Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-08, 10:49   #1
Celba
Nytt Medlem
 
Celba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 6
Celba er på en erverdig vei
Unhappy

Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..!

Har gått på ketolyse kuren nå i 4-5 uker og jeg har gått ned 3 kilo,men i de siste ukene står vekta helt stille og jeg har til og med gått opp i vekt,er helt frustrert.....hva kan det være???

Jeg følger kuren til pungt og prikke,tar ketostix for å sjekke og den slår ut helt riktig.
Jeg er aktiv og går mye tur men kan jo ikke bare være det heller???

Kan noen hjelpe meg????

Celba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:56   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer...?? Opp i vekt,ned i vekt,opp og ned.....!!!

uten å vite hva du spiser eller hilken filosfi du følger er det ganske umulig å svare.

men ett råd er. Hold deg til REN mat, ikke erstattningsprodukter(bakst og godis)

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:57   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer...?? Opp i vekt,ned i vekt,opp og ned.....!!!

så nå at du følger Ketolyse Så da har du lest boka regner jeg med.
Det har ikke jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:13   #4
Celba
Nytt Medlem
 
Celba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 6
Celba er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer...?? Opp i vekt,ned i vekt,opp og ned.....!!!

Hei
Ja jeg har lest boka....leste boka eller bøkene til Sten Sture Skaldeman.Kjempe bra og innspirerende...
Spiser bare rein mat,mye egg,kjøtt kylling,holder meg til grønnsaker over jorda.Fløte bruker jeg i maten.Laget ketosebrød....spiser ikke noe som "ulovelig".
Men kan det ha seg at jeg har mensen,har ikke lagt på meg før i mitt gamle kosthold men kan jo hende det kan være det nå????
Er fryktelig frustrerende.....

Celba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:22   #5
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Hva skjer...?? Opp i vekt,ned i vekt,opp og ned.....!!!

Kroppen binder gjerne litt vann under mensen (for noen også under eggløsningen). Jeg vet ikke hvor mye du har gått opp, men hvis det ikke er snakk om flere kilo, så vil jeg tror at det kan skyldes dette. Drikker du nok vann, forresten? Vann skal vann fordrive, faktisk - hvis du drikker lite, har kroppen en tendens til å klamre seg hardt til det vannet den får.

Og ikke minst - veier du deg under like forutsetninger hver gang? (Vanligst er vel om morgenen, etter at man har vært på do.) Vekten kan svinge en god del innenfor et døgn, det betyr ikke at du har gått opp i fett.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 20:35   #6
Celba
Nytt Medlem
 
Celba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 6
Celba er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hva skjer...?? Opp i vekt,ned i vekt,opp og ned.....!!!

Drikker nok litt lite,det har jeg alltid gjordt.Ikke så veldig gla i vann men jeg prøver å drikke så mye jeg orker.
Men jeg skal ta meg sammen.

Er nok mensen som skylder at litt over en kilo er ekstra på vekta....er bare så frustrerende for nå har jeg stått stille litt og det er så kjedelig.tror liksom at det er noe galt jeg gjør....
Nei nå er det vekta bare en gang i uka.....blir så stressa av den konstante flyinga på vekta.
Er så rart men en ønsker liksom resultat med en gang når en skal gå ned noen kilo,er som jeg sa til mannen min,føler jeg har gått på kuren i mange måneder....vil bli slank nå...hehe!!!

Celba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 20:53   #7
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Hva skjer ...?? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ...!!!

Jeg gikk opp med en gang jeg innførte brøderstatning. Bare et tips tilfellet du ikke finner ut av det.

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 20:57   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer ...?? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ...!!!

Jeg ville satset på at det er mensen som gjør det. Om du ikke har reagert på det før, så kan det kanskje være at du reagerer på det når du er i ketose? Det er vel slik at man mister en del vann når man går i ketose, og siden man samler vann under mensen gir det kanskje mer utslag på vekta i ketose enn når man ikke er det...? Jeg vet ikke, men det var bare en tanke

Hvis du fortsetter å stå stille eller gå opp i vekt kan det kanskje være en ide å telle kaloriene du får i deg (hvis du ikke gjør det allerede)?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 12:48   #9
Mia-Maria
Juniormedlem
 
Mia-Maria sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
Mia-Maria er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer ...?? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ...!!!

Usj, jeg vet hvordan du har det. Jeg går på lavkarbo, har fått meg personlig trener og har trent 3-5 ganger i uken i 4 uker. Følger en kostholdsplan med 1500 kalorier. Jeg ser jeg har fått muskler, men vekta viste idag bare 1 1/2 kilo nedgang. Jeg er så trist og demotivert

__________________
To infinity and beyond


Mia-Maria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: et sted mellom Montignac og Lindeberg! Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 12:59   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer ...?? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ...!!!

Bruker dere målebånd? Selv om fettet smelter bort fra kroppen er det ikke sikkert det slår ut på vekta.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 14:54   #11
Mia-Maria
Juniormedlem
 
Mia-Maria sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
Mia-Maria er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..!

Nei, men hvor mye muskler kan jeg ha fått på 4 uker....... nå vil jeg bare trøstespise en sjokolade bolle. Kanskje jeg bare skal trene kondisjon

__________________
To infinity and beyond


Mia-Maria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: et sted mellom Montignac og Lindeberg! Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 15:32   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..!

Jeg kan ikke svare på det, men om du ikke bygger muskler med den treningsmengden du har er den enten bortkastet eller du trener feil. Du kan iallfall være helt sikker på at det ikke blir bedre av å trøstespise på seg mer fett. *rister deg vennlig i nakkeskinnet*

Hvorfor tror du at du skal gå ned raskere enn 1,5kg på 4 uker forresten? Det tar deg i så fall 4-5 måneder å nå målet ditt. Ikke så ille det, vel? Og MYE bedre enn å gå opp.

Om du har valgt en filosofi som er så langt unna hverdagen at du ikke klarer å leve på den i et lite halvår så er det sannsynligvis du som stiller for høye krav.

Husk at du også skal bygge vaner som hjelper deg å vedlikeholde vekta etter at du har nått målet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar

Emneord
ned, ned???, opp


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 20:43
Hva skjer? (Går ikke ned i vekt) hest01 Ketolysekuren 16 13-02-11 11:21
Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt! lissy86 Spørsmål og svar 14 17-08-09 15:10
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 14:16
Opp i vekt - hva skjer med meg? Tara H Ketolysekuren 13 01-11-06 22:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no