Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Lage sjokolade selv

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-09, 18:22   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Lage sjokolade selv

Kjenner dere til dette? Noen som har prøvd?

http://www.okosjokolade.no/

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 18:42   #2
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: Lage sjokolade selv

Nei men det så spennende ut

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 19:09   #3
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Lage sjokolade selv

Spennende!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 22:59   #4
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: Lage sjokolade selv

Jeg har en pose kakaobønner liggende og har lyst til å lage sjokolade av dem. Men finner ingen oppskrift som går ut på det. Må kanskje bare prøve meg fram? Noen som vet?
Riste bønnene, male dem, koke med melk og stevia eller splenda?

__________________


Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:44   #5
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Lage sjokolade selv

Det er oppskrift på lenken i hovedinleget.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 00:11   #6
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Lage sjokolade selv

JA det har jeg.. prøvd denne..

Det kreves MYE søtning for å få en sjokolade god. Kakaoen er sterk og bitter smak. Ikke sånn du kjenner den fra butikken..freia kakao er liksom noe helt annet..skulle ikke tro at begge var kakao?
. Dette er rå varer og sterk/bitter smak... fra nå av vil jeg si at det i butikken er søtning/sukker med sjokoladesmak...

Jeg synes det ble ganske godt, men måtte venne meg til den nye smaken... jeg søtet med sukrin, stevia, agave og litt splenda... Jeg måtte bruke endel..og enda ble den ikke særlig søt... Men god på sin måte...
Jeg hadde også smør og litt cocosa oppi for å gjøre den mildere... De som tåler feks fløte er det jo helt perfekt!

men spennende å prøve noe nytt ..til og med dattera på 4 spiste det

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 00:17   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lage sjokolade selv

Opprinnelig lagt inn av Mara, her.

Riste bønnene, male dem, koke med melk og stevia eller splenda?

Du må ikke koke kakaomassen, da ødelegger du ale de gode stoffene i kakaoen... Den skal smeltes i vannbad.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 09:06   #8
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Lage sjokolade selv

Her er også en oppskrift på hjemmelaget sjokolade med rå kakao og kakaosmør. Har ikke prøvd selv, så aner ikke om det er vanskelig eller godt eller noe. Ser i alle fall spennende ut

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 11:21   #9
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Lage sjokolade selv

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Her er også en oppskrift på hjemmelaget sjokolade med rå kakao og kakaosmør. Har ikke prøvd selv, så aner ikke om det er vanskelig eller godt eller noe. Ser i alle fall spennende ut

Det var en nydeligog inspirerende side!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 16:43   #10
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Lage sjokolade selv

nå fikk jeg veldig lyst på sjokolade...

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 16:53   #11
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: Lage sjokolade selv

Tusen takk for alle svar!! Jeg prøver til helgen, det er helt sikkert.
Må da bli ganske sunt til og med, dette her!

__________________


Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:23   #12
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Lage sjokolade selv

mmmm!!

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 20:37   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lage sjokolade selv

ÅÅÅÅ, jeg ble akkurat fast kunde hos økosjokolade...

Jeg laget sjokolade i stad, med litt sukrin( 4ts til 150 g sjokolade), tørka aprikoser og hakka mandler. Måtte ta to biter før jeg vendte meg til smaken og nå er jeg redd for ikke å klare å stoppe før jeg har slengt i meg hele plata på 75g..( laga to plater)..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 15:14   #14
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lage sjokolade selv

Ååå, det hørtes godt ut! Tror jeg må bestille litt ting fra økosjokolade, ja.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 14:00   #15
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lage sjokolade selv

Økosjokolade skal ha stand på Alternativ-messen på Lillestrøm 6.-8. desember (edit: det er 6.-8. november). Tror jammen jeg skal ta en tur innom den standen der, ja. Hadde ikke tenkt meg dit, men hvis jeg får teste den sjokoladen så....


Sist redigert av Veggpryd : 02-11-09 kl 15:51.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 14:10   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lage sjokolade selv

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Økosjokolade skal ha stand på Alternativ-messen på Lillestrøm 6.-8. desember. Tror jammen jeg skal ta en tur innom den standen der, ja. Hadde ikke tenkt meg dit, men hvis jeg får teste den sjokoladen så....

