Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-11, 20:45   #2251
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Pudding som smoothie?? ikke hørt om, men sjokolade forkostblandingen går kjapt:-)...1 min??? Pannekake og relativt kjapt:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 20:56   #2252
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Kakaoen er vel også kjapp, for de som liker den... Jeg pleier stort sett å spise pannekake med kanel til frokost - kjempegodt. Jeg har det sjelden travelt om morgenen, men om jeg er i dårlig form blir det gjerne en bar og en pose sukkererter til frokost. Enkere kan det vel neppe gjøres

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:09   #2253
Metalgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
Metalgirl er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Heisann, ville bare titte innom

Kjenner at jeg savner "suksessen" jeg opplevde med ED. Gikk ned 12 kg, og har nå gått opp 3 igjen, men holder meg heldigvis stabil der. Går på lavkarbo nå, men merker jo at det er oppi hodet det ligger..... er ikke alltid så lett å følge lavkarbo 100 % synes jeg. Enklere med ED hvor det er SÅ stramt regime at man ikke "kan" skeie ut.

Målet nå er å holde meg stabil på den vekta jeg har nå til vi nærmer oss sommeren igjen. Da tenker jeg å hive meg på en runde til med ED. Sakte men sikkert skal jeg klare min idealvekt.

Lykke til alle dere på ED! Hold ut, resultatene kommer med jevne mellomrom! En uke uten nedgang, en uke med. To uker uten nedgang, en uke med ekstreeem nedgang, hehe Ja, savner de gode ukene hvor jeg kunne gå på vekta HVER dag og se flere hundre gram ned PR DAG!!

__________________


Metalgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:26   #2254
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjenner følelsen

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 21:23   #2255
Fieldy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
Fieldy er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Da har jeg vært hos legen og jeg har passert 10 kg og har gått inn 15 cm rundt magen og 12 rundt låret.ER glad

Fieldy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 21:28   #2256
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Fieldy, her.

Da har jeg vært hos legen og jeg har passert 10 kg og har gått inn 15 cm rundt magen og 12 rundt låret.ER glad

Supert kjempeflott:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 21:36   #2257
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 21:49   #2258
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Fieldy, her.

Da har jeg vært hos legen og jeg har passert 10 kg og har gått inn 15 cm rundt magen og 12 rundt låret.ER glad

Så bra, Fieldy

Jeg skulle egentlig til min kursleder tirsdag til uka, men den ble utsatt én uke ettersom hun skulle bort. Så jeg må derfor vente enda lengre før jeg får vite diverse resultater og oppdatert tickeren min Uansett begynner jeg på Fase 2 i morgen, og har etter avtale med kursleder bestemt meg for å beholde middagene og heller erstatte et annet måltid. Problemet er jo at jeg glemte å bestille middager på den forsendelsen jeg hentet på posten i dag. Litt småsurt å måtte betale 134,- i frakt for bare et par produkter, men har ikke råd til å bestille mer akkurat nå og har uansett mer enn nok av annen mat... såe..

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 19:01   #2259
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hva i allverden er det som skjer???
Har gått på Eurodiett i to dager, og ja, jeg vet det er en knapp begynnelse... Men altså... jeg har gått 2 kg OPP i vekt!!! Jeg er full i luft, og magen er som en ballong!

Har kun spist produktene og blomkål og brokkoli, siden det er det jeg har hatt liggende..... Eneste jeg har drukket er vann, unntatt et lite glass pepsi max i går kveld....

Hadde faktisk egentlig ikke forventet store forandringen etter to dager, men 2 kg OPP var et virkelig slag i trynet. Spess når jeg har stått helt stille, uansett hva jeg har spist, leeeenge...

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 20:16   #2260
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Kozemor, her.

Hva i allverden er det som skjer???
Har gått på Eurodiett i to dager, og ja, jeg vet det er en knapp begynnelse... Men altså... jeg har gått 2 kg OPP i vekt!!! Jeg er full i luft, og magen er som en ballong!

Har kun spist produktene og blomkål og brokkoli, siden det er det jeg har hatt liggende..... Eneste jeg har drukket er vann, unntatt et lite glass pepsi max i går kveld....

Hadde faktisk egentlig ikke forventet store forandringen etter to dager, men 2 kg OPP var et virkelig slag i trynet. Spess når jeg har stått helt stille, uansett hva jeg har spist, leeeenge...

Mer
Er nok ingen grunn til bekymring enda. Så lenge du spiser riktig, som nok måltider, nok grønnsaker og nok vann, så skal dette fungere. Å ta alle kosttilskuddene er også viktig. 2 kg opp kan komme av vann i kroppen, syklus, omstillingen som ED medfører. Noen raser ned i vekt, men mange av oss varierer mellom å stå stille, gå litt opp, gå litt/mye ned osv. Din kropp finner sin egen måte å gjøre dette på. Bare vær tålmodig, så kommer nok resultatene Ikke gi opp!

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 23:27   #2261
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Kosttillskudd???? Jeg har ikke hørt om noe kosttilskudd....

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 23:56   #2262
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Kozemor, her.

Kosttillskudd???? Jeg har ikke hørt om noe kosttilskudd....

