Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen som nærmer seg målet sitt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-05, 13:44   #1
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Noen som nærmer seg målet sitt?

Gratulerer!!! Er du fornøyd? Har kroppen tilpasset seg?

HVor mange kg tok du av deg, hvor lang tid tok det??

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-08-05, 16:06   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg er så nær målet jeg kan komme. Har ikke gått ned særlig mye det siste året, etter at jeg så smått startet seriøs trening. Størrelsen har endret seg veldig. Kroppsfasongen også. Spesielt det siste halvåret etter at jeg begynte å trene pilates for alvor. Jeg tror kroppen trener hjelp til å finne fasongen. Trening er ikke et valg - det er et MÅ oppi dette.

Jeg er kjempfornøyd og aldri så lite stolt av meg selv. Jeg brukte laaang tid på mine 15 kilo, men JEG KLARTE DET !! Og jeg holder vekten også. Det MÅ jeg, for jeg har gitt bort alle klærne som er for store og det er IKKE aktuelt å kjøpe større klær igjen

Normalt trenger kroppen et halvt års tid etter man har nått målet for å stabilisere seg. Dette er iallefall den erfaringen jeg og mange andre har.

Men som sagt - trening - fysisk akrivitet er alfa & omega. Det nytter ikke å sitte stille i soffan og vente på at kroppen skal bli fast og fin !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-08-05, 19:39   #3
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Jepp, nærmer meg målet. Har tatt av 36 kg siden april i fjor, og har ca 4 kg igjen. Kroppen tilpasser seg fint!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-05, 02:08   #4
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Gratulerer så masse til dere begge, dere har gjort dere fortjent.... Dere er kjempeflinke.. skal ikke gi opp. Aldri....

Trenger vel å smøre meg med tålmodighet og ta en dag av gangen...

Hadde vært gøy med før/ etter bilder .... hehe...

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-08-05, 09:22   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

Gratulerer så masse til dere begge, dere har gjort dere fortjent.... Dere er kjempeflinke.. skal ikke gi opp. Aldri....

Trenger vel å smøre meg med tålmodighet og ta en dag av gangen...

Hadde vært gøy med før/ etter bilder .... hehe...

Hei
29 kilo . Etter det en lang periode med stabil vekt, så har det i sommer sneket på et par kilo, så jeg må ta et tak nå. Heldigvis skal jeg en uke på jakt i sept. Vi går da 8-9 timer i fjellet hver dag, da ordner det seg vel. Jeg tror ikke man kan legge ved billeder her i dette forum.?
Kroppen tilpasset seg forresten forbausende godt. Har du sett artikelen i vi menn nr 22? Etter et vekttap på 25 kilo i løpet av 3 måneder med ketolysekuren så journalisten vel ganske godt ut ?
Jeg skal sende deg før- og etterbilleder på din e-post utenom forum hvis jeg får det til.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-08-05, 11:02   #6
sirkeline
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hei

Jeg har gått ned 32,5 kilo på 6 måneder. Kunne tenke meg å gå ned 5-7 kilo til, og det går når jeg intensiverer treningen. Kroppen har tilpasset seg bra, men mageskinnet må jeg nok operere etter 2 svangerskap og mye jo-joslanking. Lykke til! Det er motiverende i seg sjøl når vekta nærmest raser ned!

  Svar med sitat
Gammel 21-08-05, 11:03   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Jeg tror ikke man kan legge ved billeder her i dette forum.?

Etter all hjelpen du yter gleder det meg at jeg kan hjelpe deg litt også. Du kan legge inn bilder i posten.

Når du har svar ruten oppe (svar til tråden) vil du under finne

"Behandle vedlegg"

Legg ved filer
Gyldige filtyper: bmp doc gif htm jpe jpeg jpg mp3 pdf png psd txt xls zip

Da trykker du på behandle vedlegg og søker opp bildet som ligger på din datamaskin ved å trykke "browse". Når du har funnet bildet velger du "last opp" og når du poster vil bildet ligge i en rute under teksten slik som under her. Huffa meg jeg er dårlig til å forklare tekniske ting, men det virker iallefall. På PM kan du ikke legge ved bilder dessverre (iallefall får ikke jeg det til).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 17-12-06 kl 14:38.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-08-05, 12:56   #8
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Jeg har gått ned rung 26 kg siden januar. har 3-4 kg igjen nå. Har gått oppigjen litt siste dagene siden jeg har gitt skit i hva jeg spiser. Tenkte å ta en pause en liten stund for å så begynne på nytt når jeg kommer godt i gang med studiene.

jeg begynner å bli fornøyd. men er ikke helt. har forsatt en del mage som må vekk..

kjøpte meg en ola/dongeri jakke her for noe uker siden.. hver gang jeg går i den føler jeg meg feit... HELT til jeg ser meg selv.. da ser jeg tynn ut... så går det 10 min så føler jeg meg feit igjen.. så tror det ligger i hode jeg..

