Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Koke suppe på nakkekoteletter?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-11, 14:13   #1
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Koke suppe på nakkekoteletter?

Jeg så en oppskrift på suppe med nakkekoteletter i strimler. Den skulle koke i ca 10 min. Jeg lurer på om lengre koketid(trekketid) vil gjøre kjøttet mørere (som høyrygg i fersk suppe..) eller om det vil bli seigt? Om noen vet

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 18:44   #2
Fruitdrops
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Innlegg: 73
Fruitdrops er på en erverdig vei

Sv: Koke suppe på nakkekoteletter?

Vet egentlig ikke, men når jeg lager koteletter pleier jeg å frese de i panna, så langtidssteke(/koke) med litt vann i ovnen etterpå. Har da med ben og fett i, og det blir en kjempegod kraft av dette som jeg pleier å fryse ned og bruke i gryter osv senere.
Syns kjøttet blir veldig fint og mørt da.

Men vil du ha hele strimler bør du ikke koke for lenge, for etter noen timer blir kjøttet sånn at det nesten løsner av seg selv. Vanskelig å forklare men det er ganske mange timer som skal til med hele koteletter.

__________________


Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 19:24   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Koke suppe på nakkekoteletter?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg så en oppskrift på suppe med nakkekoteletter i strimler. Den skulle koke i ca 10 min. Jeg lurer på om lengre koketid(trekketid) vil gjøre kjøttet mørere (som høyrygg i fersk suppe..) eller om det vil bli seigt? Om noen vet

Bruker ofte nakkekoteletter som suppekjøtt. Blir ikke seigt av lengre trekketid.(ikke fosskoke de) Trenger ikke steke kjøttet først, men det gir en finere farge på kjøttet å steke det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 20:40   #4
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Koke suppe på nakkekoteletter?

Jeg bruker å langtidskoke hele nakkekoteletter i panna med vann og fløte. Noen ganger blir de møre, andre ganger blir de seige. Jeg vet ikke hvorfor jeg får ulikt resultat fra gang til gang, men det kan kanskje ha noe med kvaliteten på kjøttet å gjøre og muligens hvor "hardt" de kokes ..?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 13:28   #5
keysa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5
keysa er på en erverdig vei

Sv: Koke suppe på nakkekoteletter?

prøv heller med lettsaltet sideflesk, nakke koteletter blir grå,,og lettsaltet flesk blir fin rosa,, og mye bedre smak på

keysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 13:37   #6
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Koke suppe på nakkekoteletter?

Tusen takk alle sammen

Da har jeg notert meg lettsaltet sideflesk. Kjøper du stykker med svor og koker den med?

Har ellers ikke noe imot at kjøttet detter fra hverandre i en suppe, og å steke strimler først for finere farge har jeg også lagt meg på minne.
Det er greit å kunne variere litt

Cyan, jeg har også noen ting jeg mener jeg gjør på akkurat samme måte - med ganske forskjellig resultat. Så råvarene er ikke uten betydning, men noen ting er vanskelig å bedømme før etterpå synes jeg

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nakkekoteletter? Brumm Middag 7 12-09-11 21:31
Nakkekoteletter StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 26-02-10 20:35
Koke juleskinke missnano Oppskrifter 4 02-12-08 15:55
Kan jeg koke kjøttboller? wander Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 30-03-08 00:38
Nakkekoteletter i stekeovn terry Middag 3 17-03-08 20:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no