Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

100% Sjokolade?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-10, 21:34   #1
galleren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 46
Innlegg: 22
galleren er på en erverdig vei

100% Sjokolade?

Heisann

Jeg var i Paris for noen måneder siden, og ved siden av hotellet var det en aldri så liten herlig sjokoladebutikk. Her fikk jeg øye på en ganske robust sjokolade bestående av 100% kakao! Det meste jeg har vært borti her i norge er 86%.

Den smakte aldeles fantastisk. Jeg husker ikke hvem som produserte den ;(.

Er det noen her som vet om noen steder i norge hvor man kan få kjøpt/bestilt 100% sjokolader?

galleren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:03   #2
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 100% Sjokolade?

jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage sjokolade kun av kakao..

Men har som deg kun sett den med 86% kakao

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 06:18   #3
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: 100% Sjokolade?

Fantastisk? Med 100% kakao? Trur dæ ikkje

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 08:42   #4
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: 100% Sjokolade?

Syns det hørtes ganske utruleg ut at ein 100% sjokolade kunne smake fantastisk. Eg har nettopp brukt opp min 90% og det var litt for mørkt til å vere ordentleg godt, enn mindre fantastisk. Denne 90%'ern var forøvrig eit sveitsisk produkt (Lindt & Sprüngli) og kjøpt i Sverige, men Lindt har også norsk distributør (Valora Trade Norway). Har ikkje sett så veldig stort utval av ekstra mørk / noir sjokolade her i Norge, det går sikker an å få tak i både det eine og det andre, men stiller meg litt tvilande til at det tas inn på regelmessig basis i alle fall... Marknaden for ekstramørk sjokolade kan ikkje vere så enormt stor. Du vil i alle fall finne det på nett, der finn ein jo omtrent alt

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 11:34   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 100% Sjokolade?

Har funnet 99% i Sverige

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 13:53   #6
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: 100% Sjokolade?

Ja, 99%'en til Lindt er veldig god, og 90%'en er himmelsk. Synd det er så vanskelig å finne dem i Norge. Jeg synes 86%'ene stort sett smaker litt "surt", noe 90 og 99 ikke gjør. Ellers kan man jo lage selv, da, av kakaosmør+kakaomasse (+søtning hvis man vil)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 22:02   #7
galleren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 46
Innlegg: 22
galleren er på en erverdig vei

Sv: 100% Sjokolade?

Jeg har funnet denne her:

http://www.chocolatetradingco.com/magazine.asp?id=134

Nå koster den desverre typisk $9 pr stk, så det blir i dyreste laget å bestille dem

Her er også en annen:
http://www.vannuccichocolates.com/en.../tavolette.htm

Og ja, det er er vanskelig å lage sjokolader basert på 100% kakao, men det lar seg gjøre, og selvfølgelig er smaken ikke for alle Men jeg elsket det. Bittert og sterkt.

galleren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade? Tøvsjur Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 26-02-10 17:42
sjokolade Nila Lavkarbo generelt 10 16-08-08 18:30
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
Sjokolade..... Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 2 02-06-06 13:33
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no