Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo resistens? Andre gang på lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-16, 23:52   #1
krina91
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Sandnes
Alder: 32
Innlegg: 3
krina91 er på en erverdig vei
Question

Lavkarbo resistens? Andre gang på lavkarbo

Hei! Har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på Jeg har vært i ketose i to uker nå, men går opp og ned mellom 2 kilo hele tiden. Synes dette er veldig rart iogmed at jeg har gått på lavkarbo før. Var kjempeflink og gikk ned til sammen 20 kilo, men så møtte jeg noen og da vi ble samboere så kræsja kostholdet vårt litt. Kiloene raste på igjen... Så jeg bestemte meg for å prøve igjen (denne gang for alltid) Lavkarbo har liksom vært det eneste som fungerte for meg.
Er det slik at en kan bygge opp en slags resistans mot lavkarbo? Blir veldig demotivert når ting ikke går slik som forrige gang (har ketostix og er i ketose) Veier 82 kilo og er 164cm høy.

krina91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-16, 02:39   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Lavkarbo resistans? Andre gangen på lavkarbo.

Det kan være noe vanskeligere, men du skal se resultater hvis du er konsistent og ikke sprekker så ofte.

Jeg har dog hatt motgang og følt det slik, men jeg prøver å ikke tenke så mye på det siden det kan lett gå over humøret. Hvis du skal spise slik resten av livet har du igrunn ikke så hastverk?

Skulle du ville ha resultater fortere er det jo bare å nille litt.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 31-08-16, 05:04   #3
krina91
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Sandnes
Alder: 32
Innlegg: 3
krina91 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo resistans? Andre gangen på lavkarbo.

Takk for svar! Hva mener du med å nille litt?
Har ikke hastverk, men ble litt forvirra og bekymra da jeg ikke så noen forandringer. Målet er jo å oppnå en normal vekt og man blir selvfølgelig litt utålmodig da Det gikk så fort og godt sist gang, men denne gangen tror jeg ikke vannvekten forsvant engang. Men! Jeg skal fortsette å prøve. Jeg vet jo at jeg kan Ville bare høre om flere hadde opplevd dette.

Forresten, hvordan får man slik illustrasjon over vekt og mål?

krina91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-16, 08:26   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Lavkarbo resistans? Andre gangen på lavkarbo.

Her står det litt om det "å nille" eller "nilling":
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...84&postcount=5

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 02:06   #5
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Lavkarbo resistans? Andre gangen på lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av krina91, her.

Hva mener du med å nille litt?

Det er egentlig å følge atkins induksjon til punkt og prikke. Nilling er oppkalt, muligens ufrivillig, etter Nille her på forumet.

Dette følger Atkins, men det som er lov på atkins er somregel helt innafor i de andre middels til strikte filosofiene. Jeg følger idag LCHF (Eenfeldt for å være presis), men finner på å gjøre dette når jeg starter etter en pause.

Opprinnelig lagt inn av krina91, her.

Forresten, hvordan får man slik illustrasjon over vekt og mål?

Bare klikk på min så kommer du til en graf-side. Der er det en lenke "Create New Ticker" hvor du gå igjennom noen valg og til slutt ender opp med html-kode du kan legge inn i signaturen din.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 03:23   #6
krina91
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Sandnes
Alder: 32
Innlegg: 3
krina91 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo resistans? Andre gangen på lavkarbo.

Takk for all hjelp! Skal prøve å nille litt

__________________


krina91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 05:18   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo resistans? Andre gangen på lavkarbo.

Tenk deg litt om


Hvor lang tid har du brukt for å legge på deg kiloene?

Man blir ikke resistent mot lavkarbo, men det virker ikke like effektivt gang etter gang ( det er en livstil og IKKE en kur), men det virker om du gir det tid......

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 08:56   #8
Mighty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 23
Mighty er ny på veien

Sv: Lavkarbo resistans? Andre gangen på lavkarbo.

Periodisk faste er også effektivt for å booste både vektnedgang og helse. Ikke alle synes det er greit å gå et døgn uten mat, men 16:8 er en grei mellomløsning. Kroppen er ikke laget for å bli mett 3-4 ganger om dagen.

Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 09:08   #9
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Lavkarbo resistans? Andre gangen på lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av Mighty, her.

Periodisk faste er også effektivt for å booste både vektnedgang og helse. Ikke alle synes det er greit å gå et døgn uten mat, men 16:8 er en grei mellomløsning. Kroppen er ikke laget for å bli mett 3-4 ganger om dagen.

16:8 funker helt greit for meg. Spiser som oftest kun lunsj og middag. Til frokost blir det gjerne kaffe med fløte/smør, som vel strengt tatt ikke er faste, men det holder lenge til lunsj.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, resistant


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo bra 1 gang, men ikke 2 gang, why? Arkel Informasjon 8 06-05-12 18:59
Lavkarbo + trening = best nok en gang taraquin Lavkarbo generelt 1 18-04-12 16:26
Lavkarbo for 2. gang TanjaM Spørsmål og svar 3 19-03-10 11:54
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 22:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no