Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Bakepulver?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-07, 16:36   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Bakepulver?

Kan man bruke hjortesalt eller natron istedet for bakepulver, og hvordan er i så fall karb mengden i forhold bakepulveret?

Skal nemmmelig bake brød i morgen, mitt føøøørste

Gleder meg glugg til brødmat

Er forresten kommet i ketose, så sier sticksen. Kan vel spise brød da?


Sist redigert av Kanutten : 26-01-07 kl 16:37. Årsak: tillegg
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 18:41   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bakepulver????

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kan man bruke hjortesalt eller natron istedet for bakepulver, og hvordan er i så fall karb mengden i forhold bakepulveret?
............

Er forresten kommet i ketose, så sier sticksen. Kan vel spise brød da?

Har ikke prøvd ut hjortesalt elelr natron, men i så små mengder har ikke karber noe å si.

Om du følger Atkins må du se på ingrediensene i brødet for å vite om du kan spise det eller ei. Er du på induksjon kan du IKKE spise brød, uansett om du er i ketose eller ikke. Eneste unntaket er fiberrik, og da bare en til dagen. På vedvarende kan du spise brød når du kommer til det steget på stigen som tillater frø og nøtter. Brød som inneholder vanlig mel kan du ikke spise før siste steg på stigen. Sjansen for at du da er på Pre-vedlikehold og nær målet ditt.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:21   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bakepulver????

100 gr bakepulver har jo nesten 40 karbiser
to spiserskjerer er 30 mll og kanskje 13 gram
ergo blir jo to spiseskjeer bakepulver ca 13 gram???
ca mye synes jeg hvis man bare skal bake litt?


Sist redigert av Kanutten : 26-01-07 kl 20:22. Årsak: rettskriving
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:30   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bakepulver????

[quote=Nille;229374]Har ikke prøvd ut hjortesalt elelr natron, men i så små mengder har ikke karber noe å si.

Om du følger Atkins må du se på ingrediensene i brødet for å vite om du kan spise det eller ei. Er du på induksjon kan du IKKE spise brød, uansett om du er i ketose eller ikke. Eneste unntaket er fiberrik, og da bare en til dagen. På vedvarende kan du spise brød når du kommer til det steget på stigen som tillater frø og nøtter. Brød som inneholder vanlig mel kan du ikke spise før siste steg på stigen. Sjansen for at du da er på Pre-vedlikehold og nær målet ditt.


[/q
hvorfor kan man bare spise fiberrik når nabobrødet har mindre karber enn fiberrik??

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 21:57   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bakepulver????

Opprinnelig lagt inn av Kanutten

hvorfor kan man bare spise fiberrik når nabobrødet har mindre karber enn fiberrik??

Fordi - som jeg skrev:

Sitat:

På vedvarende kan du spise brød når du kommer til det steget på stigen som tillater frø og nøtter.

I nabobrødet er det frø og nøtter -og om du har lest boka, så har du sikkert lest at på Induksjon skal man IKKE spise frø og nøtter. Fiberrik er kli og det er tillatt.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 02:27   #6
Stramma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 58
Innlegg: 5
Stramma er på en erverdig vei

Sv: Bakepulver????

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Fordi - som jeg skrev:



I nabobrødet er det frø og nøtter -og om du har lest boka, så har du sikkert lest at på Induksjon skal man IKKE spise frø og nøtter. Fiberrik er kli og det er tillatt.



Hva er "FIBERRIK"? Unnskyld, men jeg er litt fersk i faget.

Stramma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins m innslag av egen ide. Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 08:01   #7
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Bakepulver????

Bittesmå "knekkebrød" som ikke smaker særlig annet enn sagmugg..

Står sammen med knekkebrødene i hylla på butikken.

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 08:04   #8
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Bakepulver????

Sitat:

100 gr bakepulver har jo nesten 40 karbiser
to spiserskjerer er 30 mll og kanskje 13 gram
ergo blir jo to spiseskjeer bakepulver ca 13 gram???
ca mye synes jeg hvis man bare skal bake litt?

Hvis 100 g bakepulver har 40 karber, blir jo det 5,2 karber på 13 gram bakepulver..

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 12:54   #9
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Sv: Bakepulver?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kan man bruke hjortesalt eller natron istedet for bakepulver, og hvordan er i så fall karb mengden i forhold bakepulveret?

Ja du kan bruke natron i stedet for bakepulver hvis du har noe surt i deigen/røra. (CF, sitronsaft, eddik…)

1 ts natron tilsvarer 2 ts bakepulver og inneholder ikke karber.

1 ts bakepulver = 5 g
1 ss bakepulver = 15 g
2 ss bakepulver i en brødoppskrift blir mer enn 11 karber…

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi, jeg greide å lage en bløtkakebunn UTEN nøtter! Pc-snuppa Kake/dessert og snacks 80 15-02-14 00:18
Natron vs bakepulver ... Siss1 Spørsmål og svar 15 11-08-10 01:31
Jeg er såååå møkkalei av egg! paprika Frokost og kveldsmat 23 04-06-10 13:16
Bakepulver Summer Generell ernæringsdebatt 1 08-02-05 14:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no