Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-11, 22:45   #1
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Jeg er liksom litt hekta på den der vekta, - og det er ikke så bra for meg, tror jeg. Å veie seg hver dag er liksom ikke det lureste. Joda, - deilig når det går nedover, men jeg VET jo at det vil gå både opp og ned. Og når det går opp er det ikke fullt SÅ mitiverende Jeg har nemlig tenkt å LEVE på dette kostholdet, - med litt flere karbohydrater når idealvekten er nådd.

Hva gjør du, Gerd, for eksempel, mht veiing ?

Men altså : Hvor ofte veier dere dere ? Og har noen erfaring med månedsveiing ?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:52   #2
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere ?

Til å begynne med veide jeg meg hver uke. Først mandag, men fant seinere ut at det var en dum dag.. Spesielt når man hadde knaska baconkrisp til søndagsfilmen Så da ble det torsdag faktisk.
Etter 6 mnd begynte jeg og veie meg 1 gang i mnd, og samtidig måle meg. Det fungerer veldig bra, og vekta stresser meg ikke opp i det hele tatt.
Om du føler at du bare MÅ veie deg "hele tida", så fortjener vekta di en timeout. Dytt`n inn i skapet

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:57   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere ?

Jeg veide meg en gang i uka da jeg slanka meg.
Onsdager. Midt i uka, for da måtte jeg holde stø kost-kurs hele tiden

Jeg har før vært avhengig av vekta.... Og viss jeg kjenner igjen de symptomene, så gjemmer jeg vekta

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 23:00   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere ?

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Til å begynne med veide jeg meg hver uke. Først mandag, men fant seinere ut at det var en dum dag.. Spesielt når man hadde knaska baconkrisp til søndagsfilmen Så da ble det torsdag faktisk.
Etter 6 mnd begynte jeg og veie meg 1 gang i mnd, og samtidig måle meg. Det fungerer veldig bra, og vekta stresser meg ikke opp i det hele tatt.
Om du føler at du bare MÅ veie deg "hele tida", så fortjener vekta di en timeout. Dytt`n inn i skapet

Jeg kasta vekta i søppla for flere år siden! Det er der den hører hjemme for min del!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 01:55   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere ?

Jeg veier meg hver mandag, for helgen min betyr ikke at jeg har spist noe ekstra,
så da passer den dagen fint.
Du må gjøre som du vil, men å veie hver dag er nok ikke smart..

Om ikke du skriver inn i ett eller annet system og ser gjennomsnittet da?

vekten går opp og ned, alt etter hva vi har spist og sovet, så om man blir split av å se oppgang èn dag.. og ned èn dag osv osv
nei så får man kùn veie en gang pr uke!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 03:36   #6
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere ?

Jeg veier meg når jeg husker på å gjøre det. Skulle jeg ha en fast veiedag i uka er jeg redd jeg hadde kommet til å stresse over det. Og stress over vekta inngår ikke i min lavkarbo livsstil.

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 06:55   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Jeg tror nesten du selv må kjenne på hva som stresser deg eller ikke. Men om du veier deg hver dag og lar tallet styre hvordan dagen din blir er det nok på tide å legge inn noen restriksjoner!
Jeg er som Brimstone, og blir faktisk stressa av å ha én veiedag i uka, for meg blir det at alt står og faller på den dagen, så jeg veier meg litt etter innfallsmetoden. Noen ganger er det hver dag, noen ganger et par ganger i uka. Men så blir jeg ikke særlig stressa eller demotivert av litt svingninger heller, men ser heller ting i et større bilde. Jeg måler meg med målebånd i tillegg, og prøver i blant gamle klær som tidligere har vært trange.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 07:19   #8
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Jeg har også blitt rådet til å ikke veie meg hver dag, men i motsetning til flere andre her, har jeg faktisk veiet meg nesten hver eneste dag. Men jeg har derfor også blitt helt vant til at vekten går opp og ned. Så det gjør meg ingenting

Jeg skriver hver dag inn i en graf, og får et resultat som går opp og ned ganske mye. Men jeg ser jo at den er på vei nedover. Som mange av de andre sier så må man rett og slett føle på hva som er riktig for seg selv.

