Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-13, 13:06   #26
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Må ta å skrive opp vekt i dag, hadde tenkt å vente til det var gått en uke, men då er jeg på rehabilitering.

Så her er de harde fakta

Tirsdag 1 jan 102,4 kg
i dag 99,4 kg

Vet det meste er vann, men det motivere for det om Å jeg er fornøyd så langt

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 22:02   #27
flisa77
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sogn
Innlegg: 87
flisa77 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Litt seint ute, men håper det går greit at eg/vi melder oss på her.
Gjekk på lavkarbo for litt over et år siden og gjekk da ned ca 8kg på 2mnd, dette var noe eg var veldig fornøygd med. Gjekk ikkje lenge etter før eg sakte men sikkert gjekk opp igjen. Ingen montivasjon til verken det å leve på lavkarbo eller å trene. Mye medesiner har det vært inni bilde etter vektnedgangen og det gjorde sitt med kroppen min. Nå har eg og mannen bestemt oss for å gjøre noe med livssituasjonen vår ( skulle kjøpe nye bukkser til han i går og han måtte gå opp en størrelse, noe som gjorde at han da ønsket og bli med på lavkarbodiett) og glad er eg for at eg har han med meg på laget
Eg som skriv er ei ungdommeleg dame på 35 år og som har en samboer på 39 år. Vi skal da sammen prøve og gå ned 10 kg til slutten av april for da har vi tenkt oss ein tur til varmere strøk.
Vegedag blir måndagane, men kjenner eg meg rett snikveg eg meg nok nokre dagar ellers.

flisa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 22:09   #28
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av flisa77, her.

Litt seint ute, men håper det går greit at eg/vi melder oss på her.
Gjekk på lavkarbo for litt over et år siden og gjekk da ned ca 8kg på 2mnd, dette var noe eg var veldig fornøygd med. Gjekk ikkje lenge etter før eg sakte men sikkert gjekk opp igjen. Ingen montivasjon til verken det å leve på lavkarbo eller å trene. Mye medesiner har det vært inni bilde etter vektnedgangen og det gjorde sitt med kroppen min. Nå har eg og mannen bestemt oss for å gjøre noe med livssituasjonen vår ( skulle kjøpe nye bukkser til han i går og han måtte gå opp en størrelse, noe som gjorde at han da ønsket og bli med på lavkarbodiett) og glad er eg for at eg har han med meg på laget
Eg som skriv er ei ungdommeleg dame på 35 år og som har en samboer på 39 år. Vi skal da sammen prøve og gå ned 10 kg til slutten av april for da har vi tenkt oss ein tur til varmere strøk.
Vegedag blir måndagane, men kjenner eg meg rett snikveg eg meg nok nokre dagar ellers.

Ønsker dere masse lykke til
Jeg og min samboer begynte med lchf for 3 år siden av forskjellige grunner, jeg pga mageproblemer, han på grunn av overvekt, Vi har ått et nytt liv! Sambo gikk ned 26kg på ca4,5 mnd, og jeg har aldrig vært så frisk som jeg er i dag Nå trener vi også styrke 6-7 dager i uken

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 08:55   #29
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

I går lagde jeg Nannahs supergode knekkebrød, og de er virkelig supergode Har trimma et par ganger siste uka også... (klapp på skulderen til late meg). Vekta siger sakte, men sikkert nedover. Er klar over at mye vann skal bort etter en jul med mye salt mat osv, men syns likevel det er motiverende.
Viktig å huske på at vektnedgangen går fortest til å begynne med slik at en ikke mister motivasjonen undervegs. Etterhvert som vekta stagnerer, kan målebåndet bli en god venn.

Ønsker alle en flott lavkarbouke HUSK VANN!!! MASSE VANN!!!!

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 09:04   #30
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av flisa77, her.

Litt seint ute, men håper det går greit at eg/vi melder oss på her.
.

Det er langt fra for sent, januar har jo så vidt startet

Velkommen

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 19:23   #31
ulrikkeaskelien
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 6
ulrikkeaskelien er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Desember var en veldig vanskelig måned for meg å opprettholde lavkarbo kostholdet mitt. Julebrus, marsipan, sjokolade, julekaker, gløgg osv osv.. Huff, jeg klarer ikke styre meg! Elsker julen og dens godsaker! Har heldigvis beholdt vekta! Jeg klarte å holde meg unna potetene og all gjærbaksten. Det har vel gått mest i julebrus og risgrøt egentlig, i små doser.. Men jeg merker det på kroppen og humøret, føler meg bare så møkkete innvendig når jeg spiser så mye sukker og stivelse..
NÅ er jeg klar for et sunnere 2013!!

