Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-08, 18:43   #1
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning?

Åhhh....altså

Tenkte vi skulle ha en ultralettvint middag i dag, derfor kjøpte jeg ferdig stekte hamburgere fra Gilde i den tro at de innholdt 3,2 gr. karb. pr 100 gr. Det sto det nemlig på pakka.... så sjekker jeg hjemmesiden til Gilde nå.... der står det 4,5 gr karb. Det er faktisk ganske stor forskjell det, særlig når man har en dagsdose på 15 gram man skal fordele på alle måltider

Spiste 2 stk noe som blir ca 160 gram. Da utgjør jo dette en liten forksjell i alle fall....

Og nesten verre ..... at man ikke skal kunne stole på innholdsfortegnelsen på varer... arghh...igjen

Hva gjør dere andre her da.... sjekker her på lavkarbo (eller andre steder på nettet) eller stoler dere stort sett på det som står på varene?

Er fersk i faget sjø

__________________
Mange klemmer fra Gunhild
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:04   #2
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Arghh..... Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning?

Vel, jeg syns 3,2 g er mye det også. Hehe

Når det står 3,2 på pakken så hadde jeg stolt på det. Nettsiden kan snakke om en annen type hamburgere (gilde har jo maaaange forskjellige).
I utgangspunktet stoler jeg altså på pakken.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:04   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Arghh..... Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning?

Du har ikke sett feil på pakka da? Høres merkelig ut syns jeg.

Men jeg leser alltid innholdsfortegnelsen på pakka og forholder meg til det. Viss varene ikke har innholdsfortegnelse (grønnsaker osv) bruker jeg matvaretabellen. Og viss leverandør ikke oppgir på pakka (der det burde vært det) så kjøper jeg det ikke.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:36   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Arghh..... Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning?

Det stemmer at det er 3,2 gram karber pr 100 gram i Gilde sine. Vi har sjekka det før her inne. Men det er mulig den gamle posten er sletta, for jeg finner den ikke.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 20:21   #5
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Sv: Arghh..... Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Vel, jeg syns 3,2 g er mye det også. Hehe

Når det står 3,2 på pakken så hadde jeg stolt på det. Nettsiden kan snakke om en annen type hamburgere (gilde har jo maaaange forskjellige).
I utgangspunktet stoler jeg altså på pakken.

Njaaa.... det er jo endel mer enn i rent kjøtt ja... men alikevel ikke mer enn at jeg holder meg på rett side av grensa. Greit som en ultrakjapp middagsvariant av og til ;o) (ingen storfavoritt heller, men som noen vise en gang har sagt.... i nøden spiser osv...... )

Velger å stole på de erfarene her som mener pakka har rett.... Liker best å tro det også... føles ikke så ille da..hehe

__________________
Mange klemmer fra Gunhild
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål og belønning - viktig for suksess firth Generell diskusjon 9 28-04-08 00:05
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no