Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva går Ketolyse kuren ut på?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-07, 11:37   #1
Kikkimor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 50
Innlegg: 4
Kikkimor er på en erverdig vei

Hva går Ketolyse kuren ut på?

Har noen kolega som går på ketolysekuren. De har gått ned en masse. Jeg vet man skal spise mye proteiner og fett, og unngå karbohydrater. Har lyst til å prøve dette. Men er litt usikker. Det er jo karbohydrater i alt :
Finner ikke noe å spise som ikke inneholder karbo. Det går på kjøtt og egg. Har prøvd nå i ei uke, og har faktisk gått ned to kilo (har ikke helt holdt meg unna karbo) .

Og så ser jeg her at man skal holde seg unna light saft/brus og kaffe. Hva kan man drikke i stede for .

Om noen kan komme med noen tips og råd til en nybegynner, blir jeg veldig takknemlig .

Kikkimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 12:02   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva går Ketolyse kuren ut på?

Hepp! Velkommen hit
I starten kan det virke som om det ikke er noe som helst man kan spise, men det stemmer ikke! Når man vel får "omprogrammert" seg en smule, og venner seg til å lese næringsinnhold i mat, og vet å skille på gode og dårlige matvarer, så blir det som noe helt naturlig.
Jeg vil anbefale det å kjøpe boka om Ketolysekuren, og følge den (om du ikke allerede har gjort det). Torkild som har skrevet boka er også her inne, så du kan jo lese litt av postene hans.
Det er også et voldsomt arsenal av herrlige oppskrifter på lavkarbomanér her inne på forumet. Så bare sett i gang og les!

Når det gjelder hva du bør drikke, så er første tommelfingerregel vann, og atter vann. Minst et par liter om dagen!
Jeg har personlig ikke kuttet ut kaffe, enkelte merker at kaffe påvirker vektnedgangen, og slutter med det mens de går ned. Dette er vel noe man bør føle på selv. Ellers er grønn te, og te uten koffein et bra substitutt! Sunt er det også.

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 12:10   #3
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hva går Ketolyse kuren ut på?

Hvis du ikke har boka, så går det an å låne den på bibliotek. Men først kan du jo f.eks. sjekke forumet: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110
Her er det masse informasjon om ketolysekuren, og i tillegg er det egen hjemmeside hvor du også kan finne masse interessant: www.ketolyse.no

Det lure er å lese litt her først, bestemme deg for en kostholdsfilosofi (ser det står Lindberg hos deg), kjøpe boka/bøkene, lese og deretter sette i gang!

Enkelt sagt så går ketolysekuren ut på å spise mellom 15 og 20 gram karber hver dag, og det er mye godt mat man kan spise!

Lykke til!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 12:18   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva går Ketolyse kuren ut på?

Det er ikke det at jeg ikke vil svare på spørsmålet ditt, men for å forstå hva kuren får ute på og hvordan den skal gjennomføres, dvs. hva du kan/ikke kan spise, er det veldig viktig å lese boka først !! Det er ikke snakk om null karber heller.

Du bør absolutt IKKE starte en slik kostomlegging uten å lese boka først. Det er som å kjøre bil uten å ha sertifikat, - det ender som regel i grøfta.

Boka får du på www.ketolyse.no - der finner du også masse info om kuren. Om du ikke vil kjøpe boka der eller i bokhandel, kan den lånes på biblioteket. Vil anbefale å kjøpe den om du kan, det står svar på det meste der.

Om du lurer på noe du leser i boka, eller trenger tåd og tips i tillegg, er du selvfølgelig velkommen til å spørre. Vi skal hjelpe deg så godt vi kan !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Hvor mye kjøtt går med på en 7-ukerskur? (Ketolyse) Feline Spørsmål og svar 2 04-02-06 23:50
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva... Chumpsy Ketolysekuren 13 29-07-05 22:35
Det går så treeeigt! Daizy Mer enn 30 kg overvekt 26 13-07-05 12:43
ketolyse kuren kontra Atkins.. nomma Lavkarbo generelt 6 10-06-05 23:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no