har litt overflødig hud.. men ikke mye. har ikke vert den flinkeste til å trene denne tiden. Men nå har jeg begynt på førskolelærer utdanneslen og vi skal være ute 2 dager i uken første måndene og fra 24 okt - 9-des skal jeg være i prakis i barnehage håper jeg får litt mosjon da.

og så skal jeg begynne å trene ved treningsenter tror jeg. har mange sene skoledager der jeg ikke begynner før 12 så da kan jeg trene på morgenen for å få noe ut av dagen..

så håper kroppen og jeg blir fornøyd i løpet av dette halvåret. sån at når januar kommer igjen så har jeg kommet i mål

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-05, 13:08   #9
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien
Smile

Opprinnelig lagt inn av sirkeline

Hei

Jeg har gått ned 32,5 kilo på 6 måneder. Kunne tenke meg å gå ned 5-7 kilo til, og det går når jeg intensiverer treningen. Kroppen har tilpasset seg bra, men mageskinnet må jeg nok operere etter 2 svangerskap og mye jo-joslanking. Lykke til! Det er motiverende i seg sjøl når vekta nærmest raser ned!


WOW!!!! det er masse kg det, 32.5 kg på 6 måneder...

Helt utrolig... Det er over en kg i uka... Gratulerer... siden du gikk ned så kjapt tror jeg at kroppen trenger å omstille seg litt... Jeg ville vente 6-12 måneder før jeg tok noe operasjon.. tror jeg... mener jeg, siden du gikk så fort ned...

Men du vet hva som er best for deg.... Lykke til..

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-08-05, 02:11   #10
clueless
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 11
clueless er på en erverdig vei
Talking

Har gått ned 30Kg siden januar, skal ned ennå 20-25Kg. Håpet er å veie rundt 55-60Kg. Blir happy da Har begynnt å få litt løs hud på magen, den begynner å ligne en elefanrompe (bokstavlig) eek:

Vekten min har nå stagnert litt rund ca.78Kg, er det noen som har noen veldig gode råd på hvordan man skal få det til å rikke seg igjen. Tror egentlig jeg spiser for lite i forhold til det jeg trener. :

clueless er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen;-) Svar med sitat
Gammel 26-08-05, 10:16   #11
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av clueless

Har gått ned 30Kg siden januar, skal ned ennå 20-25Kg. Håpet er å veie rundt 55-60Kg. Blir happy da Har begynnt å få litt løs hud på magen, den begynner å ligne en elefanrompe (bokstavlig) eek:

Vekten min har nå stagnert litt rund ca.78Kg, er det noen som har noen veldig gode råd på hvordan man skal få det til å rikke seg igjen. Tror egentlig jeg spiser for lite i forhold til det jeg trener. :

Gratulerer med kjempeflott resultat Clueless!
Det er litt vanskelig å gi noen råd om hva du skal gjøre for fortsatt vektnedgang uten å vite hvilken teori du har fulgt. Får du i deg nok grønnsaker,proteiner, fett og drikker du nok?
Hvor lenge har du forresten stagnert. Det er helt vanlig at vekten står stille i kortere eller lengere perioder. Kroppen må få tid til å endre seg underveis, så en går gjerne ned i omkrets selv om vekten står stille.
Men du, hvor høy er du ,- 55 kg er jo svært lite!
Lykke til videre!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 26-08-05, 10:28   #12
sirkeline
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

WOW!!!! det er masse kg det, 32.5 kg på 6 måneder...

Helt utrolig... Det er over en kg i uka... Gratulerer... siden du gikk ned så kjapt tror jeg at kroppen trenger å omstille seg litt... Jeg ville vente 6-12 måneder før jeg tok noe operasjon.. tror jeg... mener jeg, siden du gikk så fort ned...

Men du vet hva som er best for deg.... Lykke til..

Hei igjen

Koselig at du prøver å trøste meg med at kroppen kommer til å omstille seg Hadde det enda vært så vel. Magen har vært sånn siden jeg fikk min første sønn, da var jeg 20 år. Nå er jeg snart 38, og huden er nok ikke så spenstig lenger, dessverre. Det hjelper ikke med verken trening eller slanking på den. Så skal den bli noenlunde ok igjen, må jeg nok under kniven Likevel er jeg forundret over hvor lite slappe andre deler av kroppen er blitt etter et såpass stort vekttap. Det er nok helt spesielt for lavkarbodietter. Har slanket meg flere ganger i voksen alder og gått ned mange kilo, men dette er den dietten hvor kroppen har tilpasset seg absolutt best

Fortsatt lykke til til deg!!

