Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-11, 16:58   #51
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

ja jeg spiser jo sunnere nå enn før.. Jeg spiste jo like mye fett før, bare jeg spiste karbohydrater i tilllegg.. Derfor jeg bare este ut, pga fett og karbohydrat sammen...!

Så istedet for biff, bearnaise og poteter, spiser jeg nå biff, brokkoli og bearnaise, for å sette det på spissen.. Er det verre altså?

Ser ikke den jeg altså..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 17:00   #52
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

ja jeg spiser jo sunnere nå enn før.. Jeg spiste jo like mye fett før, bare jeg spiste karbohydrater i tilllegg.. Derfor jeg bare este ut, pga fett og karbohydrat sammen...!

Så istedet for biff, bearnaise og poteter, spiser jeg nå biff, brokkoli og bearnaise, for å sette det på spissen.. Er det verre altså?

Ser ikke den jeg altså..

Nå er vel statens anbefaling å ta svinebiff, potet, lett berne uten smør og masse grønnsaker. Så trimme en time etter middagen

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 17:08   #53
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Nå er vel statens anbefaling å ta svinebiff, potet, lett berne uten smør og masse grønnsaker. Så trimme en time etter middagen

jo men folk flest spiser ikke etter statens anbefalinger.. så jeg vil nå si det er en forbedring med lavkarbo, kontra det jeg spiste før

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 17:38   #54
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien
Thumbs down

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Hehe. Jeg liker Kari jeg Dessverre er det slik at mange spiser myyye og ikke beveger seg. Noen trenger et skikkelig spark bak!

Har du lest bakgrunn for LCHF ? eller lavkarbo i det hele tatt?

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 17:41   #55
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

jo men folk flest spiser ikke etter statens anbefalinger.. så jeg vil nå si det er en forbedring med lavkarbo, kontra det jeg spiste før

Jaja, helt enig jeg. Mener det er en stooor forbedring å spise det du skrev over her kontra det jeg skrev staten anbefaler og. Så ingen uenigheter der. Hihi

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 18:24   #56
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

http://www.uio.no/om/aktuelt/uio200/...011/norum.html

Disclaimer: IKKE les om du får utslett av argumenter mot lavkarbo som er så utafor alle mulige grenser du kan tenke deg... Du er herved advart.

"Frisk med lavkarbo" på facebook (altså Hexeberg) informerer om debatt 25.oktober kl 19 på chateu neuf. Arrangeres av studenter.

Spørs om alle lavkarboentusiaster bare bør holde seg unna, den debatten trenger ikke bli like sivilisert som den på NRK1 her om dagen...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 19:08   #57
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Denne ”Bærumsdietten” ødelegger for resten av verdens befolkning, det sulter folk der ute, mens vi spiser fra toppen av næringskjeden. Det er ressursmessig gærnt og produserer masse mengder Co2. Det er rett og slett uetisk, mener Kaare Norum.



fnis

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 19:39   #58
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Disse metastudiene som Fedon Lindberg pratet om som viser at det ikke er noen sammenheng mellom høyere/lavere inntak av fett og hjerte/kar-sykdommer

Hvorfor ignoreres disse av Norum/Drevon osv ?

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:04   #59
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Disse metastudiene som Fedon Lindberg pratet om som viser at det ikke er noen sammenheng mellom høyere/lavere inntak av fett og hjerte/kar-sykdommer

Hvorfor ignoreres disse av Norum/Drevon osv ?

Fordi de har bestemt seg - og ikke er åpne for at verden har utviklet seg? Prestisje?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:36   #60
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Så hva spiser Kari J, da? Er det så langt fra det vi spiser? Spiser hun så masse brød, ris, pasta og pizza som folk flest så tynn som hun er?
Tipper hun følger Fedon,jeg.

Synes ikke KJ er så tynn jeg, synes heller ikke hun har en så flott figur som hennes treningsregime burde tilsi. Ok må bare innrømme at dama byr meg i mot, hadde hun nå bare hatt anstendighet nok til å sette seg inn i hva vårt kosthold er og en normal språkbruk når hun argumenterer. Men neida, dama skal være så himla hipp, kul og trendy for da tror hun at hun når ut til flest mulig også blir det bare skivebom.

