Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er du sulten?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-05, 01:16   #1
lillemy
Medlem
 
lillemy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 98
lillemy er ny på veien

Er du sulten?

Er det flere som meg som ikke er så sulten lengre når man er i ketose? Den første uken var jæææ..........ig, men etter det har det gått som en lek. Jeg blir ikke fristet av søtsaker og har ingen problemer med å bare spise det jeg skal. Ofte spiser jeg ikke opp engang.

Jeg har vært en som har gått i rute til kjøkkene hele dagen forde jeg aldri ble mett. Jeg måtte tenke meg nøye om når jeg var og handlet slik at jeg alltid hadde noe godt til en hver tid.
Det er deilig å ikke tenke på det lengre.

lillemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 01:23   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg er ikke sulten når jeg er i Ketose, og det er faktisk litt farlig - for en glemmer rett å slett å spise Og det kan føre til tap av muskelmasse!

Når en er overvektig så har kroppen kompensert for det med å bygge ekstra muskelmasse for å klare å flytte rundt på vekten, og da er det bare helt genialt å kunne ta med seg disse ekstra musklene når en er slank også! For det er ikke lett å bygge dem opp igjen senere...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 10:49   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Jeg er helt enig med HP!!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 11:22   #4
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Jeg gleder meg innmari til å komme i ketose. Gleder meg til å gå ned i vekt.

Imorgen er den store DAGEN. Da starter jeg på ketogen dietten. skal ut å kjøpe inn masse god mat som kylling, reker. kjøtt og masse grønnsaker idag.

Men jeg håper ikke jeg blir så uvel som de sier at man kan bli, og håper at jeg ikke får hodepine(det er det værste jeg vet).
Mvh Bamseline

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 12:11   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sulten er ikke særlig merkbar nei...og ikke sukkerhungeren heller!

Som det sies her; nesten litt skummelt...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 14:27   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Skriver under på HPs innlegg!

Veldig lett å spise for LITE under induksjon/ketose.. og det er ikke bra

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 20:30   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Når en er overvektig så har kroppen kompensert for det med å bygge ekstra muskelmasse for å klare å flytte rundt på vekten, og da er det bare helt genialt å kunne ta med seg disse ekstra musklene når en er slank også! For det er ikke lett å bygge dem opp igjen senere...

DET kan jeg skrive under på !! Jeg har slitt med å spise nok, og resultatet har vært tap av muskelmasse ! NÅ sliter jeg med å bygge den opp igjen ! Så pass på å spise nok. Man tar ikke av fortere ved å spise for lite. Atkins forskning OG erfaring med over 70.000 pasienter over mange år (33 for å være nøyaktig) har vist at det ikke var noen gevinst ved å spise 8 i forhold til 20 karber pr dag. Det finnes noen som må ned i 10 for å komme i ketose er det sagt her, - men det er et veldig veldig lite mindretall, og kommer du i ketose på 20 er det ikk vits i å spise mindre ! De fleste holder seg i ketose rundt 20-35 karber pr dag. Jeg er i ketose til over 35....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 09:37   #8
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av lillemy

Er det flere som meg som ikke er så sulten lengre når man er i ketose? Den første uken var jæææ..........ig, men etter det har det gått som en lek. Jeg blir ikke fristet av søtsaker og har ingen problemer med å bare spise det jeg skal. Ofte spiser jeg ikke opp engang.

Jeg har vært en som har gått i rute til kjøkkene hele dagen forde jeg aldri ble mett. Jeg måtte tenke meg nøye om når jeg var og handlet slik at jeg alltid hadde noe godt til en hver tid.
Det er deilig å ikke tenke på det lengre.

Det er dette som gjør at de fleste av oss som starter på ketolyse lykkes i å gå ned i vekt, så lenge vi husker å ta kromtablettene har vi ikke lyst på sjokolade!!!!!!! Helt fantastisk! Jeg har slanket meg i mange år men bestandig gått opp igjen i vekt etterpå, men nå spiser jeg to måltider pr. dag og fungerer kjempebra. Etter 2-3 uker på kuren kjenner man at en får mer energi, så trening går som en lek. Lykke til, dette klarer du . Studentberta

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 10:08   #9
lillemy
Medlem
 
lillemy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 98
lillemy er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av studentberta

men nå spiser jeg to måltider pr. dag og fungerer kjempebra. Etter 2-3 uker på kuren kjenner man at en får mer energi, så trening går som en lek. Lykke til, dette klarer du . Studentberta

Hysj Hysj!!!!!! Du må ikke si du bare spiser to måltider for dagen. Da blir du satt i skammekroken.

__________________
lillemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 12:07   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lillemy

Hysj Hysj!!!!!! Du må ikke si du bare spiser to måltider for dagen. Da blir du satt i skammekroken.

2 måltid per dag... De må være store! Rik på protein og masse fett.

Men altså, den eneste som får svi for muskeltap er deg selv

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 12:12   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av studentberta

Det er dette som gjør at de fleste av oss som starter på ketolyse lykkes i å gå ned i vekt, så lenge vi husker å ta kromtablettene har vi ikke lyst på sjokolade!!!!!!! Helt fantastisk! Jeg har slanket meg i mange år men bestandig gått opp igjen i vekt etterpå, men nå spiser jeg to måltider pr. dag og fungerer kjempebra. Etter 2-3 uker på kuren kjenner man at en får mer energi, så trening går som en lek. Lykke til, dette klarer du . Studentberta

Hvorfor spiser du kun to måltider pr. dag?