  Svar med sitat
Gammel 26-08-05, 11:04   #13
inger
Nytt Medlem
 
inger sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 6
inger er på en erverdig vei

Jeg har snart nånn målet mitt, mangler 2 kg-de vil liksom ikke av selv hvor mye jeg prøver! Det tok meg ca 2 mnd og ta av 10 kg-jeg er storfornøyd, fikk plutselig så mange nye klær(de som lå lengst inni skapet passet perfekt igjen!!) Har bare fått positive tilbakemeldinger på min vektreduksjon, og selv har jeg fått masse ny energi og mindre problem med astmaen min! Jeg skal fortsette å trene hver dag og spise lavkarbomat-så de 2 kiloene vil vel smyge seg av etterhvert!*håpehåpe*

__________________
inger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-05, 12:49   #14
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

jepp, er i mål. Minus 13 kg siden februar. Ikke noe resertempo, men passe for meg som ammer. Driver stabilieringsarbeid.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-08-05, 10:21   #15
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg har gått ned noen få kilo ved å gå over fra lavGi-kost (inkl. lavGi-brød) til Ketolyse-lignende diett men uten melk med 15-20 karber pr.dag. Det viktigste er at blodsukkeret mitt, som har vært for høyt, har stabilisert seg og at jeg har kvittet meg med 7 cm av det farlige magefettet. Nå er jeg slank nok, men har lite muskelmasse, og må derfor fokusere på å øke muskelmassen ved trening.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 27-08-05, 15:35   #16
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Gratulerer så masse til alle dere... Endelig har dere nådd målet deres. For en herlig følelse??

Jeg unner dere alt godt, det har dere jammen med fortjent.. Dere er en stor inspirasjon til alle andre slankere... Iallefall meg...

Blir glad når jeg hører om andre som har nådd målet sitt, da vet jeg at det er håp, selv om det tar sin tid.. lang lang tid..

Fint at dere fortsatt henger rundt på forumet og gir tips til oss, det er jo helt supert..

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-08-05, 16:06   #17
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Jeg har gått ned 10-11 kg og er omtrent der jeg var før jeg ble gravid for snart 3 år siden. Jeg har enda ca 8 kg igjen til drømmevekten, og det jobber jeg med.

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-08-05, 18:05   #18
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Hei. Jeg begynner å nærme meg målet, jeg har forandret på målet etterhvert som jeg har nådd dem, men nå er siste målvekt 65 kilo. Jeg startet på ketolysekuren januar 04, men hadde et halvt års pause med vanlig mat (der noen kilo snek seg på igjen) men har siden januar i år gått ned 28 kilo. Tilsammen har det forsvunnet 37 kilo, og kroppen har forandret seg masse! Jeg har blitt kvitt ca. 25 cm rundt midjen, 25 rundt hoftene, 10 på overarm, 15 rundt lår, 7 rundt leggen,24 rundt brystet og 4 cm rundt halsen.

Jeg har litt hengearmer, og har fått "slipsbryst" (men bedre enn ballonger!), magen er et kapittel for seg selv etter tre svangerskap og overvekt, men dette er det som er litt negativt. Det positive er at jeg er kvitt "tyrenakke", skuldrene har blitt smale, jeg har fått smalere fingrer (må ta inn alle ringene mine),og rumpa mi har blitt smal! For første gang på 25 år blir jeg nå kalt slank, folk går rett forbi meg og kjenner meg ikke igjen.... stort sett har jeg det kjempegøy!!

Jeg trener en del, jeg sykler til skolen og jeg trener kondisjon og styrke på Spenst. Dette gjør jeg for å stramme opp det som er mulig å stramme, og det gir meg velvære å være i god form + det gir masse energi!!
Jeg vil aldri komme tilbake til 107 kilo, jeg trives for godt med min nye kropp! Jeg har lært meg å leve lavkarbo, og slik skal jeg fortsette fremover.

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-08-05, 20:40   #19
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Jeg begynte på Ketolyse 1 mars, å har siden det tatt av 20.5 kilo. Jeg er veeldig fornøyd kan du si Å nå er jeg 2.5 kilo unna målet mitt.

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-08-05, 17:46   #20
Tone-Lise
Juniormedlem
 
Tone-Lise sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 12
Tone-Lise er på en erverdig vei
Thumbs up

Imponert

Hei,

jeg må si jeg er meget imponert av resultatene deres.
Dette var kjempe inspirerende.

Jeg selv har bare vært på lav karbo i 4 uker på mandag og da er det ny veie dag.
Da jeg begynte var jeg 90,8 kilo. Mitt første mål er å komme under 80. Deretter vil jeg fortsette ned mot 70 kilo. Jeg er 1.75 høy og tror det er god idealvekt for meg.

På de tre ukene som jeg vet resultate på har jeg tatt av 4,1 kg. Jeg synes jeg er på god vei måt mitt første mål og håper å se 85 tallet på vekta i morgen. Kan ikke huske sist jeg så det tallet. Tror det må være etter jeg fikk min første jente. Hun er nå 5 år

Tone-Lise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15
huff, er dette sant? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 15 17-02-05 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no