Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Matbudsjettet på lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-10, 06:31   #1
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Matbudsjettet på lavkarbo

Jeg lurer på hvor mye penger dere bruker på mat i mnd.
Jeg syns jeg og min samboer bruker veldig mye penger, vi begge spiser lavkarbo.
Var bare litt nysgjerrig og ville sammenligne litt, hvis noen vil uttale seg om det da

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 07:07   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Hos meg går det mest i... kjøttdeig (ofte på tilbud), first price-kyllingfileter, nakkekoteletter, bacon, egg. Frosne grønnsaker, oftest spinat. Meierismør, noen meieriprodukter som fløte, creme freiche, ost.

"Ekstra" investeringer blir det om jeg skal bake og trenger fiberhusk eller frø, som ikke er så veldig billig, men drøyt i bruk. Oliven/rapsolje bruker jeg også heller litt penger på enn å gå for de aller billigste variantene.

Skorter det mer enn normalt på pengene blir det mindre meieriprodukter, og mer eggspising.

Jeg bor alene og bruker vel en "flink" uke sånn ca 400 kr på mat - da sier jeg "flink", for jeg er fryktelig lett å friste med dyrere kjøttstykker og Skyr og sånne ting, som jeg på ingen måte trenger, så det går liksom over i "kos"-budsjettet.

Det har alltid vært mye dyrere for meg å leve høykarbo, men da fordi det er enda mer unødvendig å la seg friste av...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 09:17   #3
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Jeg føler egentlig ikke det blir så mye dyrere, en slipper jo unna dette med snop og chips, lunsj på jobb er og med hjemmefra nå... Nå er det kun jeg som lavkarber i familien vår på 4, de andre spiser ikke SÅ ulikt meg, men spiser litt av høykarboting utenom.

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 09:58   #4
Edlih
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 50
Edlih er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Dyrere er det jo helt klart, men og helt klart verdt hver ei krone ekstra!

__________________



Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:53   #5
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Det gjer eit STORT ekstra innhogg i budsjettet, heilt klart.
Har jo sett enkelte her på forumet seie at det er billigare å leve lågkarbo fordi dei ikkje lenger bruker 200 kroner om dagen på snask og brus, men for meg som ikkje eingong har brukt 200 i månaden på det, så merkar eg veldig godt at det kostar å ete skikkeleg mat. Har også fire ungar som helst skal ha litt betre mat enn berre billig-kneip med billig-margarin, billig-nudlar, billig-pommesfrites og billig-pizza til middag...

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 11:42   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Hvordan gir det egentlig innhogg? Skal vi se; Jeg kjøper akkurat det samme som før, minus godteri, frukt, potet, pasta, ris, hvetemel, annet mel, fiskekaker, kjøttkaker etc. Legg på en pakke fløte i uka + en rømmeboks på to uker, og litt skyr...der har du meg. Skyren er jo forøvrig dyr, det skal de ha....17kroner for en boks lissom.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 11:58   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

Dyrere er det jo helt klart, men og helt klart verdt hver ei krone ekstra!

Hvorfor er det helt klart dyrere? Kanskje for deg, men ikke for alle.

Her i huset er det bare jeg som spiser lavkarbo på heltid, men vi bruker ikke mere penger på mat enn før. Vi kjøper mindre drittmat og mere næringstett mat. Og enda har vi et barn som i denne perioden har gått fra 100% sondemat til å spise 70% selv, så vi kjøper mat til henne også( og hun spiser kesam for 40-50kg i uka).

Nå skal det sies at jeg handler kjøttdeig på tilbud og har alltid masse kjøttdeig i fryseren, jeg kjøper billig frossen kyllingfilet, billig frossenfisk og billige egg( pluss egg fra egne høner). Egg er billig mat og vi spiser mye egg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 00:56   #8
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvordan gir det egentlig innhogg? Skal vi se; Jeg kjøper akkurat det samme som før, minus godteri, frukt, potet, pasta, ris, hvetemel, annet mel, fiskekaker, kjøttkaker etc. Legg på en pakke fløte i uka + en rømmeboks på to uker, og litt skyr...der har du meg. Skyren er jo forøvrig dyr, det skal de ha....17kroner for en boks lissom.


