Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor ofte veier dere dere??

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-10, 17:05   #1
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei
Question

Hvor ofte veier dere dere??

Ja dette lurer jeg på Jeg prøver å holde meg til hver Mandag, altså en gang i uken.. men nå siste dagene har jeg veid meg daglig og ikke klart å holde meg til en gang i uken.

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:39   #2
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Hver dag Men er kun fredagsvekta som betyr noe, kan du si, det er veiedagen

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:53   #3
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

hver morgen, etter jeg har vært på do... :P :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:58   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Jeg veier meg også ca daglig - liker å følge med på hvordan kroppen reagerer på forskjellig mat og drikke og ditt og datt. Men anbefaler det ikke dersom man blir superstressa av noen hundre grams svingning opp nå og da.. greit å ha en viss forståelse for sin egen naturlige variabel og syklus og diverse.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 18:02   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Går veldig opp og ned. Innimellom hver dag, innimellom kan det gå flere uker. Har ikke noe behov for å se hva diverse mat gjør med kroppen min, så lenge det er snakk om vann og ikke fett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 18:08   #6
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

PRØVER og holde meg til en dag i uka, fredag. Men så skal det vel sies at det skjelde går da... Noen ganger må jeg bare sjekke hvis jeg føler meg enten tjukkas eller fin, eller om jeg rett og slett trenger en motivasjon eller spark bak!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 18:13   #7
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Jeg veier meg hver kveld på Wii'en. Vekten varierer jo da en god del opp og ned alt ettersom hvor mye og når jeg har spist, og hva jeg har på meg. Men i og med at jeg kan se statistikk over alle veiingene så ser jeg fint trendene selv om enkeltveiinger varierer. Og så føler jeg at jeg på den måten lærer litt om hva som får meg til å lagre vann og sånn. Ser for eksempel tydelig at vekten stiger i forbindelse med mens og eggløsning for å gå ned imellom.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 18:20   #8
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Har offesiel veiedag på tirsdag, men veier meg innimellom hjemme også

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 19:43   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Vanligvis hver morgen etter dobesøk. Liker å sjekke at vekta ikke er på vei oppover. Det hender jeg veier meg om kvelden også, men det tallet tar jeg ikke seriøst akkurat, det er bare fordi det er moro å se hvor mye mindre jeg veier neste morgen. Vanligvis er vekta 600-1000 g lavere neste morgen, men en kveld i forrige uke viste vekta over en kg mer enn den pleier på det meste! Da begynte jeg virkelig å lure, men neste morgen var jeg 2,3 kg lettere! Hadde ikke tisset spesielt mye og såvidt jeg husker ikke hatt avføring heller, så hvor de to kiloene ble av over natten må guderne vite...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:26   #10
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Ser mange veier seg mer enn bare en gang i uken ja! syntes det er kjekt dersom vekten går nedover for hver dag. men kan jo gå opp også ja og da er det IKKE kjekt..

Hvor kiloene over natten forsvinner må gudene vite! hehe.. Satser på vi ikke svetter 1-2 kg. i sengen liksom hehe

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:38   #11
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Jeg veier meg nesten hver dag. De gangene jeg spiser salt mat på kvelden, dropper jeg å veie meg morgenen etter. Kun mandagsvekta somm teller da..

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 21:43   #12
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Jeg har pleid å veie meg hver mandag. Men de siste 2 mnd har jeg veid meg bare hver 14 dag Og så måler jeg meg en gang i mnd.

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 21:47   #13
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Helene75: Ja..kjenner til det med saltmat på kvelden.. ikke morro å gå på vekten da nei! ser du går på ketolyse.,, hvordan skal vi forholde oss til salt egentlig?
Catwoman: Imponerende å klare å veie seg kun hver 14 dag

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 22:28   #14
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Sånn jevnt mellom innpust og utpust......

