Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Gravid og lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-09, 21:04   #1
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Gravid og lavkarbo

Er det noen grense på hvor mye karbohydrater man bør få i seg når man er gravid? jeg vet man ikke bør være i ketose.
Er det farlig å gå ned litt/holde vekten under graviditeten når man har mer enn nok å ta av? (Jeg tenker ikke for utseendet sin skyld, men for både min egen og den lilles helse.)

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:07   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Gravid og lavkarbo

Dette med vektNEDGANG bør du diskutere ordentlig med legen din, be om tidlig time! Ellers er det vel slik at man oppfordres til å holde vekta eller gå opp bare litt. Skal du ut av ketose må du over 50kh. Gratulerer forresten!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:46   #3
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og lavkarbo

Tusen takk Gratulerer selv

Men er det noen nedre grense for hva man skal ha i seg av KH når man er gravid? tenker ikke bare på for å ikke være i ketose.

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:05   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Gravid og lavkarbo

Vel, du skal ikke gå ned om ikke legen din sier det. Det er ikke bra i hht miljøgifter. Men det sies at linbergh/atkins vedlikehold er tingen i graviditet og amming!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:40   #5
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og lavkarbo

Takk for svar

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid! breeze Ketolysekuren 12 02-03-11 16:06
Kosthold når man prøver å bli gravid/er gravid nellie Spørsmål og svar 36 14-08-08 21:16
Gravid og lavkarbo milla Spørsmål og svar 3 10-06-08 09:18
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no