Hva er skyren?

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 01:01   #9
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Delte meninger her. Jeg og min samboer bruker ca 5000 kr i mnd på mat, om ikke litt mer.... Har ikke noe oversikt fra før vi begynte på lavkarbo siden vi ikke hadde felles "matkonto" før. Syns det er litt mye penger å bruke på mat, men er bombesikker på at vi brukte like mye eller mer når vi frotset potetgull (savne det litt på dag 63 uten), og annet tjafs. Spiste ute gjorde vi også kjempeofte. Forstå meg rett, vi har råd til det og vi stortrives med lavkarbo. Min samboer har gått ned 14 kg på 63 dager Eneste er at jeg nå har fått oversikt over hva vi bruker på mat, å da ble jeg litt nysgjerrig på hva andre bruker

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 06:56   #10
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Grolla, her.

Hva er skyren?

Skyr, fra q-meieriene

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 06:57   #11
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Grolla, her.

Delte meninger her. Jeg og min samboer bruker ca 5000 kr i mnd på mat, om ikke litt mer.... Har ikke noe oversikt fra før vi begynte på lavkarbo siden vi ikke hadde felles "matkonto" før. Syns det er litt mye penger å bruke på mat, men er bombesikker på at vi brukte like mye eller mer når vi frotset potetgull (savne det litt på dag 63 uten), og annet tjafs. Spiste ute gjorde vi også kjempeofte. Forstå meg rett, vi har råd til det og vi stortrives med lavkarbo. Min samboer har gått ned 14 kg på 63 dager Eneste er at jeg nå har fått oversikt over hva vi bruker på mat, å da ble jeg litt nysgjerrig på hva andre bruker

Det syns jeg er ufattelig mye. Riktignok kjenner jeg familier med matbudsjett på 12-13 tusen kroner pr mnd, men selv bruker jeg langt under 2000 kroner på mat.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 09:51   #12
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Ca 4000 tusen i mnd for to voksne, hvorav kun meg på ketogen diett og hun på lavkarbo. Og det er egentlig rom for å kutte litt til, men bekvemmeligheten av å velge litt bedre kjøtt i ny og ne er jo verdt litt hehe

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 11:56   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Alt fra tusen til femtenhundre kr i måneden på mat, og jeg er en person. Ikke så mye, nei! Men så sparer jeg en del på at jeg spiser veldig lite grønnsaker og ingen meieriprodukter bortsett fra melk, forsåvidt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 15:46   #14
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

ca 2000-3000kr i mnd. Er blitt mye flinkere å planlegge hva vi skal ha til måltidene og kjøper som regel bare det vi trenger, så derfor bruker vi mindre penger på mat nå enn før..vi er 2 voksne og 1 barn..

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 22:24   #15
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Okei, vi har jo forsovidt bare holdt på i 2 mnd. Så etterhvert så man kommer inn i det så klare vi kanskje å kutte litt på kostnadan

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 22:55   #16
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Når dere sier matbudsjett. Er det kun mat, eller gjelder det de tingene som handles på matbutikker? Feks vaskemiddel, såpe etc.?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 00:02   #17
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Har ikke tall på hva vi bruker på mat, men jeg spiser i alle fall mindre og færre måltider. På høykarbokosthold ble det mye gatekjøkkenmat, chips og sjokolade - så jeg tror at vi faktisk sparer noen kroner på lavkarbomat
Eneste som blir ganske dyrt er dersom jeg lager desert eller kake dersom det er bursdag...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 20:42   #18
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Æ tenke vel på alt som handles i matvarebutikken... Mat, vaskemiddla osv.

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 21:08   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Grolla, her.

