Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spiser jeg rett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-10, 21:52   #1
maligima
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 14
maligima er på en erverdig vei

Spiser jeg rett?

Ny på lavkarbo diett..
Jeg har spist 4 måltider idag.

Frokost kl 9-
2 hjemmelaget karbonader(kjøttdeig,løk og pepper) og avokado salat
Lunsj kl 13
2 speilegg,4 skiver bacon,1 tomat og avokadosalat
Middag kl 1630
100 gr kjøttdeig,avokadosalat,1stor spiseskje seter rømme,50g marinert norvegia i terninger og 1 tomat
kvelds kl 2030
2 muffins laget av sopp,bacon,skinke,norvegia i terninger og egg blandet og helt i muffinsformer samt litt avokadosalat

Det jeg lurer på er om jeg spiser rett?Spiser jeg for sent på kvelden?
Jeg har fått i meg under 10 kh idag..er det for lite?..
Håper på svar
Lill

maligima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:16   #2
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Jeg synes det ser veldig bra ut, men er ganske fersk jeg og da. Skal bli spennende å se hva de mer erfarne kommenterer. Føler du deg sulten, eller blir du mett? Jeg trengte mere mat de første dagene, men etterhvert merker man at man ikke trenger like mye. På lavkarbo sies det jo at sulten regulerer inntaket og at man ikke skal behøve å tenke på mengde, men spise til man er mett. Allikevel er det jo greit å få bekreftelse fra andre på at det ser greit ut. Synes i alle fall jeg som nok har hatt en litt feil oppfatning av hva en porsjon er, og en tendens til å fortsette å spise selv om magen sprekker.
Jeg synes ikke du spiser for sent, men det kommer jo også an på når du legger deg? Selv er jeg nattmenneske og har gått ned selv om jeg spiser til de merkeligste tider. Tror heller ikke det gjør noe med så lite kh, det vil jo variere litt fra dag til dag også. Jeg tenker som regel at det er bedre med litt for lite enn litt for mye, men det kan godt hende andre er uenige med meg der. Lykke til!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:12   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Du kan godt spise mer grønnsaker, dersom det er Ketolyse du følger skal du jo spise 15 gram om du er kvinne, 20 om du er mann . Vær liberal på fett, drikk godt med vann, spis når du er sulten til du er behagelig mett, når det enn er på døgnet. Det spiller INGEN rolle når du spiser, om du spiser sent eller tidlig. Vel kan noen (inkludert meg) få ubehag om de spiser typ fem minutter før de legger seg, men da er det jo bare å vente en liten stund til før man legger seg .
Ellers synes jeg maten din ser veldig grei ut. Men du kan jo friste litt flere grønnsaker, som brokkoli, blomkål, squash, aubergine, paprika, tomat etc, tilberedt på diverse vis?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:16   #4
maligima
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 14
maligima er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Jeg synes det ser veldig bra ut, men er ganske fersk jeg og da. Skal bli spennende å se hva de mer erfarne kommenterer. Føler du deg sulten, eller blir du mett? Jeg trengte mere mat de første dagene, men etterhvert merker man at man ikke trenger like mye. På lavkarbo sies det jo at sulten regulerer inntaket og at man ikke skal behøve å tenke på mengde, men spise til man er mett. Allikevel er det jo greit å få bekreftelse fra andre på at det ser greit ut. Synes i alle fall jeg som nok har hatt en litt feil oppfatning av hva en porsjon er, og en tendens til å fortsette å spise selv om magen sprekker.
Jeg synes ikke du spiser for sent, men det kommer jo også an på når du legger deg? Selv er jeg nattmenneske og har gått ned selv om jeg spiser til de merkeligste tider. Tror heller ikke det gjør noe med så lite kh, det vil jo variere litt fra dag til dag også. Jeg tenker som regel at det er bedre med litt for lite enn litt for mye, men det kan godt hende andre er uenige med meg der. Lykke til!



