alternativ.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:42   #3
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang???

Huff, du er så streng. Jeg har veid mindre før og skjønner ikke hvorfor jeg ikke skal kunne gjøre det nå .... Jeg lette litt rundt på nettet i går kveld i håp om å få noen svar og fant en amerikansk side om Atkins der det stod følgende:

"Dr. Atkins diet does not restrict protein intake, which is the correct approach. However, his advice to add carbohydrate grams for the maintenance phase so that continued weight loss does not occur is not scientifically sound. There is no indication that a person will continue to lose weight below an ideal level even with no carbohydrate intake. "

Så det er kanskje som du sier Kula, kroppen vil ikke mer ned....

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 11:02   #4
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang???

Kula har nok rett
Dessuten, å fokusere på bare vekt blir litt bakvendt.. Vekt er bare et tall, det sier ingenting om verken deg eller kroppen din
Hvorfor vil du ned til akkurat den vekta, sånn bortsett fra at du har vært der før? Lever du på samme måte nå som du gjorde da? De aller fleste gjør ikke det, ting skjer (populært kalt livet) og vi utvikler og forandrer oss. Kan ikke kroppen også få forandre trivselsvekt?
Bare noen tanker...

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 14:39   #5
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang?

Men selv om vekten ikke skulle gå ned mer - så burde du vel fortsatt kunne komme i ketose? (Ikke at jeg sier du burde, men i teorien).

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 15:07   #6
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang?

Ja, det mener jeg også... men så har jeg lest litt i den klistrede tråden om hva ketose er, og der står det at man kan være i ketose selvom det ikke synes på sticksen... Kan skyldes at man akkurat har trent eller drikker rikelig... Noe jeg hadde gjort begge gangene...

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 15:09   #7
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang???

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Kula har nok rett
Dessuten, å fokusere på bare vekt blir litt bakvendt.. Vekt er bare et tall, det sier ingenting om verken deg eller kroppen din
Hvorfor vil du ned til akkurat den vekta, sånn bortsett fra at du har vært der før? Lever du på samme måte nå som du gjorde da? De aller fleste gjør ikke det, ting skjer (populært kalt livet) og vi utvikler og forandrer oss. Kan ikke kroppen også få forandre trivselsvekt?
Bare noen tanker...

Du har rett at det er bortimot 7 år siden jeg veide 63, men senest i august veide jeg 2 kg mindre enn det jeg gjør nå. Og til tross for at jeg ikke har hatt noen kostholdsendringer, har jeg gått opp igjen OG sliter med å ta dem av igjen. Det er her frustrasjonen min ligger... Og dessuten så lever jeg MYE sunnere nå enn det jge gjorde den gang!

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 15:34   #8
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang?

Sandy - kanskje grunnen til at du ikke går ned mer nå, er nettopp det du sa? Nemlig at du lever mye sunnere nå Ved tradisjonell "sulte"-slanking kan du jo ha tæret på muskler i tillegg til fett tenker jeg.

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 16:03   #9
fatty
Juniormedlem
 
fatty sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bryne
Alder: 35
Innlegg: 14
fatty er på en erverdig vei

Sv: Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang?

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Jeg prøver å bli kvitt siste rest av det jeg skal ta av og har "gitt opp" lavkarbo. Har holdt meg stabil i 1/2 år på lavkarbo og er fornøyd med det, men nå skal resten av! Har vært i tvil om ketolyse er veien, men etter å ha lest litt rundt omkring har jeg funnet ut at dette ikke skader. Har prøvd ganske hardt de siste 2 ukene å komme i ketose, men det går rett og slett ikke. Sist gikk det på en dag, kun ved å kutte ut frukt (alt det andre hadde jeg allerede kuttet ut), men nå er det ikke like lett. Spiser akkurat likt som sist, tilogmed mindre karbs tror jeg og begynner å bli litt frustrert. Ketosticken har såvidt vist spor 2 ganger, men dagen etter er de borte igjen... Kan jeg ha blitt mer vàr for karbs? Må jeg rett og slett kutte ut alt grønt (for det er den eneste karb - kilden min) ? Snart kan jeg vel ikke spise noe lenger....

Spørsmålet mitt er altså: er det vanskeligere andre gang? Hva gjør jeg evntuelt feil. Trenger litt hjelp her...

Du sier jo og at du trener.. Det har ikke fallt deg inn at di ekstra kiloene faktisk kan være muskler??
Dessuten er du normalvektig...

__________________






Ny start 23.11.2008
fatty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
HJELP med å komme i gang med KETOLYSEKUREN! Superslimithink Spørsmål og svar 5 15-09-08 17:05
Bare for å komme i gang ... Hvordan regner jeg dagens mat? Sense Ketolysekuren 2 10-06-08 20:41
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 21:19
Trenger hjelp til å komme i gang ... Maja Lavkarbo generelt 1 14-01-08 11:02
Hjelp til å komme i gang.... Elink Spørsmål og svar 3 09-08-06 19:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no