Æ tenke vel på alt som handles i matvarebutikken... Mat, vaskemiddla osv.

Men vaskepulveret blir vel ikke dyrere selv om man spiser LCHF?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 21:18   #20
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

nei klart det blir ikke dyrere med vaskemiddel, hun svarte nok på mitt innlegg. Jeg lurte bare på om summene dere oppga her gjaldt KUN mat, eller alt i matbutikk! Måtte ha noe å sammenligne med!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:47   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Grolla, her.

Æ tenke vel på alt som handles i matvarebutikken... Mat, vaskemiddla osv.

punkt EN for å redusere budsjettet må jo være å slutte å handle vaskemidler i matbutikken! Snakk om penger ut vinduet... Har man en Felleskjøpet eller Staples (tidl Binders) i noenlunde i nærheten sparer man masse på å handle det der!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 13:50   #22
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Og når man ikke har det, Carisma, funker det fjell å handle på butikken. Og man kan spare mange kroner ved å kjøpe vaskepulver, og ikke tabletter /flytende.

Men når det kommer til mat vil jeg tippe av vi ligger på rundt 3500kr måneden for to voksne. Vi handler i hovedsak på Kiwi. Vil anbefale andre å handle basisvarer og det man bruker mest av på Kiwi/lavpris, og heller ta en tur til Centra/Meny/Ultra de gangene man er ute etter noe spesielt. Utrolig mye penger å spare på det.


Sist redigert av Licota : 11-07-10 kl 13:55.
Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 14:06   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Jeg mente bare mat, ja. Les overskriften en gang til, det står da vitterlig "matbudsjett" .
Når det kommer til vaskemiddel er jeg ikke så opptatt av å spare, så mye bruker jeg ikke av det uansett, ettersom jeg bare er én person. Jeg tåler heller ingen av billigmerkene, kun Neutral eller Blenda sensitive, og den flytende av sistnevnte sliter mye mindre på klær enn pulver, og gjør at jeg slipper å bruke tøymykner (hvilket jeg ikke liker så godt uansett).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 10:43   #24
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Hmm.... me bruken (2voksne + 1 barn) ca 3000-4000kr i mnd på mat tenkjer eg. No har me to husstander på ein måte då, sia me har to leiligheiter me vekslar litt på å vera i (skal vera så glad den 27.august når me flyttar inn i nyehuset vårt!!!) så det vert ein del ekstrakjøp som er heilt unødvendige... Men når me får EIN husstand å forholda oss til, satsar eg på at ein plass rundt 3000kr i mnd skal fungera fint

No har me det slik at vetlejenta et litt frukt og frukostblandingar og litt sånn, og gubben et av og til på jobb (får det dekka), og eg et ganske lite på lavkarbo - men fettfult og godt! Så då vert det faktisk rimlegare enn når eg ikkje et lavkarbo og ikkje eig magemål og kan stappa innpå med alt mogleg.... off... glad eg et lavkarbo altså!!! Hehe!

Men, eg trur dette varierer litt for kvar enkelt. Er jo greit å unna seg litt skikkelig ferskt kjøt av og til og slik. Og nokon held seg unna "dyre" meieriprodukter som fløyte og slik.... men, så lenge ein trivst er jo det viktigast Er livet og helsa det er snakk om her

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 12:12   #25
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Har ingen direkte oversikt over hva vi bruker...men helt bombesikkert mye mindre uten, frukt, godis, is, kaker,potet, osv..
Handler forøvrig alt av kjøtt og oster i Sverige ca hver tredje uke...kjøper egg av bonden...prioriterer skikkelig fisk og betaler gjerne litt extra for den

For oss som er godt voksene og etablerte er det heller ikke noe poeng å handle så billig som mulig...mer opptatt av kvaliteten på maten...men det er klar at når en godt mørnet fet entrecott koster den halve i Sverige og dessuten har bedre kvalitet...da velger vi den

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no