Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Smerter i ledd

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-12, 15:02   #1
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Smerter i ledd

Etter at jeg begynte å spise lavkarbo i midten av januar, så har jeg merket at jeg har litt mer vondt i ledd. Spesielt hoftene, men også litt i fingre, samt at det knekker mye i div ledd. I påsken skled det litt ut og jeg spiste mye mer karbo enn jeg burde. Opplevde veldig lite smerter da.. Nå spiser jeg som vanlig igjen, og smertene har sneket seg mer tilbake. Noen som har opplevd noe lignende?
En annen ting er at like etter jeg begynte med lavkarbo, hadde jeg bursdag og fikk en thermos. Denne pleier jeg å fylle med kaffe hver morgen og drikker da egentlig en god del mer kaffe enn jeg gjorde før. Kan det ha noe å si? Drakk også en god del mindre kaffe i påsken.. Så egentlig har økt kaffedrikking og lavkarbokosthold fulgt hverandre. Kan det ha noen sammenheng?

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 16:23   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Smerter i ledd

Det er første gang jeg hører om noen som har leddsmerter på lavkarbo... Så jeg tipper at kosten på en eller annen måte medfører enten at du får for lite av noe eller at du spiser noe du ikke tåler særlig bra på denne kosten?

Om du mistenker kaffen så kutt den ut 2-3 uker... da burde du kjenne det når du gjeninnfører kaffe dersom det er den som er problemet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 22:13   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Smerter i ledd

om du opplever dehydrering av kaffe, det skal jo være vanndrivende, så er det kanskje kaffen sin skyld. på lavkarbo er økt vanninntak superviktig, og for lite vann i kroppen gir også for lite leddvæske. drikk nok og kutt ned på kaffen og se hva som skjer.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 22:33   #4
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Smerter i ledd

Opprinnelig lagt inn av Eirik N R, her.

Etter at jeg begynte å spise lavkarbo i midten av januar, så har jeg merket at jeg har litt mer vondt i ledd. Spesielt hoftene, men også litt i fingre, samt at det knekker mye i div ledd. I påsken skled det litt ut og jeg spiste mye mer karbo enn jeg burde. Opplevde veldig lite smerter da.. Nå spiser jeg som vanlig igjen, og smertene har sneket seg mer tilbake. Noen som har opplevd noe lignende?
En annen ting er at like etter jeg begynte med lavkarbo, hadde jeg bursdag og fikk en thermos. Denne pleier jeg å fylle med kaffe hver morgen og drikker da egentlig en god del mer kaffe enn jeg gjorde før. Kan det ha noe å si? Drakk også en god del mindre kaffe i påsken.. Så egentlig har økt kaffedrikking og lavkarbokosthold fulgt hverandre. Kan det ha noen sammenheng?

spiser/drikker du mye melkeprodukter for å få i deg fett? ost, creme fraiche, rømme, fløte etc...?
akkurat slik du beskriver smertene dine, er slik jeg har det når jeg spiser/drikker melkeprodukter Og de kan de ble en god del av på et høyfett kosthold
Jeg har nok hatt en sjult intoleranse mot melkeprodukter..og nå fær jeg i meg fett gjennom fisk, oljer, nøtter, avokado ,bacon osv..
Jeg ville prøvd noen uker uten melkeprpodukter og sett om leddsmertene gikk over
Ingen ting å tape på ¨å prøve..

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:32   #5
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Sv: Re: Smerter i ledd

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

spiser/drikker du mye melkeprodukter for å få i deg fett? ost, creme fraiche, rømme, fløte etc...?
akkurat slik du beskriver smertene dine, er slik jeg har det når jeg spiser/drikker melkeprodukter Og de kan de ble en god del av på et høyfett kosthold
Jeg har nok hatt en sjult intoleranse mot melkeprodukter..og nå fær jeg i meg fett gjennom fisk, oljer, nøtter, avokado ,bacon osv..
Jeg ville prøvd noen uker uten melkeprpodukter og sett om leddsmertene gikk over
Ingen ting å tape på ¨å prøve..

Føler ikke jeg spiser mye mer melkeprodukter nå enn tidligere. Men kanskje jeg skal prøve det. Har en del melkeprodukter jeg må spise først. Som fattig student må jeg nesten det når jeg først har kjøpt det. I dag har jeg drukket lite kaffe. Føler ikke hoftene er like vonde nå. Kan være tilfeldig, men.. Skal kutte mer ned på både kaffe og melkeprodukter, og passe godt på omega 3/6 balansen. Kanskje det kan hjelpe noe.
Har ikke vondt i andre ledd som ankel, albue, kne osv. Er stort sett bare hoftene og litt i ringfingeren på høyre hånd.

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plutselig endring i ledd Qlio Fysisk og mental helse 16 13-04-12 13:48
Smerter i ledd pga lavkarbo? jimbo Spørsmål og svar 14 15-10-11 21:12
Ledd og muskel smerter!!! Sarah Fysisk og mental helse 9 29-10-10 14:12
Utlsett og kløe rundt ledd Evelyn Ketolysekuren 1 08-04-08 21:48
Vondt i ledd av Picasol? Summer Kosttilskudd 5 27-01-07 15:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no