Slik ser altså min graf ut, med vekt fra nesten hver dag i 2 mnd.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg janfeb.jpg (130,0 KB, 49 visninger)
__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 08:53   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Jeg startet med én veiedag i uka (det ble fredag, rett og slett fordi jeg fikk den første spisdegslank-matpakka på en torsdag). Etterhvert har jeg eksperimentert med å veie daglig, for å bli kjent med min egen "naturlige variabel" - og nå har jeg vel egentlig landet på én veiing i måneden, siden jeg vet så godt at jeg uansett veier minst den uka jeg har mensen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 10:00   #10
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Åh, så mange flotte svar ! Hjerrrrtelig takk ! Og i dag har jeg ikke veid meg. Det blir kanskje en gang i uka, da, i begynnelsen. Jeg håper det blir litt sånn som Photobscura gjør, - når det passer seg.

Og det ER litt håpløst når jeg hører vekta hviske: "Kom, kom ! Nå HAR du nok gått opp igjen, skjønner du ! Dette greier du nok ikke ! Ta deg en sjokolade, du . . ." Ikke bra. Ikke bra i det hele tatt.

Så jeg gjemmer'n, jeg, - og ser når jeg veier meg neste gang. Kanskje ikke før i morgen ? Moahahaha !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 10:34   #11
galleren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 46
Innlegg: 22
galleren er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Jeg veier meg 2 ganger hver dag :P

__________________


galleren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 12:19   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Jeg vil bare igjen anbefale målebånd sammen med veiiing - det kan gjøre en småsur veiedag mer gledelig om man ser at man faktisk er blitt smalere

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 12:28   #13
Caramella
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 18
Caramella er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Vekta mi gikk tom for batteri... og jeg har ikke tort å kjøpe nye Samme hvor mye jeg veide meg en stund så sto jo vekta bom

Men, i går oppdaget jeg at jeg kunne ta av meg buksa uten å kneppe opp eller dra ned glidelåsen .... Noe har definitivt skjedd

__________________




Caramella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 75-20-5 Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:11   #14
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Jeg gjør omtrent som Photobscura, tar det litt på innfall. Noen perioder veier jeg meg ofte, noen perioder (spesielt etter et lite oppløftende vektbesøk, hoho) går det en stund til neste gang.
Ellers prøver jeg å veie meg om morgenen, etter dobesøk og før dusj. Jeg veier meg heller ikke om det er noen dager siden sist nr. 2. Teller på vekta det og liksom :P

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:14   #15
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Jeg veier meg hver dag. Føler at jeg har god kontroll og dagen blir ikke ødelagt om jeg har vektsvigninger oppover. Liker å ha kontroll på hva kroppen min reagerer på. Som feks nå hvor jeg igjen har begynt å trene... Erfaring fra tidligere tilsier at jeg kommer til å stagnere.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:21   #16
Roardo
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 91
Roardo er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Jeg veier meg hver dag! Da har jeg kontroll. Spiller ingen rolle om vekta går opp og ned noen dager. Men har veiedag på mandager på forumet, og da ser jeg lettere hvor mye jeg har gått ned pr uke

__________________



Delmål: -20,2kg til påske
Roardo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 17:59   #17
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Jeg veier meg hver dag, og det har jeg stort sett gjort alltid. Har aldri hatt noe problem med det, og får heller ikke noia om jeg ikke får veid meg en dag. Har også lest at de som veier seg hver dag, holder vekta si mer stabil over tid, da de har kontroll til en hver tid.

Nå mener jeg ikke dermed at alle bør gjøre det. En hver må finne ut hva som passer best for seg selv

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 10:57   #18
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

mama67 ! Det der er jo egentlig slett ikke så dumt. Aldri 'slippe seg' liksom ! Det er jo når jeg slutter å veie meg at det går på ræva!

Jeg har veid meg i dag Begynte ketolysebasert kost på mandag, - mye vann og dritt er blitt borte. Neste uke begynner vel det seige fettet å sige av i smååååå porsjoner, håper jeg. Sakte, men sikkert !

Juhuuuu !

God helg til alle !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 14:58   #19
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Jeg veier også hver dag. Begynte med å veie en dag i uka - lørdager - og det er fremdeles min "offisielle" veiedag. Da oppdaterer jeg weightloss-tickeren. Men jeg opplevde at jeg ble veldig nervøs og bekymret etpar dager før veiedagen når jeg ikke holdt øye med vekta resten av uka - tok lissom all nederlagsfølelsen på forskudd Nå som jeg veier flere dager i uka vet jeg hvor tendensen ligger, og bekymrer meg ikke lenger før lørdagene Hender det går litt opp og ned i løpet av uka, men det er jo bare lørdagene som "teller".