Egentlig så er hun ikke verdt en tanke, men kanskje jeg forbrant en kalori ekstra ved å fyre meg opp

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:40   #61
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Jeg liker virkelig ikke Kari Jaquesson jeg heller, må jeg innrømme. Det er faktisk nesten litt personlig, etter at hun sa til venninna mi, som har typ drømmekroppen over alle drømmekropper (veldig slank og ganske veltrent timeglass, smaaal midje etc) at hun burde gå ned i vekt fordi hun hadde så høy fettprosent, da hun for moro skyld prøvde en sånn vekt som måler fett/vann/muskler i kroppen på settet til Tjukkholmen, eller hva det het. Hun hadde en fettprosent på 25-26, om jeg ikke husker feil. Helt normalt, altså (normalen hos kvinner ligger på mellom 20 og 30). Makan. Tipper hun bare var misunnelig.
Og jeg har ikke tenkt å uttale meg om kroppen til KJ, hun er vel fin nok hun, men fin i kjeften kan man vel ikke si at hun er. Så derfor har jeg bare tenkt å ignorere alt hun publiserer og uttaler seg om.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:40   #62
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Men uttrykket "bortkasta" provoserer meg en smule.
Etter hva jeg anser, så er det man trives med aldri "bortkastet".
Om jeg koser meg med og spise god og sunn mat og ikke støtter Toro eller brødprodusentene, hvordan kan det være "bortkastet"....?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:50   #63
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

sikkert bortkastet at jeg har gått ned 30 kg og blitt mye friskere på alle måter også...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:51   #64
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

sikkert bortkastet at jeg har gått ned 30 kg og blitt mye friskere på alle måter også...

Veldig bortkastet altså... SYND!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 00:34   #65
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg liker virkelig ikke Kari Jaquesson jeg heller, må jeg innrømme. Det er faktisk nesten litt personlig, etter at hun sa til venninna mi, som har typ drømmekroppen over alle drømmekropper (veldig slank og ganske veltrent timeglass, smaaal midje etc) at hun burde gå ned i vekt fordi hun hadde så høy fettprosent, da hun for moro skyld prøvde en sånn vekt som måler fett/vann/muskler i kroppen på settet til Tjukkholmen, eller hva det het. Hun hadde en fettprosent på 25-26, om jeg ikke husker feil. Helt normalt, altså (normalen hos kvinner ligger på mellom 20 og 30). Makan. Tipper hun bare var misunnelig.
Og jeg har ikke tenkt å uttale meg om kroppen til KJ, hun er vel fin nok hun, men fin i kjeften kan man vel ikke si at hun er. Så derfor har jeg bare tenkt å ignorere alt hun publiserer og uttaler seg om.

Fy filler'n, det er sykt, Photo, å oppfordre en normalvektig person å slanke seg. Det er ufølsomt. Skjønner godt du ikke liker henne da. Håper det går bra med venninna di.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 00:39   #66
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Fy filler'n, det er sykt, Photo, å oppfordre en normalvektig person å slanke seg. Det er ufølsomt. Skjønner godt du ikke liker henne da. Håper det går bra med venninna di.

Ja, det var jo helt på trynet. Heldigvis har venninna mi god selvtillit, og bare lo av det og sa at ikke alle jenter vil ha sixpack og store overarmsmuskler, og gikk derfra.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 04:21   #67
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Det er ikke så rart at Kari er så sur og grinete når hun prøver å holde vekten ved å spise så lite.

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 09:39   #68
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, det var jo helt på trynet. Heldigvis har venninna mi god selvtillit, og bare lo av det og sa at ikke alle jenter vil ha sixpack og store overarmsmuskler, og gikk derfra.

Dritbra! Veldig tøft overfor en autoritet som henne.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 09:45   #69
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Synes helt ærlig talt ikke det virker som at hun sliter så ille med kostholdet sitt Hun sliter mest med innstillinga si og mangelen på kunnskap om hvordan man motiverer folk for en varig endring.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:26   #70
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Synes helt ærlig talt ikke det virker som at hun sliter så ille med kostholdet sitt Hun sliter mest med innstillinga si og mangelen på kunnskap om hvordan man motiverer folk for en varig endring.

