Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Herregud så leeeei!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-11, 09:22   #76
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Herregud så leeeei!

Ja, her har begge ungene vært veeeldig late ved puppen, de spiser nok til de ikke er SKRUBBSULTNE lenger, og så bare koser de seg resten av tiden. Sitter i 60-90 minutter pr amming, og må allikevel gi henne NAN etterpå, fortsatt sulten......
Men førstemann fikk NAN, hun har aldri vært syk, bortsett fra et par lette forkjølelser, og selv så fikk jeg aldri en dråpe morsmelk, jeg er heller aldri syk. Jeg tror dette skal gå greit jeg Dessuten så tror jeg nok også at det finnes mye giftstoffer i morsmelk, fra både maten vi spiser og fra alle slags kosmetiske artikler vi smører oss inn i, men DET snakkes det ikke mye om

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 20:55   #77
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Herregud så leeeei!

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

JDessuten så tror jeg nok også at det finnes mye giftstoffer i morsmelk, fra både maten vi spiser og fra alle slags kosmetiske artikler vi smører oss inn i, men DET snakkes det ikke mye om

Sånn sett burde jo lavkarboere ha sunnere morsmelk da?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 20:58   #78
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Herregud så leeeei!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Når dere sier "ikke få til", er det fordi det ikke kommer melk eller vil ikke ungen suge? Jeg kan liksom ikke noe om hvilke problemer som kan oppstå...


Det begynner vel ofte med at ikke ungen får til å suge skikkelig og da blir det lite melk og sånn går no dagan. Hvis du sliter, sjekk for låsninger i nakken med en gang.. Jeg sleit og var helt desperat i fire måneder før jeg duknakket ga opp hele greien.. Noen uker etter var hun til behandling for KISS og det første behandleren sa var "Jeg ser at du umulig har fått ammet henne" fordi at tunga var låst baki der..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 22:02   #79
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Herregud så leeeei!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sånn sett burde jo lavkarboere ha sunnere morsmelk da?

Det er mulig, men du får ikke noen til å innrømme det. Selv tenker jeg at det er logisk hvis man spiser mye høy-kvalitets-fett...

Kokosolje innholder laurinsyre, Laurinsyre utgjør i snitt 6,2 % av fettet i menneskelig brystmelk (wiki). Kokosolje inngår faktisk i morsmelkerstatning. Og kroppen lager ikke ting den ikke synes trengs.

Men jeg mente ikke å starte en diskusjon om alt som kan gå galt, jeg ville si at selv om det går galt med ammingen, så blir ungene veldig fine allikevel.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 09:20   #80
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Herregud så leeeei!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det begynner vel ofte med at ikke ungen får til å suge skikkelig og da blir det lite melk og sånn går no dagan. Hvis du sliter, sjekk for låsninger i nakken med en gang.. Jeg sleit og var helt desperat i fire måneder før jeg duknakket ga opp hele greien.. Noen uker etter var hun til behandling for KISS og det første behandleren sa var "Jeg ser at du umulig har fått ammet henne" fordi at tunga var låst baki der..

Har hørt om dette KISS syndromet ja, men tror ikke det er noe sånt. Hun er nemlig flink til å suge på de første dråpene, for de trenger hun ikke jobbe så mye for Men når det begynner å bli litt mindre melk i puppen, så har hun blitt mett nok til at hun ikke gidder mer og vil helst bare ta en tupplur ... Men vi stresser ikke, hun får både Nan og bryst nå, vi trives med det

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barn - herregud lær dem å slanke seg SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 5 16-08-09 01:19
Å herregud, hodet mitt!! Bee Generell diskusjon 5 25-05-09 23:15
Dag 5 og herregud for en hodeverk Nitja Ketolysekuren 11 12-12-08 13:05
Herregud! Elizabeth Ketolysekuren 4 04-11-08 10:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no