Heihei
Takk for svar!!Nei jeg føler meg ikke sulten..Jeg legger meg før kl 23 ca.
Jeg føler jeg kansje drikker for lite,så der bør jeg øke..men vet ikke helt hvor mange liter en skal drikke hver dag!
Lykke til til deg også
KLEM

__________________


maligima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:20   #5
maligima
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 14
maligima er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du kan godt spise mer grønnsaker, dersom det er Ketolyse du følger skal du jo spise 15 gram om du er kvinne, 20 om du er mann . Vær liberal på fett, drikk godt med vann, spis når du er sulten til du er behagelig mett, når det enn er på døgnet. Det spiller INGEN rolle når du spiser, om du spiser sent eller tidlig. Vel kan noen (inkludert meg) få ubehag om de spiser typ fem minutter før de legger seg, men da er det jo bare å vente en liten stund til før man legger seg .
Ellers synes jeg maten din ser veldig grei ut. Men du kan jo friste litt flere grønnsaker, som brokkoli, blomkål, squash, aubergine, paprika, tomat etc, tilberedt på diverse vis?


Heihei.
Takk for svar!
Ja,det er Ketolyse jeg føler!Hvor mye vann skal jeg drikke?Er ikke så flink å drikke vann,drikker heller fun light,går det an eller?
Jeg var veldig uvel igår kveld.Jeg var kvalm når jeg la meg å sov skikkelig dårlig i natt.Sikker min kropp sin måte å komme seg over humpen fra "ok" kosthold til lavkarbo diett.
Jeg er ganske uvel i magen min idag å,føler det kommer begge veier snart,selvom det ikke gjør det!
JA,jeg skal være flink å spise mer grønnsaker

__________________


maligima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:45   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Du bør i alle fall få i deg et par liter, ettersom ketolyse er ganske vanndrivende, særlig i starten. Jeg vil vel i utgagnspunktet ikke anbefale å drikke saft ettersom det opprettholder søtsuget, men det er jo opp til hver enkelt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:37   #7
maligima
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 14
maligima er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du bør i alle fall få i deg et par liter, ettersom ketolyse er ganske vanndrivende, særlig i starten. Jeg vil vel i utgagnspunktet ikke anbefale å drikke saft ettersom det opprettholder søtsuget, men det er jo opp til hver enkelt .


Hei igjen..
Ok,jeg leste en plass at en kunne drikke fun light,så jeg ble jo så glad.
er jo ikke kh eller sukker i det,men søtningsmiddel..
Men vis du anbefaler eg å kutte ut fun light får eg gjøre det
Lill

__________________


maligima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:40   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Jeg anbefaler deg å lese godt i ketolyseboken. Der får du tips og råd, slik at du ikke faller i nybegynnerfeller
det er oppskrifter og menyforslag der også. Kan være kjekt i starten til man forstår kurens prinsipper

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:53   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Jeg går faktisk ned mer om jeg klarer å spise siste måltid før 19 - men det må du nesten teste ut selv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 16:09   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Du KAN drikke fun liggt, om du BØR er en annen sak . Selv om det er søtningsmiddel så er det ganske vanlig at det gir søtsug og falsk sultfølelse (fysenhet).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 17:07   #11
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Noen sier en kan drikke fun light, andre sier en ikke kan gjøre det. Jeg har samme dilemmaet med pepsi max. For noen kan det kunstige søtningsmiddelet være en partystopper. Andre går ned likevel. Også er jo spørsmålet, selv om man går ned, kan man gå ned fortere uten?

Det er nok best å være på den sikre siden og holde seg unna kunstig søtning så mye en kan. Tror årsaken ligger i at kunstig søtning likevel kan forårsake en blodsukkerstigning og frigjøring av insulin, MEN dette er bare noe jeg mener å ha lest et sted, sikkert andre her som vet mye mer om dette enn meg.

"Desverre" har folk ulike meninger, skulle gjerne sett at det var noen flere fasitsvar, men du må bare finne ut hva som er riktig for deg, og hvilke meninger du kan stå bak.

Ang drikke prøver jeg selv å få i meg min 3 imsdalflasker (7dl) pr dag, det er ikke noe problem så lenge jeg ikke drikker andre ting i tillegg. Som regel drikker jeg mer. Ha gjerne noan av disse flaskene som du bytter på å fylle og sette i kjøleskapet så har du alltid kaldt vann tilgjengelig. Og ha alltid vannflasken med deg hvor enn du går, du vet aldri når du blir tørst

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:38   #12
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

ok, trenger litt umiddelbart hjelp...jeg har spist 3 måltider i dag, dene siste kl 17. Her er mine tallene:
Energi: 1065
Fett: 80.91
Karbohydrat: 13.89
Protein: 67.22

Karbs er egentlig + 2 (hadde 2 stk hjemmelaget knekkebrød men har ikke fått den inn på diett.no

MEN....Nå føler jeg utrolig kjesken, hva gjøre jeg nå?? Er ikke tørst, prøvde vann, virker ikke. Jeg har ikke råd til flere karbs (for eks krem med blåbær, osv) ...noen forslag??

