Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Ingrid Espelid på lavkarbo-kjøret

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-04, 08:42   #1
Betta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 21
Betta er ny på veien

Ingrid Espelid på lavkarbo-kjøret

Sakser fra Bokkilden der det reklameres for en ny lavkarbo-bok på norsk. Selvfølgelig amerikansk, men Ingrid Espelid Hovig har vært gjennom oppskriftene, det er nytt!

Spis mindre karbohydrater og bli kvitt magefettet
Gå ned i vekt med South Beach-dietten




I USA har denne boken solgt fantastiske 5 millioner eksemplarer siden lanseringen i 2003. Nå foreligger den på norsk. Dr Agatson viser hvordan du kan bli kvitt magefettet ved å spse mindre karbohydrater.



Forfatteren dr. Arthur Agatston er en kjent amerikansk hjertespesialist og direktør ved Mount Sinai Medical Center i Florida. Han har i mange år oppfordret sine hjertepasienter til å gå ned i vekt, men det har vært vanskelig for mange av dem å gjennomføre en slankekur.


Dr. Agatston har derfor utviklet sin egen diett som er enkel å følge. Pasientene kan spise normale porsjoner av kjøtt, fjærkre og fisk, i tillegg til egg, nøtter, ost og grønnsaker, men de lærer å unngå mat som inneholder karbohydrater som ikke er bra for kroppen, som finmalt hvetemel, hvitt sukker og bakte poteter. Resultatet av dietten er at pasienten mister magefettet først.

Boken er delt i to: En teoridel som forklarer grunnlaget for dietten og en oppskriftsdel. Oppskriftene er gjennomgått og tilpasset norske forhold av Ingrid Espelid Hovig. Lars Vatten, som er professor ved NTNU og UiO, har oversatt boken.





PS oversetteren er professor i samfunnsmedisin.

Dette innlegge skulle egentlig inn under nye bøker, men jeg fikk ikke tilgang, hvorfor ikke HP?



Betta

Kjøp boken!
The south beach diet - på norsk!
Pris kr 299,- / fraktfri levering!


Sist redigert av HP : 19-04-04 kl 10:59.
Betta er avlogget   Svar med sitat
Gammel 19-04-04, 09:41   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

South Beach er en populær "avart" av Atkins. Ser det som veldig positivt at "kyndige folk" har vært med på oversettelsen og at selveste sjefskokka har orndet med oppskrifter. Denne vil jeg lese !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-04-04, 10:29   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Takk for tipset. Jeg elsker kokebøker...Denne må sjekkes

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 19-04-04, 10:43   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Betta

Dette innlegge skulle egentlig inn under nye bøker, men jeg fikk ikke tilgang, hvorfor ikke HP?

Vet ikke... Flytter, så løper jeg å sjekker!

Sjekket - Du må klikke deg videre til den mappen boken hører hjemme i. I dette tilfellet: "lavkarbo bøker" Tenkte vi skulle ha litt "orden" her, så derfor kan ingen legge inn en bok før de har valgt emne...

Nå er det bare å tipse om bøker!

Kjempespennede bok!


Sist redigert av HP : 19-04-04 kl 11:38.
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-04-04, 21:49   #5
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Denne skal jeg kjøpe. Takker og prikker

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 26-04-04, 08:35   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Betta


Takk for info - den er nå BESTILT!

Gleder meg til å finne nye oppskrifter!!!!

Tralala fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-04-04, 08:57   #7
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Den så bra ut den og Ingrid Espelid har jeg stor respekt for.
Takk for tipset.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 04-05-04, 08:18   #8
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Har nå fått boka i posten, og har selvfølgelig begynt å lese. Jeg trenger imidlertid synspunkter fra flere som har lest/leser boka og kjenner til Lindberg og Atkins i tillegg (forlanger jeg mye???)

Det er flere her i forumet som diskuterer forskjeller og likheter mellom Atkins og Lindberg, og det ser ut til at vi kanskje kan bli enige om at forskjellene ikke er så ekstremt store, men at Atkins nok er mer ekstrem i sin filosofi. Men hva med denne South Beach dietten. Mitt inntrykk foreløpig er at den er hverken fugl eller fisk?

Den er en avart av Atkins blir den beskrevet som - men jeg syns jo noen av forskjellene er ganske store. Og den er ikke Lindberg heller.

Morsomt hvis flere leser boka - og har synspunkter på den. Jeg syns i hvert fall det er spennende, men foreløpig er jeg altså avventende til om jeg skal hoppe i taket av begeistring eller frustrasjon....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-05-04, 14:29   #9
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har halvlest boken og så lånt den bort. For meg virker dette som en super bok for de som ikke har et kjempeproblem men vil legge om langsiktig. Pragmatisk mht at du får "beholde" det som betyr noe for deg og dropper det du ikke bryr deg så mye om.

Boken er ikke revlosjonerende men for meg virker den enklere og mer tilgjengelig enn Fedon sine.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no