Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Veronica Atkins Om Konkursen

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-05, 21:54   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Veronica Atkins Om Konkursen

http://www.palmbeachpost.com/accent...debar_0824.html

Opprinnelig lagt inn av Palm Beach Post

Company was not Atkins' forte

By Carolyn Susman

Palm Beach Post Staff Writer

Wednesday, August 24, 2005

Bob Atkins' widow, Veronica Atkins, who lives in West Palm Beach, discusses the bankruptcy of the company she sold following her husband's death.

With the fall of Atkins Nutritionals, critics are again claiming that Dr. Atkins' low-carb approach is to blame. How do you see this? Do you think it will hurt his legacy?

It is important to separate the products-company from the lifestyle. ANI was established to aid patients and lifestyle followers by providing quick and easy in-between meals in the form of shakes and bars. It quickly expanded to other products. As the pioneer in the industry, ANI expanded into most of the major food sectors. Once the "giants" entered this popular market sector, it naturally became more difficult for ANI to continue to be the leader in all food categories. My husband created a market that became so large, even his own company could no longer compete. Despite the media's comments that the diet is a fad, I have been informed that 44 percent of American households are currently watching their carbohydrate intake.

What do you want people to think of when they think of him now?

I want people to think of him as a physician who was interested in preventative medicine and helping patients with nutritional and natural approaches to illness as opposed to medication or surgery.

Do you think if you had remained with the company the outlook might have been different? (She sold it for $500 million after his death in 2003 and used money from the sale to establish the Atkins Foundation.)

Not really. My personal involvement in the company was minimal. Bob's life, and as a result mine, were much more involved in his medical practice. After his death, I needed to fully separate my Foundation activities from the commercial side. Eventually, once the low-carb sector began to expand so rapidly, there had to be a shakedown in the industry. Don't forget, the company was acquired with a significant amount of debt financing.

How does the bankruptcy affect you personally, from an emotional standpoint?

Obviously, anything perceived as negative that involves the Atkins name is sad for me; especially when the majority of the public may not understand the true reasons behind the reorganization. However, I am very involved in continuing his legacy through his Foundation and the funding of scientific research that has already begun to support his clinical findings.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-08-05, 22:10   #2
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Det som er dumt er at dette er mytebyggende,endå fleire folk komme til å overbevist om at atkins/lavkarbo er feil for folk

Akkurat som myten om at atkins døde overvektig.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 25-08-05, 12:57   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Veronica Atkins

However, I am very involved in continuing his legacy through his Foundation and the funding of scientific research that has already begun to support his clinical findings.

Gleder meg!

For dem som har satt seg bittelitt inn i Atkins sine diettanbefalinger så ser de at der er et skille mellom de medisinske anbefalingene, og disse produktene. Tror jeg.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-08-05, 13:15   #4
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Vil Atkinsproduktene forsvinne fra markedet? Noen som vet?

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-08-05, 14:43   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

De påstår nei. Men det vet vi jo ikke enda. Spørs hvordan salget er her i landet. Tviler nå på at det er det helst store. Jeg har sett produktene støve ned flere steder. Min meny butikk tar de ikke inn igjen.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no