Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spørsmål angående stekevarme etc

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-09, 11:25   #1
galleren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 46
Innlegg: 22
galleren er på en erverdig vei

Spørsmål angående stekevarme etc

Heisann

Jeg benytter alltid meierismør når jeg skal steke hamburger, biff etc. Pleier da å steke dette på høy varme i noen få minutter.

Men stusser litt på hva som egentlig er forsvarlig når det gjelder varme og skikkelig smør...hvor mye varme tåler smøret før det eventuelt blir "farlig" osv? Er det greit å steke noe på høy varme i noen minutter, eller bør man steke alt på middels varme og heller ha litt mer tålmodighet?

Takker for svar.

galleren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 20:26   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål angående stekevarme etc

Opprinnelig lagt inn av galleren, her.

Heisann

Jeg benytter alltid meierismør når jeg skal steke hamburger, biff etc. Pleier da å steke dette på høy varme i noen få minutter.

Men stusser litt på hva som egentlig er forsvarlig når det gjelder varme og skikkelig smør...hvor mye varme tåler smøret før det eventuelt blir "farlig" osv? Er det greit å steke noe på høy varme i noen minutter, eller bør man steke alt på middels varme og heller ha litt mer tålmodighet?

Takker for svar.

Hvis jeg har skjønt riktig, så er klarnet smør best å steke i.
(Smelt smøret, la det stå litt til det skiller seg og hell av den "klare" delen. Grumset som er i bunnen er melkerester (?) og det er vist det som brennes når man steker på høy temp.
Ellers er vel det beste å bruke lavere temp og lengere tid, ja...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål angående sukkeralkoholer hønselovisa Lavkarbo generelt 1 19-04-09 18:07
Spørsmål angående fett Sandy Ketolysekuren 1 18-11-08 13:11
Spørsmål angående eurodiett! alva Eurodiett 4 25-09-08 12:37
Spørsmål angående pizza *Tussi* Ketolysekuren 23 25-06-08 10:42
Noen spørsmål angående ketolysekuren overlap Ketolysekuren 6 17-03-08 21:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no