ulrikkeaskelien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:13   #32
flisa77
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sogn
Innlegg: 87
flisa77 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Fyrste dag overstått og det kunne ha gått bedre.
Alt begynte så bra i dag med omelett til frukost og til middag hadde vi blomkålgrateng med bacon og ost. Så hadde minten i familien bursdag på lørdag og sjølvsagt så var det et par som ikkje kunne komme i går da vi hadde voksenselskap....så dei kom i dag. Fram med kaker og lapper vart stekt, og kan ikkje si det var noe særligt og sitte der og se på besøket spise og vi ikkje kunne røre noe av det (nå er det heller ingen i fam. så veit at vi har startet på lavkarbo) så enda på visa var at mannen forsynte seg med noen lapper med rømme og syltetøy og eg tok til meg et lite kakestykke av ostekaka som eg brukte laaang tid på :P

I morgen håper vi på en bedre dag, skal på apoteket og kjøpe ketostix om dei har. Ellers skal eg for første gang skal eg ha med meg mannen på spinning i morgen kveld, er nesten sjokka....men er utruleg glad for det og krysser fingrene for at han liker det

I dag var første veiedag og det vart:
Meg: 70,6kg
Han: 91,2kg

flisa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:15   #33
flisa77
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sogn
Innlegg: 87
flisa77 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ønsker dere masse lykke til
Jeg og min samboer begynte med lchf for 3 år siden av forskjellige grunner, jeg pga mageproblemer, han på grunn av overvekt, Vi har ått et nytt liv! Sambo gikk ned 26kg på ca4,5 mnd, og jeg har aldrig vært så frisk som jeg er i dag Nå trener vi også styrke 6-7 dager i uken

Takker så mye for det
Utruleg montiverende og lese historien deres og det gjør at mann forstår at det nytter bare hvis en virkeleg går inn for det. Og som sagt er eg utruleg glad for at mannen er med på dette, gjør ting enklere.

flisa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:40   #34
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Heisann damer!!! Kan jeg slenge meg på her!!??
Har i morgen gått ei uke på min nye livsstil lavkarbo!Har etter to tette savngerskap en 10-12 kg jeg vil ha vekk..men som sitter BOM fast!! Håper med lavkarbokost at jeg skal luuure dem av ;-)
Etter en uke (i morgen) har jeg ikke gått ned noe??? bah! Skal gi det en uke til med samme spisemønster...men om jeg ikke har gått ned noe da må jeg nok endre noe i hva jeg spiser.
Noen av dere som er eksperter? Kan jeg spise lavkarborundstykker (hjemmelaga), fløte, litt nøtter, hver dag i tillegg til kosten? Eller er det fyfy??

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 07:31   #35
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Rita82, her.

Heisann damer!!! Kan jeg slenge meg på her!!??
Har i morgen gått ei uke på min nye livsstil lavkarbo!Har etter to tette savngerskap en 10-12 kg jeg vil ha vekk..men som sitter BOM fast!! Håper med lavkarbokost at jeg skal luuure dem av ;-)
Etter en uke (i morgen) har jeg ikke gått ned noe??? bah! Skal gi det en uke til med samme spisemønster...men om jeg ikke har gått ned noe da må jeg nok endre noe i hva jeg spiser.
Noen av dere som er eksperter? Kan jeg spise lavkarborundstykker (hjemmelaga), fløte, litt nøtter, hver dag i tillegg til kosten? Eller er det fyfy??

Hvis du legger inn det du spiser på diett.no er det enklere å følge med. Der kan du også legge inn oppskrifter
Selv må jeg vere forsiktig med fløte. Den er en "partystopper" for meg, så jeg bruker heller rømme, CF eller kokosmelk i stedet. Må jeg bruke fløte så er det i små mengder en skjelden gang.
Prøv deg litt fram. Mange eksperter her, så det er bare å spørre
Lykke til

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 07:58   #36
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Hvis du legger inn det du spiser på diett.no er det enklere å følge med. Der kan du også legge inn oppskrifter
Selv må jeg vere forsiktig med fløte. Den er en "partystopper" for meg, så jeg bruker heller rømme, CF eller kokosmelk i stedet. Må jeg bruke fløte så er det i små mengder en skjelden gang.
Prøv deg litt fram. Mange eksperter her, så det er bare å spørre
Lykke til

Det skal jeg gjøre! Takk for tips! Kansje jeg skal være litt obs på fløten da....har brukt det en del til saus på middagene..hmm..

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 08:40   #37
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Rita82, her.

Det skal jeg gjøre! Takk for tips! Kansje jeg skal være litt obs på fløten da....har brukt det en del til saus på middagene..hmm..