... og mangel på alminnerlig folkeskikk, synes jeg.

Meeenn - som bootcamp-instruktør hadde hun nok vært helt rå.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:32   #71
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

... og mangel på alminnerlig folkeskikk, synes jeg.

Meeenn - som bootcamp-instruktør hadde hun nok vært helt rå.

Ja, godt forslag, det er lurt å finne sin plass så en ikke blir avvist. Stakkars, tenk om hun leser her inne.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:33   #72
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Hun snakker så mye dritt om slike feitinger som meg, så det er helt OK om hun ser her inne.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:34   #73
Fibolina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 18
Fibolina er på en erverdig vei

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Jeg har kuttet kraftig ned på karbohydratene, men er i bunn og grunn enig med lavkarbokritikerne. Jeg har aldri tatt av så mye som jeg har gjort nå og bruker karbokuttene til å få et spark bak. Jeg har prøvd å kutte ned på sukker, hvetemel ol. før og bevege meg mer, men jeg holder ikke ut så lenge. Jeg er litt lat, må jeg innrømme, selv om det ikke er noe jeg er veldig stolt av. Spiser du mindre kalorier enn du bruker, så går du jo ned. Det går kanskje ikke så fort i starten og er en slitsom måte å gå ned. Jeg skulle ønske at jeg klarte å trene mye og spise bare grønt, men jeg er en godteelskende sofagris. Selvsagt finnes det folk som av helsemessige årsaker ikke går så fort ned i vekt uansett, men jeg tror at den største hindringen i å gå ned (for de fleste) er unnskyldninger, rett og slett. Mulig noen blir sure på meg nå, men jeg synes det er viktig å ikke pakke alt inn alltid.

Fibolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:36   #74
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av Fibolina, her.

Jeg har kuttet kraftig ned på karbohydratene, men er i bunn og grunn enig med lavkarbokritikerne. Jeg har aldri tatt av så mye som jeg har gjort nå og bruker karbokuttene til å få et spark bak. Jeg har prøvd å kutte ned på sukker, hvetemel ol. før og bevege meg mer, men jeg holder ikke ut så lenge. Jeg er litt lat, må jeg innrømme, selv om det ikke er noe jeg er veldig stolt av. Spiser du mindre kalorier enn du bruker, så går du jo ned. Det går kanskje ikke så fort i starten og er en slitsom måte å gå ned. Jeg skulle ønske at jeg klarte å trene mye og spise bare grønt, men jeg er en godteelskende sofagris. Selvsagt finnes det folk som av helsemessige årsaker ikke går så fort ned i vekt uansett, men jeg tror at den største hindringen i å gå ned (for de fleste) er unnskyldninger, rett og slett. Mulig noen blir sure på meg nå, men jeg synes det er viktig å ikke pakke alt inn alltid.

Igjen, for 450. gang her, så er det ikke snakk om budskapet, men det er snakk om måten budskapet formidles på.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:40   #75
Fibolina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 18
Fibolina er på en erverdig vei

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Igjen, for 450. gang her, så er det ikke snakk om budskapet, men det er snakk om måten budskapet formidles på.

Det er jeg helt enig i, men jeg opplever at veldig mange som sliter med vekta har veldig mange unnskyldninger for hvorfor de ikke kan trene eller hvorfor de må "kose seg litt". KJ er jo helt på jordet på enkelte områder, etter min mening, men det er jo ikke slik at de som klarer å trene og spise sunt også er smartere enn andre. Men jeg tror ikke at å latterliggjøre henne hjelper noen som helst.

Fibolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det bortkastet? nypålavkarb Lavkarbo generelt 8 26-04-11 15:09
Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson? Iset Nyheter / media 50 24-10-10 03:51
Kari Jaquesson overdrive BitTorres Nyheter / media 4 23-10-10 21:52
Bli med Kari Jaquesson til Marokko! Merete A Fysisk og mental helse 6 24-07-06 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no