Og forresten - jeg tok ikke noe krom under min Atkins Induksjon, og hadde heller ikke søtstug.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 20:45   #12
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Oppmuntrende lesning for meg som er på første dagen og kjenner det svi i magen av sult og er så fysen at jeg kunne tenke meg å sukre sofalenet og gnage litt på det!! Gleder meg til å komme over den første kneika!!

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:27   #13
lillejill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 18
lillejill er på en erverdig vei

Sv: Er du sulten?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

DET kan jeg skrive under på !! Jeg har slitt med å spise nok, og resultatet har vært tap av muskelmasse ! NÅ sliter jeg med å bygge den opp igjen ! Så pass på å spise nok. Man tar ikke av fortere ved å spise for lite. Atkins forskning OG erfaring med over 70.000 pasienter over mange år (33 for å være nøyaktig) har vist at det ikke var noen gevinst ved å spise 8 i forhold til 20 karber pr dag. Det finnes noen som må ned i 10 for å komme i ketose er det sagt her, - men det er et veldig veldig lite mindretall, og kommer du i ketose på 20 er det ikk vits i å spise mindre ! De fleste holder seg i ketose rundt 20-35 karber pr dag. Jeg er i ketose til over 35....

Jeg sulter nesten ihjelKLARER BARE 14 DAGER I SLENGEN PÅ DENNE DIETTEN.HJELP.SÅNN HAR JEG HOLDT PÅ I 3 MND.14 DAGER DIETT,EN UKE DESPERAT SPISING

lillejill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 21:01   #14
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er du sulten?

Opprinnelig lagt inn av lillejill, her.

Jeg sulter nesten ihjelKLARER BARE 14 DAGER I SLENGEN PÅ DENNE DIETTEN.HJELP.SÅNN HAR JEG HOLDT PÅ I 3 MND.14 DAGER DIETT,EN UKE DESPERAT SPISING

Hvorfor spiser du ikke bare mer? Det er ingen grunn til å gå sulten på ketolyse.

  Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 23:08   #15
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Er du sulten?

Opprinnelig lagt inn av lillejill, her.

Jeg sulter nesten ihjelKLARER BARE 14 DAGER I SLENGEN PÅ DENNE DIETTEN.HJELP.SÅNN HAR JEG HOLDT PÅ I 3 MND.14 DAGER DIETT,EN UKE DESPERAT SPISING


jeg har det som deg når jeg gikk på ED så var jeg konstant sulten ,men orket ikke alle grønnsakene , men skjeiet lite ut det halvåret
men nå som jeg går på ketolyse så er jeg vel ikke så sulten ,, men har stadig lyst på annen mat eller kaker eller noe sånt,heter det vel
og har jeg en liten sprekk så tar det dager og komme meg igjen og få begynt på kuren,,,men spiser jeg kaker eler sjokolade så er det bare den ene kvelden da vet jeg kan spise masse mat , men har liksom ikke lyst på mer feit mat den dagen,,,blir fysete
sukk nei det er ikke lett

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:59   #16
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er du sulten?

Jeg er ikke sulten, nei, og det har jeg ikke vært siden jeg starta på ketolyse.
Ikke søtsugen heller.
Men jeg kjenner meg ganske "tom" om det er lenge siden jeg har spist, så selv om magen ikke romler er det veldig greit å bli minnet på å spise.
Jeg spiser som regel 3 måltider pr dag, fordi jeg alltid spiser frokost sent.

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 19:00   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er du sulten?

Signerer Bulldog, er du sulten, må du spise! Om du går rundt og er sulten så sender du kroppen din signaler om at her er det dårlige tider, her vi må tviholde på alt vi har. Resultat: Du går ikke ned i vekt. Ketolyse, eller noen som helst slags lavkarbodiett er ikke sultekurer! No pain no gain er en myte. Vi skal jo leve på denne kosten resten av livet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 13:23   #18
lillejill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 18
lillejill er på en erverdig vei

Sv: Er du sulten?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Signerer Bulldog, er du sulten, må du spise! Om du går rundt og er sulten så sender du kroppen din signaler om at her er det dårlige tider, her vi må tviholde på alt vi har. Resultat: Du går ikke ned i vekt. Ketolyse, eller noen som helst slags lavkarbodiett er ikke sultekurer! No pain no gain er en myte. Vi skal jo leve på denne kosten resten av livet!

Det føles mer som om jeg har en spiseforstyrrelseDet eneste som hjelper er å lage fromage på 5dl saft og 3dl fløte..dette kjører jeg i meg hver dag..itilegg til 3 store måltider. Må liksom være stappa for å være fornøyd

lillejill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 13:38   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er du sulten?

Om du spiser deg for mett så vil du oppleve det samme. Kroppen klarer ikke å forbrenne kroppfett. Spis deg behagelig mett. Lytt til kroppen din. Det tok tid for meg å skjønne hvordan det faktisk skal føles når man er passe mett!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det var jenta som var sulten, det!! elian Barns kosthold 6 17-01-05 18:54
Hjelp. Jeg er sulten hele tiden + jeg er så svimmel og dårlig.... Iset Lavkarbo generelt 10 23-07-04 18:17
Kald mat a-slbakk Atkins kosthold 15 25-06-04 00:49
Startvansker med intro - jeg er så sulten! donjuanwannabe Induksjonen 16 04-03-04 12:32
jeg har vært så sulten idag og i går... skjønner det ikke Iset Induksjonen 2 23-02-04 18:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no