Vi er jo litt forskjellige, men kan vere greit å prøve seg litt fram Har også brukt fløte til å "koke ut" steikepanna med. Blir den beste sausen, men kan ikke gjøre det hver dag.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 08:42   #38
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970&page=7

Denne linken anbefales til alle nybegynnere, og også for oss som trenger en påminning. Tar den fram og leser gjennom nå og da.

Ha en fin dag

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 10:29   #39
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970&page=7

Denne linken anbefales til alle nybegynnere, og også for oss som trenger en påminning. Tar den fram og leser gjennom nå og da.

Ha en fin dag

Den var grei å ha! Men et spørsmål til fra meg. Jeg leser dette:
"Mange av de som har som hovedhensikt å gå ned i vekt velger som oftest en ketogen diett med inntak opp til ca 25 kh pr dag, en god del er i ketose helt opp til 50 kh pr dag. De som ikke ønsker å leve ketogent, samt mange på vedlikehold spiser 30–60 kh pr dag. De aller fleste ligger på under 72 kh pr dag, ref. Lutz (Boka: Bedre uten brød). " ....betyr det at når jeg holder meg mellom 20-50 karbs pr dag er det kun vedlikehold av kuren eller vil jeg gå ned i vekt?? (det vil jo tiden vise da..men lurer likevel om jeg må kutte enda mer på karbs ene for å gå ned?)

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 11:04   #40
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

...og ett til spørsmål..Jeg har tisset på slik ketoistix, den viser spor,er det utslag?

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 13:26   #41
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Lavkarbo er egentlig så genialt, at når du har nådd matchvekta, så vil du slutte å gå ned. Vi er forskjellige når det kommer til ketose. Noen tåler mer karber enn andre.
Utslag er utslag. Blir den veldig mørk, betyr det vel egentlig at du har for lite veske. Drikk mer. Den indikerer ikke hvor "dypt" du er i ketose, så har du utslag så er du i ketose.

Syns du skal prøve deg fram for å se hvor mye karber du tåler, og hva som gir deg vektnedgang. Ver forberedt på å gå ned mest første tiden, og at det kan stagnere litt etterhvert. Når du synes det begynner å gå tregt på vekta, er det lurt å bruke målebånd

Vet ikke om det var godt nok svar

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 14:26   #42
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Lavkarbo er egentlig så genialt, at når du har nådd matchvekta, så vil du slutte å gå ned. Vi er forskjellige når det kommer til ketose. Noen tåler mer karber enn andre.
Utslag er utslag. Blir den veldig mørk, betyr det vel egentlig at du har for lite veske. Drikk mer. Den indikerer ikke hvor "dypt" du er i ketose, så har du utslag så er du i ketose.

Syns du skal prøve deg fram for å se hvor mye karber du tåler, og hva som gir deg vektnedgang. Ver forberedt på å gå ned mest første tiden, og at det kan stagnere litt etterhvert. Når du synes det begynner å gå tregt på vekta, er det lurt å bruke målebånd

Vet ikke om det var godt nok svar

Supert svar Mao jeg må ta tiden til hjelp...det var det jeg regnet med...får rett å slett gjøre slik jeg har gjort litt over en uke for å se om jeg går ned noe til neste veiing (mandag) Vekten viste bare -0,4 etter en uke...så derfor litt usikker på om jeg bør spise mindre karbs..time will show

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 15:24   #43
eques
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 1
eques er på en erverdig vei

Re: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Hei. Har lest gjennom tråden og funnet veldig mye nyttig informasjon.
Linkene hjalp og jeg har funnet motivasjon.
Skal ned ca. 25 kilo. Har en lang vei fremfor meg..

eques er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:39   #44
Smalasussie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 11
Smalasussie er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Kan ikke få sagt hvor utrolig godt det er å ha et slikt forum med andre som sitter i samme båt som meg selv! Forresten, jeg lurer på noe... om jeg lever på mellom 15-30 karber om dagen, hvordan blir det da når jeg reiser på ferie i Juni? (Der vet jeg at det fort blir en is og en usunn middag i ny og ne...) Vil jeg da legge på meg grisemye iløpet av den ferieuken? Noen som har vært borti det samme?

Smalasussie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo av noe slag, fortsatt i startfasen! Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 22:09   #45
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Smalasussie, her.

(Der vet jeg at det fort blir en is og en usunn middag i ny og ne...)

Det er du som bestemmer hvor sunt eller usunt du spiser, enten du er hjemme eller på ferie. Dette går seg til etter hvert, når du er "avvent" så er det ikke slik at du "koser" deg ekstra godt med middagen om du tilsetter et par poteter. Min erfaring er at lavkarbotankegangen følger meg også på ferie. Og skulle jeg ta meg en is så får jeg såpass vondt i magen at det blir med den ene gangen. Når kroppen er avvent fra karbohydrater gjør slike karbobomber nytelsen til en smertefull opplevelse, i alle fall for en god del av oss.

