Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spm om fettforbrenning og partystopper

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-10, 12:53   #1
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Spm om fettforbrenning og partystopper

Jeg lurer på 2 ting.

Bakgrunn:
Jeg har stått stille siden januar og har derfor begynt å teste ut ulike partystoppere. Fikk en reaksjon ved å kutte meieriprodukter, og gikk ned 1 kg, derretter var det bråstopp. Lever i ketose og gikk ned ca 12 kg mellom okt og januar hvilket er veldig bra. Veier nå 76 kg og vil i første omgang ned til ca 72, og på sikt se om jeg klarer å gå ned til under 70 kg. Har liggi på ca 72 kg i mange år før jeg fikk problemer med insulin og la på meg skrekkelig mye på kort til. Så mine 2 spm:

1. Hvor lang tid forsøker dere partystoppere før dere erkjenner om de funker eller ikke?

2. Fettforbrenning: i perioden jeg gikk ned i vekt opplevde jeg mer overskudd. Etter at vekten stoppet opp synes jeg energinivået er mer på det gamle (opplever allikevel mange andre positive helsegevinster). Har gått tur på fastende hjerte mye i det siste og det har fungert. I dag forsøkte jeg å jogge rolig på fastende hjerte og det funka ikke. Ble helt tom og slapp i kroppen. Skaldeman skriver at vi har dobbel tilgang på energi, fettet vi spiser og fettet på kroppen.

Undrer meg derfor på om det er en sammenheng mellom at jeg ikke går ned i vekt og at det virker som kroppen ikke henter energi fra mine egne fettlagre under anstrengelse.

Noen som har noen erfaring, synspunkter på dette? Og hva kan jeg gjøre for å sparke igang fettforbrenningen igjen?

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er DIN partystopper? annama Lavkarbo generelt 49 11-03-11 09:04
Artikkel om fettforbrenning ada-emilie Trening 2 24-05-10 23:29
Den beste fettforbrenning? Monix Trening 44 21-08-08 17:29
Ketose og fettforbrenning Selma Ketolysekuren 4 06-11-07 20:30
Karbohydrater og fettforbrenning silje Lavkarbo generelt 5 10-08-05 20:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no