Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen kreative ideer til pynt på veggene i stua

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-05, 18:53   #1
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Noen kreative ideer til pynt på veggene i stua

Her kommer et spørsmål helt på kanten.... eller utenfor kanten av hva vi egentlig driver med her inne. Til dere kreative sjeler: Noen som har gode ideer til dekor av veggene i stua?

Jeg har veldig sansen for IKEA-rammer, men jeg kunne godt tenkt meg å finne på noe som er litt annerledes, noe som ikke alle har liksom.

En stilig ting jeg så hos en tidligere nabo var f.eks sprossene til et gammelt vindu, hengt opp på veggen med forskjellige gamle ting i hver av de fire rutene. Blant annet husker jeg at hun hadde hengt en gammel bestefarklokke med kjede i en av rutene.

Noen av dere som har gode ideer? Kanskje kan vi inspirere hverandre?

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-08-05, 19:02   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Tja...jeg trror jeg har sagt noe om dette tidliger..

Feks hvis du rammer inn speilfløyel....elller sånn litt "nervøs-fløyel" om du skjønner. Enten 3 i samme farge eller forskjellig farge og gjerne sånn at stoffene blir hengt hver sin vei...skjønner...pga spillet i det...Litt store rammmer. Og Ikea-rammer er kjempeflott.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-08-05, 19:23   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hva med å henge rammene på veggen? Uten noe inni?

  Svar med sitat
Gammel 24-08-05, 20:16   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Det flotteste jeg har på stueveggen er akrylmalerier av min datter, fra hun var 4 år. Hun fylte store lerretstrukne plater med farge over det hele. Vær med når ungen maler, pass på å ha mange og store pensler, slike at en pensel kan brukes til hver farge og ikke alt blir blandet og gusjegrått. I en viss alder er de så flinke til å fylle hele 'arket' med farge. Så skal bildene ha pasparto og ordentlig ramme. Det er flottest med 2-3 stykker i serie.

Noe annet jeg var med på en gang. Heng et heng et flott sykke stoff rett på veggen. Kanskje flere stoffer eller biter av stoofer, i forskjellig tekstur - dvs vevd, silke, fløyel, blonder, grove ruter etc - helst med et fargetema - beige/brun for ekempel. Også kan du henge en tom men fin ramme - gjerne forgylt, fra loppemarkedd, litt på skrå halveis over. Kanskje plassere er et gammelt svarthvitt-fotografi et eller annet sted i montasjen, eller noe annet som passer tematisk eller fargemessig.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 24-08-05, 20:46   #5
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Heeeyyy jenter!! Nå begynner dere å sette i gang tanker hos meg Jeg har både rammer fra loppemarked, nervøs fløyel, silke og mere til Dette kan bli gøy Fortsett sånn folkens!!

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-08-05, 20:48   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det jeg synes er stilig, er sånne dype rammer som de sitter inn ting du ønker å ha inni og lager kunst av ting som betyr noe for deg. Feks de første babyskoene og en sølvskje sammen med et flott bilde og kansje sølvkopp. Eller brudebuketten inni en slik, eller noe annet stilig noe.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-08-05, 20:49   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

...også synes jeg jo selvsagt at et stort innrammet bilde av meg er noe alle burde ha i stuene sine.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-08-05, 21:00   #8
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Lise

...også synes jeg jo selvsagt at et stort innrammet bilde av meg er noe alle burde ha i stuene sine.

Ja alle trenger vi noe vakkert å se på en trist regnfull mandagsmorgen, eller en kald hustrig vinterkveld

Jeg tror du får plassen over peisen

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 23:08   #9
Eponine
Juniormedlem
 
Eponine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Mellom7 fjell
Alder: 44
Innlegg: 14
Eponine er ny på veien

Det jeg nettopp har gjort er at jeg kjøpte 4 blindrammer (oppsåente lerret). (Og jeg som egentlig best liker oddetall og ikke-symmetri..thihi). Sånne som er 3-4cm dype og ikke trenger rammer utenpå.

Jeg la de 4 så de dannet kvadrat på gulvet...så tok jeg gassbind med gips (ferdig med gips...kjøpes på apotek eller hobbybutikk), klippet strimler, fuktet de og la de på lerretene slik at strimlen på det ene blidet gjerne fortsatte i neste. Dette gjorde jeg strengt tatt bare for å få en opphøyning og annen struktur enkelte steder. Så malte jeg over med akrylmaling med store pensler. Nonfigurativt, ganske vilt og i de fargene jeg ellers har i stua. (Brun, beige og rødt. Det røde malte jeg på gips-strekene).

Forklarte jeg på en ok måte??

Eponine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Interessert i Lindeberg Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 23:13   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det høres veldig stilig ut Eponine! Kreativ du!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 23:13   #11
Gine
Medlem
 
Gine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 52
Innlegg: 326
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Eponine

Det jeg nettopp har gjort er at jeg kjøpte 4 blindrammer (oppsåente lerret). (Og jeg som egentlig best liker oddetall og ikke-symmetri..thihi). Sånne som er 3-4cm dype og ikke trenger rammer utenpå.

Jeg la de 4 så de dannet kvadrat på gulvet...så tok jeg gassbind med gips (ferdig med gips...kjøpes på apotek eller hobbybutikk), klippet strimler, fuktet de og la de på lerretene slik at strimlen på det ene blidet gjerne fortsatte i neste. Dette gjorde jeg strengt tatt bare for å få en opphøyning og annen struktur enkelte steder. Så malte jeg over med akrylmaling med store pensler. Nonfigurativt, ganske vilt og i de fargene jeg ellers har i stua. (Brun, beige og rødt. Det røde malte jeg på gips-strekene).

Forklarte jeg på en ok måte??

Dette hørtes spennende ut! Kan du ikke ta bilde av kunstverket og legge det inn her slik at vi får se? Vær så snill....

__________________




Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 23:24   #12
Eponine
Juniormedlem
 
Eponine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Mellom7 fjell
Alder: 44
Innlegg: 14
Eponine er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Gine

Dette hørtes spennende ut! Kan du ikke ta bilde av kunstverket og legge det inn her slik at vi får se? Vær så snill....

Oi! Det vet jeg ikke om jeg tør....skal ruge litt på tanken
Jeg syns det ser litt vilt ut siden jeg alltid har vært deltalj-freak og figurativ tidligere, men mannen digger det.

Eponine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Interessert i Lindeberg Svar med sitat
Gammel 31-08-05, 17:57   #13
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Spennende Eponine! Vil gjerne se!

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-09-05, 23:12   #14
Eponine
Juniormedlem
 
Eponine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Mellom7 fjell
Alder: 44
Innlegg: 14
Eponine er ny på veien

Her kommer det....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSCN4768.jpg (119,9 KB, 27 visninger)
Eponine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Interessert i Lindeberg Svar med sitat
Gammel 13-09-05, 23:16   #15
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Så stiiilig, Eponine!! Dette var en kjempelur ide - skal jeg også gjøre!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-09-05, 23:48   #16
tuttamost
Juniormedlem
 
tuttamost sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 43
tuttamost er på en erverdig vei
Smile

Dette var jo kjempefint!! Du kan trygt lage flere, julepresanger???

__________________
TUTTAMOST



tuttamost er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-09-05, 06:56   #17
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Så stilig!! Takk for titten!

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no