Ellers så vil du nok ikke legge på deg særlig mye fett i løpet av en slik uke, men du kan lett binde opp 2-3liter vann som du kan bruke noen uker på å bli kvitt. Men det forsvinner jo over tid da. Så er det opp til deg selv å vurdere om det er "verdt det"!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 02:11   #46
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Heihei, slenger meg med her jeg!
Begynte såvidt i desember, men har ligget hele jula med influensa og omgangssyke og nå ligger jeg her med opererte mandler så begynner for fullt i midten av januar tenker jeg
Så fort jeg klarer å spise noe med andre ord

Har tidligere gått ned 25 kg med ketolyse men har iløpet av et (ganske tungt) år gått opp 50 kg igjen, så nå er jeg her igjen klar for kamp men denne gang på et litt annerledes kosthold

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 08:32   #47
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Heihei, slenger meg med her jeg!
Begynte såvidt i desember, men har ligget hele jula med influensa og omgangssyke og nå ligger jeg her med opererte mandler så begynner for fullt i midten av januar tenker jeg
Så fort jeg klarer å spise noe med andre ord

Har tidligere gått ned 25 kg med ketolyse men har iløpet av et (ganske tungt) år gått opp 50 kg igjen, så nå er jeg her igjen klar for kamp men denne gang på et litt annerledes kosthold

Hei og velkommen.

Jeg fjernet selv mandlene for noen år siden, å merket fort forbedring på sykdom etter det.

Lykke til

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:26   #48
Tonelore
Juniormedlem
 
Tonelore sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 21
Tonelore er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av *LoveBugMama*, her.

Tror jeg henger meg på her jeg også.

Jeg har spist forholdsvis lavkarbo i perioder, og det fungerer bra for vekt, fibrosmerter og diabetes. MEN, det funker ganske dårlig på magen min, som helst ikke vil spise kjøtt. (Ja, jeg vet man kan spise bare fisk, men det makter jeg ikke,desverre.) Uansett, så er jeg helt bestemt på å spise slik for å gå ned det jeg trenger i vekt, og etter det spise lavkarbo nok til at blodsukkeret holder seg stabilt.
Jeg skulle egentlig begynne 1.januar, men nyttårsaften fikk jeg influensa, og er syk fortsatt. Sønnen min fikk det også for et par dager siden, og vi har ikke vært utenfor døra siden nyttårsaften, noen av oss. Så her er målet akkurat nå å overleve , og så begynne så fort jeg blir frisk nok til å handle.

Langsiktig mål er jeg usikker på, men jeg trooor jeg kan si meg ganske fornøyd med minus 25 kilo. Kortsiktig mål er minus 5 kilo før vinterferien. (Midten av februar.) På sikt skal jeg begynne å svømme igjen, men det må vente litt. (Dyrt med årskort!)

__________________


Tonelore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:30   #49
Tonelore
Juniormedlem
 
Tonelore sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 21
Tonelore er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Jeg har ligget rett ut med influensa den siste uka, og har ikke fulgt lavkarbo slavisk Men jeg har heller ikke proppet meg med sjokolade og potetgull, slik jeg vanligvis gjør

I dag har jeg spist:
2 tynne skiver lavkarbobrød med smør og hvitost
Tacoomelett med salsa og rømme
To never cashewnøtter
1/2 l Cola Zero...
Halslinser (ja, de med sukker...)

Håper å kutte ned på lettbrusen snart, men den er god å ha i startfasen når søtsuget er så stort

__________________


Tonelore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 15:08   #50
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Tonelore, her.

Jeg har ligget rett ut med influensa den siste uka, og har ikke fulgt lavkarbo slavisk Men jeg har heller ikke proppet meg med sjokolade og potetgull, slik jeg vanligvis gjør

I dag har jeg spist:
2 tynne skiver lavkarbobrød med smør og hvitost
Tacoomelett med salsa og rømme
To never cashewnøtter
1/2 l Cola Zero...
Halslinser (ja, de med sukker...)

Håper å kutte ned på lettbrusen snart, men den er god å ha i startfasen når søtsuget er så stort

Føler halve norge ligger med influensa nå!!huff!! Bra du likevel klarte å holde deg vekke fra verstingene!!

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra Ketolyse til generell lavkarbo bobbla Lavkarbo generelt 2 06-04-11 18:57
Generell lavkarbo vs ketolyse bobbla Lavkarbo generelt 3 17-02-11 18:43
Generell lavkarbo og amming? mette_moj Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 14 15-01-11 21:12
Fra ketolyse til generell lavkarbo... *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 2 13-05-10 21:16
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no