Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan vektnedgangen stoppe helt/utebli?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-08, 07:32   #1
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Kan vektnedgangen stoppe helt/utebli?

Føler meg helt som nybegynner igjen jeg... Har gått på ketolysekuren før og gått ned (sakte men sikkert) 12 kg på 5 mnd. Det er nå ett år siden, og når man ikke klarer å følge opp med lavkarbo sniker kiloene seg sakte på igjen..

Jeg har lest boka mange ganger, og synes selv jeg følger alle prinsipper.

Jeg:
-Drikker 1-2 liter vann om dagen
-Spiser grønnsaker hver dag (ikke alltid jeg greier å få det med til alle måltider, men størsteparten av dagens karber kommer fra grønnsaker)
-Tar alle ketolysetablettene til riktige tider
-Er til enhver tid i ketose
-Morsjonerer hver dag (går til og fra jobb, 25 min hver vei + ca 1 times gange med hunden fordelt utover dagen)

Dette står for meg som grunnprinsippene i ketolysekuren. Jeg vet jeg går ned sakte, har innfunnet meg med det. Men kan man, med å følge disse prinsippene riskiere å IKKE gå ned i vekt? Og hva kan grunnen være?

Jeg vet at det er en del matvarer som for noen kan gjøre at man går saktere ned, som meieriprodukter, nøtter og kunstig søtstoff. Jeg spiser ikke mye av noen av disse gruppene, men er ikke totalt avholdende heller. Skal jeg komme med et anslag vil jeg si 100-150 g ost om dagen (fast ost, "vanlig" gulost osv, den typen som det står 0 g kh på men jeg regner 1 likevel), 0,5 l cola zero (kanskje det dobbelte i helgene) og en skjelden gang noen macadamianøtter, max 50 g og max 2 ganger i uka.

Jeg nærmer meg ikke normalvekt, er fortsatt 25 kg overvektig.

Noen som kjenner til tilfeller som overhodet ikke har hatt utbytte av ketolysekuren med liknende forutsetninger?

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 08:11   #2
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Kan vektnedgangen stoppe helt/utebli?

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Føler meg helt som nybegynner igjen jeg... Har gått på ketolysekuren før og gått ned (sakte men sikkert) 12 kg på 5 mnd.
Dette er ikke spesielt sakte. 600 gr nedgang pr.uke er nært ideelt. ganger du det med 52 uker blir det over tredve kilo på et år!

Det er nå ett år siden, og når man ikke klarer å følge opp med lavkarbo sniker kiloene seg sakte på igjen..
Jepp, lett skal det ikke være dessverre.

Jeg har lest boka mange ganger, og synes selv jeg følger alle prinsipper.

Jeg:
-Drikker 1-2 liter vann om dagen
-Spiser grønnsaker hver dag (ikke alltid jeg greier å få det med til alle måltider, men størsteparten av dagens karber kommer fra grønnsaker)
-Tar alle ketolysetablettene til riktige tider
-Er til enhver tid i ketose
-Morsjonerer hver dag (går til og fra jobb, 25 min hver vei + ca 1 times gange med hunden fordelt utover dagen)
Normal mosjon git ikke nødvendigvis vektnedgang, men det hjelper mot mye annet. Bedre pust, bedre humør osv.

Dette står for meg som grunnprinsippene i ketolysekuren. Jeg vet jeg går ned sakte, har innfunnet meg med det. Men kan man, med å følge disse prinsippene riskiere å IKKE gå ned i vekt? Og hva kan grunnen være?
Det finnes eksempler på at noen ikke går ned men det er sjelden. Og siden du hadde en fin vektnedgang i fjor vil jeg tro at det er noe annet som gjør det.

Jeg vet at det er en del matvarer som for noen kan gjøre at man går saktere ned, som meieriprodukter, nøtter og kunstig søtstoff. Jeg spiser ikke mye av noen av disse gruppene, men er ikke totalt avholdende heller. Skal jeg komme med et anslag vil jeg si 100-150 g ost om dagen (fast ost, "vanlig" gulost osv, den typen som det står 0 g kh på men jeg regner 1 likevel),
For noen er det å spise ost en festbrems. Enkelte reagerer på ost av en eller annen grunn. Kanskje er det den?

0,5 l cola zero (kanskje det dobbelte i helgene) og en skjelden gang noen macadamianøtter, max 50 g og max 2 ganger i uka.
Light-brus er også en vanlig årsak til at noen ikke går ned dessverre.

Jeg nærmer meg ikke normalvekt, er fortsatt 25 kg overvektig.

Noen som kjenner til tilfeller som overhodet ikke har hatt utbytte av ketolysekuren med liknende forutsetninger?
Ja, som sagt, det finnes eksempler der både nøtter, ost og light-brus får kiloene til å bli sittende.

Jeg ville gjort et forsøk. Ta bort alt det unødvendige i to uker og se om det hjelper. Spis helt rent. Det kan også være at du står på et platå, og at tida må jobbe for deg. Dette er ikke lett, men siden du responderte bra sist du gikk ned, håper og tror jeg at det vil løsne igjen.

Det er også noen som innfører en "sommer", altså spiser litt karbohydrater, for å lure kroppen til å tro at det er overflod igjen. Dette vet jeg for lite om, men søk i forumet, og les nøye før du prøver.

Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Blåbær! mofe Kosttilskudd 2 13-03-05 02:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no