__________________



Sist redigert av Debz : 17-08-10 kl 20:39. Årsak: feil oppsett
Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:41   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Ost og skinke?
Røkelaks?
Egg og bacon?

Det er ingen krise om du en sjelden gang spiser litt mer karber. Det viktigste er at de kommer fra grønnsaker

Edit: Og etter 4 uker på ketolysekuren kan du øke karbene litt og litt (står om i boka)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:54   #14
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ost og skinke?
Røkelaks?
Egg og bacon?

Det er ingen krise om du en sjelden gang spiser litt mer karber. Det viktigste er at de kommer fra grønnsaker

Edit: Og etter 4 uker på ketolysekuren kan du øke karbene litt og litt (står om i boka)

Hmmm det var 5 uker i går for meg. Jeg må kikke litt i boken igjen, jeg husker ikke den Dette er en grusom følelse, jeg er ikke sulten, bare har veldig lyst på et eller annet..første gang jeg har opplevd dette siden jeg begynte. Oh well...takk for tipsen, tror jeg tar litt ost jeg eller pisket krem med vaniljepulver...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:56   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Hmmm det var 5 uker i går for meg. Jeg må kikke litt i boken igjen, jeg husker ikke den Dette er en grusom følelse, jeg er ikke sulten, bare har veldig lyst på et eller annet..første gang jeg har opplevd dette siden jeg begynte. Oh well...takk for tipsen, tror jeg tar litt ost jeg eller pisket krem med vaniljepulver...

Jeg spiste gjerne litt ost og drakk vann når jeg fysa slik Babybel har redda meg maaange ganger

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 22:44   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Debz: Kan det være hjernen din som fyser på karbohydrater og prøver å lure deg? *ler*

Min pleide ihvertfall å gjøre det stadig vekk - slemme bakholdsangrep

Kommentar til energi-inntaket ditt - 1000 kcal er veeeeeldig lite... og kanskje ikke så rart du har lyst på noe? Spis mer mat!! - anse det som en ordre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 23:09   #17
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Debz: Kan det være hjernen din som fyser på karbohydrater og prøver å lure deg? *ler*

Min pleide ihvertfall å gjøre det stadig vekk - slemme bakholdsangrep

Kommentar til energi-inntaket ditt - 1000 kcal er veeeeeldig lite... og kanskje ikke så rart du har lyst på noe? Spis mer mat!! - anse det som en ordre

Uten tvil søta!
Ja, det var litt lite kal i dag men jeg hadde drøyt 2000 kal de siste par dagene og det er for mye. Er i ketose men det varer nok ikke lenge hvis jeg fortsetter sånn. Jeg er aldeles ikke sulten men hode sier at jeg har frytkelig lyst på et eller annet (noe som jeg IKKE kan ha) Men jeg spiste et halv dl fløte som jeg pisket med 8 blåbær oppi. Det hjalp og kal kom opp på 1200...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:17   #18
maligima
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 14
maligima er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Noen sier en kan drikke fun light, andre sier en ikke kan gjøre det. Jeg har samme dilemmaet med pepsi max. For noen kan det kunstige søtningsmiddelet være en partystopper. Andre går ned likevel. Også er jo spørsmålet, selv om man går ned, kan man gå ned fortere uten?

Det er nok best å være på den sikre siden og holde seg unna kunstig søtning så mye en kan. Tror årsaken ligger i at kunstig søtning likevel kan forårsake en blodsukkerstigning og frigjøring av insulin, MEN dette er bare noe jeg mener å ha lest et sted, sikkert andre her som vet mye mer om dette enn meg.

"Desverre" har folk ulike meninger, skulle gjerne sett at det var noen flere fasitsvar, men du må bare finne ut hva som er riktig for deg, og hvilke meninger du kan stå bak.