Jeg går på Eurodiettkurs, og der fikk vi utdelt et hefte hvor blant annet alle anbefalte kosttilskudd står ramset opp. Vet ikke hvordan det er for de som kun går til oppfølging hos lege o.l., men jeg tror det er allment anbefalt å ta disse kosttilskuddene Jeg tar Omega 3 og 6 (kjøper på Eurodiett.no), Vitamin C og E, Kalium og Magnesium.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 12:14   #2263
Metalgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
Metalgirl er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg var hos Hexeberg og tok blodprøver. Fikk beskjed om å kjøpe multivitamin, B-vitamin og magnesium.

Da jeg startet på lavkarbo, var jeg inne på ketolyse.no og kjøpte de tilskuddene man fikk kjøpt der. Aner ikke om de hjalp noe, men, fikk i hvert fall i meg alt mulig rart av vitaminer og mineraler. Men det er det jo mye av i ED-produktene også.

Alt som KAN funke mååå prøves....

__________________


Metalgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 14:30   #2264
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Har jo også tatt en mengde med blodprøver, men jeg mangler kanskje ikke noe da?
Skal gjennomgå blodprøvene ved neste telefontime, men hun hadde sett på de da jeg begynte på eurodietten, fordi hun ville forsikre seg om at jeg hadde friske nyrer. Går ut i fra at om jeg trengte noe så ville jeg fått beskjed da?

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 15:28   #2265
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Kozemor, her.

Har jo også tatt en mengde med blodprøver, men jeg mangler kanskje ikke noe da?
Skal gjennomgå blodprøvene ved neste telefontime, men hun hadde sett på de da jeg begynte på eurodietten, fordi hun ville forsikre seg om at jeg hadde friske nyrer. Går ut i fra at om jeg trengte noe så ville jeg fått beskjed da?

Jeg mangler heller ingenting, men tar likevel ekstra vitaminer. Er vel bare for å være sikker på at man får i seg nok. Står kanskje noe om dette andre steder her inne?

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 19:25   #2266
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Magnesiumer vel viktig å ta for ikke å få hodepine og slikt???...og fettsyrenen? omega, alle som går på euro bør gå på dette, ville jeg tro, ta en tlf til legen din:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 12:26   #2267
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg fikk anbefalt vitamintilskudd basert på blodprøvene mine hos Alfahelse i Bergen. Skulle feks ikke ta omega 6 da de fleste får i seg mer enn nok av det, sa legen,- og det kunne øke det "dårlige" kolesterolet, men derimot omega 3 måtte jeg ta. jeg ville ikke tatt så masse tilskudd uten å ha hørt med kursleder eller lege.Ellers lykke til videre alle sammen

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 19:19   #2268
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Lurer litt på....
Etter jeg begynte med Eurodietten så har jeg hatt utrolig mye luft i magen som MÅ ut... Og det lukter råttne egg... Ikke veldig kjekkt når man er ute bland folk... Er dette normalt?

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 12:24   #2269
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Jegfår det slik vet inntak av sukkerfrie pastiller, tyggis etc, men ikke bare av ED. Men det er jo søtning i disse produktene, du kan evnt reagere litt på det???

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 16:25   #2270
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Jegfår det slik vet inntak av sukkerfrie pastiller, tyggis etc, men ikke bare av ED. Men det er jo søtning i disse produktene, du kan evnt reagere litt på det???

Jeg har hverken spist pastiller eller tyggis... Kun ED produkter. Ikke engang te eller kaffe med søtningsmiddel. Men ja. Kan være søtningsmiddelet i dessertene, puddingene og kjeksene jeg reagerer på....

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 22:19   #2271
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

ÅÅ, deilig endelig slapp et, søtsuget...er så slitsomt å ha lyst på noe HELE tiden, men nå er jeg noen dager ut i menstart, og det slipper, HERLIG!!!!...

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 11:27   #2272
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Deilig når det forsvinner igjen, ja Hadde noen dager i forrige uker hvor jeg kunne spist hva som helst, men nå har jeg overhodet ikke søtsug heldigvis.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 20:55   #2273
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Ser i det oppskriftsheftet som fulgte med ED i startpakke at man kan spise pasta med laks, eller tilsette cottage cheese i omeletten og evt litt skinke og ost. Men det står ikke noe spesifisert om det går an i alle fasene....

Hva sier dere?

Må innrømme at det ble litt laks på meg i dag da jeg hadde laget middag, og fikk beskjed i siste liten at guttungen ikke skulle ete middag hjemme i dag. Kaste god fisk gjør vondt, så jeg tok en filet og spiste blomkål til.

Hva er verst å sprekke på om man sprekker? Karber eller fettkilder?

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 22:01   #2274
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Laks og skinke er vel ikke tillatt før i Fase 2, og melkeprodukter som cottage cheese og ost etc er ikke tillatt før i Fase 3, såvidt jeg vet.

Om man først sprekker, er det nok verre med karber enn med fett. I andre lavkarbodietter er det jo tillatt med mye mer fett enn det vi spiser.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 22:06   #2275
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Rart at det ikke står spesifisert i dette heftet.... Men var vel egentlig det jeg gikk ut i fra. Får kose meg med creme bruleen min i kveld jeg, og la bacon crisp være bacon crisp i skapet i de ukene jeg skal gå på dette

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 23:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 15:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 13:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 01:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no