Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Nyyydelig is

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-05, 17:55   #1
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Nyyydelig is

flere enn meg som er glad i is her da


har en oppskrift jeg faktisk har prøvd førtes i dag,og den isen blei nyyyydelig syns jeg..jam-jam


iskrem
3 eggeplommer
3 dl kremfløte
søtningsmiddel ca tilsvarende 1 ss sukker

visp eggeplommene godt med søtstoff og event. smakstilsetning.rør det så inn i vispet kremfløte.kan med fordel lages i ismaskin.

variasjon feks.sitrondråper,vaniljedråper,1-2 ss fun light saft etter ønske.


jeg delte "isen" i to posjoner og hadde sitron dråper i den ene og vaniljedråper i den andre..blei helt nyyydelig

good luck og håper det smaker

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 17:57   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

hørtes kjempegod ut, denne skal jeg prøve!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 18:57   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk



...nå må jeg få kjøpt meg den ismaskina snart !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 19:19   #4
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill

Skal lage det med en gang, så blir det dessert på madamen i kveld!
Takk!

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 20:02   #5
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill

Nå står de til nedkjøling!
Forresten... Hvor lenge skal de stå i frysen?
Har aldri lagd noe liknende jeg, men så KJEMPEGODT ut i alle fall!

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 20:05   #6
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

det spørs helt hva du har fryst det i...blir jo veldig fort frossen i en bitteliten boks.kan jo ta noen timer i en stor...må nesten sjekke etter en stund...håper dere og syns den er god...glømte å skrive at det er 10 karbo i hele oppskrifta..syns det er greit å vite sånt jeg..kooooooooos dere

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 20:06   #7
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

og du nille...går veeldig fint ann å lage uten ismaskin,jeg har ikke det....

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-05, 12:40   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

En ting som er utrolig viktig å få med seg, er at du må RØRE i isen minst hvert kvarter helt til den er frossen, ellers blir den ikke så god og myk, og får masse iskrystaller på seg. Rører du i den, blir den myk og kremete, slik som kjøpt iskrem. Det er derfor det er så bra med ismaskin for den rører i isen konstant helt til den er frossen.

Jeg har laget denne isen i årevis jeg, er sååå god, men ikke om du ikke rører i den.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-01-05, 12:41   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg GAV nettopp vekk min helt nye ismaskin... brukte den aldri.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-01-05, 16:59   #10
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

okidoki...blir den helt myk og fin hvis man røren i den..jøss visste jeg ikke...takk for tipset...gjorde jo ikke det jeg...men den blei ganske bra likevel syns jeg..var jo litt hard til og begynne med..men det er jo ofte vanlig is også det syns nå jeg da...men da skal jeg prøve det neste gang...også kan jeg jo ønske meg ismaskin

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-05, 17:19   #11
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Lurer på om jeg skal GÅ den ene mila over til Raufoss jeg, og robbe fryseren til Snoopygirl!! hehe...

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 11-01-05, 17:22   #12
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Lurer på om jeg GÅ den ene mila over til Raufoss og robbe fryseren til Snoopigirl jeg!!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 11-01-05, 21:42   #13
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

hi-hi-hi,,,,ja det må du gjerne gjørra vøttu....bare koooooooos det.bare kom du...passe tur det


da sees vi da,,blir koooooooooos det

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-05, 01:36   #14
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill

Også er det masse forbrenning i turen, så da MÅ du nesten spise litt is for å fylle opp lageret igjen...

Tusen takk for oppskriften! Det ble kjempegodt, og vi har lagd den to ganger til nå!
Syntes sjokoladeversjonen var best syntes vi da. Bare smeltet litt smør og 75% sjokolade, og litt fløte og rørte inn...

NAM!

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-05, 11:03   #15
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

det var jammen bra....oj den versonen deres skal jeg også prøve..hørtes deilig ut

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 09:12   #16
SFA
Juniormedlem
 
SFA sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Strömstad
Innlegg: 33
SFA er på en erverdig vei

Sv: nyyydelig is

Mmm, denne skal jeg lage til kveldskos i dag

__________________
Min Motivasjonsdagbok



SFA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 19:02   #17
Sookie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 1
Sookie er på en erverdig vei

Sv: Nyyydelig is

Naaam, nydelig is ! Ligger i fryseren, men har prøvesmakt litt, og med vanilje smakte det fantastisk !

Sookie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 20:13   #18
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nyyydelig is

Gjorde litt om på oppskriften, og det smaker foreløpig deilig sjokoladeis.
Oppskriften ble som følgende;

3 eggeplommer
3,3 dl fløte
2 ss Splenda
2 ss Kakaopulver

Piska krem. Vispet så eggeplommene inn med først splenda, og når det var klart hadde jeg i 1 ss kakaopulver. Blanda kremen inn med eggeplommene og vispet godt til det ble luftig. Den siste ss med kakaopulver smakte jeg til da jeg ville oppnå en bedre sjokoladesmak.
Må vispes i fryseren hvert 20. minutt. Skal redigere inn antall timer i fryseren når den er klar.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nyyydelig eplekake :D Impulsiw Kake/dessert og snacks 7 25-02-09 15:21
Nyyydelig avocadodressing elian Annen mat 8 12-02-09 21:31
nyyydelig sukkerfri sjokolade:-) og net carbs Antoinette Lavkarbo generelt 2 08-11-06 15:01
Nyyydelig kake! (Lises gullerotkake) HP Bakst 22 13-03-06 17:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no