Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Polyolen?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-10, 18:19   #1
Tvilling82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Indre Østfold
Innlegg: 54
Tvilling82 er på en erverdig vei

Polyolen?

Er helt ny hva gjelder lavkarbo... Og klarte ikke å la være godishylla da jeg var i Sverige i ettermiddag...
Men fant noen poser fra deBron hvor det står bakpå den vanlige infoen om næringsinnehold. Men under sto det Carbs info: Carbs 72,7 minus Polyolen 72,5 Nett carbs 0,2 gram.
Hva betyr dette? Er dette "lovlig" godis?
Hva er Polyolen?

Tvilling82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 20:11   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Polyolen?

Hei,
Polyolen er vel det vi kaller sukkeralkoholer og de kan du trekke i fra, så det er net carbs du skal telle. Så det er "lovlig" godis, men husk at enkelte ikke tåler kunstig søtningsmidler så godt resultatet kan være alt fra litt mageknip til diare.
Husk at søtningsmidler kan trigge søtsuget i tillegg er det en av de berømte partystopperne, dvs det kan hindre vektnedgang.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 00:02   #3
low karb/high protein
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 16
low karb/high protein er på en erverdig vei

Sv: Polyolen?

husk også at er flere sukkeralkoholer som påvirker blodsukkeret ditt. Flere opplyser om at en kan trekke fra sukkeralkoholer... det er en sannhet med modifikasjoner. Flere av disse gir reell blodsukkerstigning og taes opp på lik linje med karbohydrater.

low karb/high protein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Polyolen, er det carbo?? elian Lavkarbo generelt 2 23-07-04 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no