__________________


Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:36   #15
roo0sa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 36
roo0sa er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Veier meg hovedsakelig hver lørdag, men smugtittet litt flere ganger i uken for å se hvordan jeg ligger an. Men er lørdagstallene som gjelder

__________________

roo0sa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:42   #16
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Har til tider vært håpløs(veid meg flere ganger pr dag) men har en god stund nå holdt meg til en gang i uken, håper jeg greier å holde meg til det

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:58   #17
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

[quote=Sugarmom;973399]Helene75: Ja..kjenner til det med saltmat på kvelden.. ikke morro å gå på vekten da nei! ser du går på ketolyse.,, hvordan skal vi forholde oss til salt egentlig?

Når det kommer til salt, bruker jeg LO salt som salttilsettning, fordi den inneholder ikke bare natrium( 70%mindre) men også kalium.
Men steker jeg bacon, bacon snaks, spekemat ol. så får jeg i meg det saltet som er der. Det vises på vekten dagen etterpå.

Så jeg er forsiktig med vanlig salt ikke bare pga ketolyse livsstilen, men de fleste får i seg nok salt og vel så det.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 16:50   #18
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

ja for mye salt er jo i grunn ikke godt for noen!
Jeg skal iallefall ikke veie meg dagen derpå 1. juledag etter en saftig pinnekjøttmiddag julekvelden

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 17:57   #19
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Noen perioder veier jeg meg hver morgen, mens andre perioder kanskje et par ganger i uka. Laveste vekt gjelder alltid, samme hvilken dag det skulle være! Hadde fast veiedag, men det ble lite motiverende for meg hvis den dagen skulle være litt 'dårlig'.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 17:58   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Jeg veier meg mange ganger hver dag, men da kun for å sjekke vannstanden i kroppen. Jeg varierer på ca 4 kilo hver dag..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 17:58   #21
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Jeg veier meg hver morgen.. hadde jo som mål å bare veie meg en gang i uka, men det er faktisk helt umulig! jeg blir overstresset om jeg ikke får veid meg hver dag!!
Som andre har sagt her så anbefales det ikke!! Men jeg vil ikke påstå jeg er besatt av vekta, men den har hjulpet meg masse med å luke ut partystoppere!!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 17:59   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

[quote=helene75;973742]

Opprinnelig lagt inn av Sugarmom, her.

Helene75: Ja..kjenner til det med saltmat på kvelden.. ikke morro å gå på vekten da nei! ser du går på ketolyse.,, hvordan skal vi forholde oss til salt egentlig?

Når det kommer til salt, bruker jeg LO salt som salttilsettning, fordi den inneholder ikke bare natrium( 70%mindre) men også kalium.
Men steker jeg bacon, bacon snaks, spekemat ol. så får jeg i meg det saltet som er der. Det vises på vekten dagen etterpå.

Så jeg er forsiktig med vanlig salt ikke bare pga ketolyse livsstilen, men de fleste får i seg nok salt og vel så det.

Enig!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 00:18   #23
stalemate
Juniormedlem
 
stalemate sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 24
stalemate er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

til å begynne med veide jeg meg i ett sett, men jeg fant ut at det ikke var helt godt for hodet. Ble bare stressa og skuffa hvis vekta gikk i feil retning noen dager. Nå veier jeg meg hver fredag morgen, og kun da. Det funker for meg. Men det hender at jeg tar fram noen bukser for å sjekke hvordan de sitter i forhold til sist, selv om det ikke er fredag.

stalemate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert ketogent Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 00:39   #24
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

Opprinnelig lagt inn av Sugarmom, her.

Helene75: Ja..kjenner til det med saltmat på kvelden.. ikke morro å gå på vekten da nei! ser du går på ketolyse.,, hvordan skal vi forholde oss til salt egentlig?

Les denne. Hvis kroppen fungerer ca som den skal, så skal den ikke holde på vann selv om du spiser salt mat. Så lenge du ikke spiser mye karbohdyrater i alle fall. Det er insulinet som får nyrene til å holde tilbake natrium (og dermed også vann). På ketolyse så spiser man så lite karbohydrater at man ikke trenger å tenke noe særlig på salt. Man skal spise heftig mye salt før det er for mye for kroppen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 00:40   #25
burgerzombie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: østfold
Alder: 51
Innlegg: 6
burgerzombie er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte veier dere dere??

hver dag , etter urin lating!

burgerzombie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 19:06
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Hvor ofte veier du deg? synne Generell diskusjon 14 01-01-05 04:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no