Oj, skal de? Vi skal på messa tenkte vi ( fordi det er brukt og antikk messe samtidig og tettinntil.no er på alternativmessa..), så da spørs et om jeg må kjøpe mere sjokoladegreier

Om du ser en passe rund mamma med en mann på slep og ei lita Dokke med briller og mase hår i rullestol, da er det oss..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 15:50   #17
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lage sjokolade selv

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Økosjokolade skal ha stand på Alternativ-messen på Lillestrøm 6.-8. desember. Tror jammen jeg skal ta en tur innom den standen der, ja. Hadde ikke tenkt meg dit, men hvis jeg får teste den sjokoladen så....

Ojda! Feil dato. Det er 6.-8. november...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Oj, skal de? Vi skal på messa tenkte vi ( fordi det er brukt og antikk messe samtidig og tettinntil.no er på alternativmessa..), så da spørs et om jeg må kjøpe mere sjokoladegreier

Om du ser en passe rund mamma med en mann på slep og ei lita Dokke med briller og mase hår i rullestol, da er det oss..

Hvis det fortsatt er samme messe, så skal jeg jammen se etter deg!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 16:18   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lage sjokolade selv

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Ojda! Feil dato. Det er 6.-8. november...



Hvis det fortsatt er samme messe, så skal jeg jammen se etter deg!

Jepp, samme messe. Jeg så ikke engang at du hadde skrevet desember jeg

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 20:41   #19
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lage sjokolade selv

De har en del av økosjokolade-produktene på helsekostbutikken som heter Røtter i St.Hanshaugen-området (ned veien ved siden av kaffebrenneriet som man ser når man går av bussen på st.hanshaugen-holdeplassen) - jeg tittet på dem i dag, men bestemte meg for at det får bli en jule-utskeielse om noe.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 21:35   #20
trollmo
Seniormedlem
 
trollmo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Innlegg: 576
trollmo er ny på veien

Sv: Lage sjokolade selv

Finner ikke no om karbo innhold ....noen som vet om det er karbo i kakao bønner, kakaosmør osv...?

__________________


trollmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 21:45   #21
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lage sjokolade selv

Den som leter, den finner

http://www.okosjokolade.no/om-kakao/...gsinnhold.html

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 23:14   #22
trollmo
Seniormedlem
 
trollmo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Innlegg: 576
trollmo er ny på veien

Sv: Lage sjokolade selv

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Den som leter, den finner

http://www.okosjokolade.no/om-kakao/...gsinnhold.html

Er nok litt for rask og utålmodig jeg....hehe
Tusen takk for hjelpen:-)

__________________


trollmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 00:50   #23
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Lage sjokolade selv

Kan man spise Mulu sjokolade som selges hos http://www.super-nature.no/ på lavkarbo? Jeg smakte både silk og dark, og de smaker veldig godt! Men jeg kontaktet Mulu og de kunne ikke si noe om næringsinnholdet!?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:50   #24
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lage sjokolade selv

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Kan man spise Mulu sjokolade som selges hos http://www.super-nature.no/ på lavkarbo? Jeg smakte både silk og dark, og de smaker veldig godt! Men jeg kontaktet Mulu og de kunne ikke si noe om næringsinnholdet!?

Det står ikke noe om næringsinnholdet og i tillegg står det rå kakaolikør uten at det står hva den inneholder. Ofte er det sukker i likør

Jeg ville sendt mail eller latt den være og holdt meg til en liten bit 86% sjokolade nå og da.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 01:12   #25
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Lage sjokolade selv

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det står ikke noe om næringsinnholdet og i tillegg står det rå kakaolikør uten at det står hva den inneholder. Ofte er det sukker i likør

Jeg ville sendt mail eller latt den være og holdt meg til en liten bit 86% sjokolade nå og da.

Har sendt mail til mulu choclate.com.uk og de kunne ikke svare

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lage melblanding selv mrfree Lavkarbo generelt 44 16-02-11 01:59
Lage "barer" selv? Pinne Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 26-11-10 01:24
Vi kan jo lage pølser selv Adriane Middag 10 07-09-08 22:25
Lage is selv? Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 07-05-08 19:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no