Ang drikke prøver jeg selv å få i meg min 3 imsdalflasker (7dl) pr dag, det er ikke noe problem så lenge jeg ikke drikker andre ting i tillegg. Som regel drikker jeg mer. Ha gjerne noan av disse flaskene som du bytter på å fylle og sette i kjøleskapet så har du alltid kaldt vann tilgjengelig. Og ha alltid vannflasken med deg hvor enn du går, du vet aldri når du blir tørst

Heihei
Takk for svar
JEg pleier fylle på fun light flasker å ha de i kjøleskapet..så drikker jeg de jeg har fylt på i løpet av en dag..igår drakk jeg vel 3 liter og gikk på do hele tidenhaha..
Men er vel kansje bedre å ha vann på flaskene og ikke fun light..men det er vanskelig....
Lykke til videre..
Klem

__________________


maligima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:14   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Uten tvil søta!
Ja, det var litt lite kal i dag men jeg hadde drøyt 2000 kal de siste par dagene og det er for mye. Er i ketose men det varer nok ikke lenge hvis jeg fortsetter sånn. Jeg er aldeles ikke sulten men hode sier at jeg har frytkelig lyst på et eller annet (noe som jeg IKKE kan ha) Men jeg spiste et halv dl fløte som jeg pisket med 8 blåbær oppi. Det hjalp og kal kom opp på 1200...

Flink - 1200 er mye bedre enn 1000 Når det gjelder fysen-på-ting så pleier jeg å spise atkins-sjokolader... de er svært mettende og smaker sjokolade så etter en slik klarer jeg ikke noe annet. Ellers så pisker jeg fløte med litt søtt i og blander i litt sterk kaffe og mitt eminente sjokoladeproteinpulver (MED sjokoladeflak i!!) Da blir det nesten sjokolademousse Er det mat du er fysen på eller søtt? Matmessig er favoritten min grillet kylling uten skinn med dressing av majo/CF og karri

note to self: må roe ned jordbær med fløte-spisingen snart... herlighet hvor jeg ELSKER jordbær med fløte!!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:43   #20
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Flink - 1200 er mye bedre enn 1000 Når det gjelder fysen-på-ting så pleier jeg å spise atkins-sjokolader... de er svært mettende og smaker sjokolade så etter en slik klarer jeg ikke noe annet. Ellers så pisker jeg fløte med litt søtt i og blander i litt sterk kaffe og mitt eminente sjokoladeproteinpulver (MED sjokoladeflak i!!) Da blir det nesten sjokolademousse Er det mat du er fysen på eller søtt? Matmessig er favoritten min grillet kylling uten skinn med dressing av majo/CF og karri

note to self: må roe ned jordbær med fløte-spisingen snart... herlighet hvor jeg ELSKER jordbær med fløte!!!

Oi...der sier du noe, jeg tror jeg må også kutte ned med krem og blåbær. Vel egentlig kremen må være ok, siden jeg ikke spiser rømme, cf også lingnende men blåbær må jeg nok kanskje ha bare til helg. Hva er dette med sjokoladeproteinpulver?? Aldri hørt av den, men det høres godt ut! Det er nok snacks jeg er fysen på (søt eller ikke) skjønner ikke hvorfor, har ikke hatt noe problem før de siste par dagene. Jeg kan være helt mett men så vandre jeg på kjøkkene og kikke i kjøleskapet...kjedelig. Jaja, jeg må bare stå på og håpe for det beste...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 16:48   #21
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Scitec Nutrition sin Protein Delite med sjokoladeflak. Spis-deg-slank selger det, men du får det noe billigere på www.proteinfabrikken.no. Det er noe karbo i den - men du trenger ikke så veldig mye til å smakssette krem

Jeg lager smoothies med denne: Oppskrift her:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=158

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 16:53   #22
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Scitec Nutrition sin Protein Delite med sjokoladeflak. Spis-deg-slank selger det, men du får det noe billigere på www.proteinfabrikken.no. Det er noe karbo i den - men du trenger ikke så veldig mye til å smakssette krem

Jeg lager smoothies med denne: Oppskrift her:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=158

mmm tusen takk!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nyfrelst lavkarbotilhenger, men usikker på om jeg spiser rett? makami Generell diskusjon 2 22-02-10 20:29
Spiser jeg rett? mr.small Ketolysekuren 5 24-05-08 17:21
Hva er rett? nettan Ketolysekuren 3 23-08-07 22:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no