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 16:03   #20
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

jeg veide en dag pr uke først, men hele uken var ødelagt dersom jeg hadde gått opp eller stått stille, så jeg gikk over på å veie hver dag, men det ble ikke så mye bedre..nå tenkte jeg denne gangen at jeg skulle la vekt være vekt, og så skulle jeg heller veie meg en gang jeg får et innfall om å gjøre det... er ikke vekten som har blitt det viktigste for meg akkurat nå...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 19:11   #21
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg
Wink

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

mama67 ! Det der er jo egentlig slett ikke så dumt. Aldri 'slippe seg' liksom ! Det er jo når jeg slutter å veie meg at det går på ræva!

Jeg har veid meg i dag Begynte ketolysebasert kost på mandag, - mye vann og dritt er blitt borte. Neste uke begynner vel det seige fettet å sige av i smååååå porsjoner, håper jeg. Sakte, men sikkert !

Juhuuuu !

God helg til alle !

Alle må gjøre det de syns er best for seg selv. Jeg sier ikke at alle må veie seg hver dag, men jeg leste altså at for mange er det et greit hjelpemiddel for å ikke "slippe seg" som du sier.

Om en føler at vekta styrer for mye av humør og trivsel, bør en kanskje ikke veie sg for ofte

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 21:28   #22
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Jeg er liksom litt hekta på den der vekta, - og det er ikke så bra for meg, tror jeg. Å veie seg hver dag er liksom ikke det lureste. Joda, - deilig når det går nedover, men jeg VET jo at det vil gå både opp og ned. Og når det går opp er det ikke fullt SÅ mitiverende Jeg har nemlig tenkt å LEVE på dette kostholdet, - med litt flere karbohydrater når idealvekten er nådd.

Hva gjør du, Gerd, for eksempel, mht veiing ?

Men altså : Hvor ofte veier dere dere ? Og har noen erfaring med månedsveiing ?

Hver dag er passe for meg, men så lenge det ikke plager meg at ting går både opp og ned syns jeg at jeg vil unne meg å holde orden på regnskapet.... Fører tabell, og har gjort den til en slags "hemmelig" dagbok,,tjihi

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:27   #23
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Nei, vi skal ikke 'slippe oss' mer ! Så får vi bruke vekta på fornuftig vis. Jeg hadde gått opp 200 gram i dag, - men pytt ! Jeg kjenner at dette kostholdet er så braaaa for kroppen min, - så får vekta leve sitt eget liv så lenge vi to er venner med hverandre. Og det ER vi !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:52   #24
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Nei, vi skal ikke 'slippe oss' mer ! Så får vi bruke vekta på fornuftig vis. Jeg hadde gått opp 200 gram i dag, - men pytt ! Jeg kjenner at dette kostholdet er så braaaa for kroppen min, - så får vekta leve sitt eget liv så lenge vi to er venner med hverandre. Og det ER vi !

Jeg har "gått opp" 1,2 kg. siden i går Bryr meg egentlig ikke selv om det roter til regnskapet for meg. Jeg flyttet nemlig på vekta i går, så det kan være en medvirkende årsak til at tallene er høyere i dag. Har satt den under en kommode fordi den egentlig står litt i veien for meg. Er meningen å ta den frem hver dag når det er veietid og putte den på plass igjen etterpå.
Må kanskje belage meg på å starte på nytt igjen på et høyere kg.-tall, men det får så være. Tiden for en ny begynnelse er kommet uansett

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:25   #25
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Jeg er liksom litt hekta på den der vekta, - og det er ikke så bra for meg, tror jeg. Å veie seg hver dag er liksom ikke det lureste. Joda, - deilig når det går nedover, men jeg VET jo at det vil gå både opp og ned. Og når det går opp er det ikke fullt SÅ mitiverende Jeg har nemlig tenkt å LEVE på dette kostholdet, - med litt flere karbohydrater når idealvekten er nådd.

Hva gjør du, Gerd, for eksempel, mht veiing ?

Men altså : Hvor ofte veier dere dere ? Og har noen erfaring med månedsveiing ?

Hiv vekta

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor ofte veier dere dere?? Sugarmom Spørsmål og svar 39 25-05-11 17:05
Hvor ofte spiser dere? paprika Spørsmål og svar 65 13-07-10 22:34
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Veie seg-hvor ofte gjør dere det? Angelina Lavkarbo generelt 28 14-04-05 13:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no